Ga naar inhoud


voor degene die vinden dat Dubai één grote zandbak is....


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

18 minuten geleden, minplus zei:

Die stijgt, maar helaas werkt het niet. Tenzij we alle woestijnen op die manier groen maken. En men stopt met het verwoestijnen van het regenwoud.

 

4 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Zou toch een aardige slok op een borrel schelen als men het teveel aan water die woestijnen in weet te pompen met wat "gratis" zonne-energie en zo de temperatuur daar ook meteen een heel stuk naar beneden weet te krijgen.

Dat kon wel eens een complete klimaat aanpassing worden.

 

Op 18-3-2021 om 14:05, Mojo zei:

En dat is nou een mooie combinatie om de woestijn kleiner te maken

 

Dat zeg ik. Win-win situatie

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nu alleen de gevolgen nog in zien te calculeren.

Ik weet dat men in Dubai door vergroening de temperatuur ook aardig omlaag heeft weten te halen, maar wat voor invloed heeft dat om het wereldwijde klimaat als je zoiets op zeer grote schaal in gaat zetten?

Feit is wel dat door vergroening ook heel wat extra zuurstof in de lucht brengt en CO2 uit de lucht haalt, maar dat uit onderzoek is gebleken dat het CO2 gehalte boven een oerbos toch niet plots veel lager is dan daarbuiten maar wat als je plots 50% meer groen hebt?

Ik zou verwachten dat als men van zo'n zandbak een groene Oase weet te maken, met een aardige temperatuurdaling, dat dit dan ook invloed zal hebben op de overige weersinvloeden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

AMOC, stond nog een leuk artikel over in de krant vandaag dat is de stroming van warm en koud met zout verzadigd zeewater doorheen de Atlantische oceaan welke blijkbaar een grote invloed heeft op de temperatuur verdeling in de hele wereld, dus ook Dubaai;

 

(lagere school "de golfstroom" komende van Mexico via Europa en Noorwegen die dan tussen Groenland en de Britse eilanden omlaag duikt naar de zeebodem als die afgekoeld is) er is ook een scifi film over waar dit AMOC systeem dus ophoudt en het klimaat compleet wijzigt voor het Noordelijke Halfrond

Quote

The Day After Tomorrow

 

Als die rare wijzigingen ondergaat of zelfs afneemt hetgeen door de opwarming van het zeewater zou kunnen gebeuren, kan het nog wel een behoorlijk veel heter worden op de equator. Dan heb je zelfs niks meer aan je druppelwater infrastructuur voor die StOEPgroente in Dubai.

aangepast door Tonskidutch
link naar artikel

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...