Ga naar inhoud


voor degene die vinden dat Dubai één grote zandbak is....


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


1 minuut geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dan zal Las Vegas daar ook wel onder vallen volgens jou theorie.

Ik was er al eens

Ik heb geen theorie maar wordt geïnformeerd over lineair en circulair bouwen

Dubai was al de grootste vervuiler sinds de opbouw en net als Qatar wordt gebouwd met mensenslaven

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Circulair bouwen betekend dat grondstoffen deels komen uit de CO2 kringloop en / of volledig hergebruikt kunnen worden.

De leem stad Saan'a in Jemen bijvoorbeeld welke al 30 jaar geleden als wereld erfgoed werd aangetekend en inmiddels verwoest wordt door de gasten met een appartement in Dubai.

 

 

 

jemen-centrum-van-Sanaâ a1.jpg

aangepast door Tonskidutch
zinsbouw

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dubai was al de grootste vervuiler sinds de opbouw en net als Qatar wordt gebouwd met mensenslaven

 

Dat wil ik toch even ophelderen want dit is een algemeen verkeerde denkwijze.

Neem ik even als voorbeeld een arme sloeber uit Bangladesh. De man heeft niets geleerd, 8 kinderen, vrouw en de rest van de familie.

Hij verdient daar als arbeider omgerekend-30 - 40 €uro per maand als ie überhaupt een baan heeft.

Dus om het wat "beter" te hebben gaat ie naar een Agentuur/werkbemiddelaar en tekent een contract om 2 jaar naar Dubai te komen om te werken in de bouw.

Aldaar aangekomen krijgt ie € 300 per maand. Dat is 10 x zoveel als dat ie gewend was en stuurt daarvan € 250 naar huis voor de familie, die daarmee doodgelukkig is. Bangladesh profiteert ervan mee want ze krijgen hiervoor harde devisen.

Voor onderkomen etc. hoeft ie niets te betalen en mag op kosten van de werkgever 1 x alle 2 jaar naar huis. Ook vervoer van en terug naar zijn land van herkomst is inbegrepen plus de kosten voor het verkrijgen van het werkvisum, verblijfsvergunning, ziekteverzekering is inbegrepen.

Dat ie daarvoor 10 uur per dag, 6 dagen per week moet werken wist ie van te voren want dat staat duidelijk in zijn arbeidsovereenkomst.

Is ie dan een slaaf? Volgens mij zeker niet want hij wist van te voren wat er ging gebeuren en heeft z´n contract vrijwillig ondertekend.

13 minuten geleden, Tonskidutch zei:

inmiddels verwoest wordt door de gasten met een appartement in Dubai.

 

En weer is Dubai schuld aan alle ellende in de wereld.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kort samengevat is de ellende in Yemen (wat ik ook heel erg vind) niet uitsluitend de schuld van de Emiraten. Dat te beweren zou heel kort door de bocht zijn.

De VAE zien in de Huthis een bedreiging. Omdat ze Schiiten zijn en ondersteund worden door Iran. En de Huthis zijn een stel pure terroristen.

Wil niet zeggen dat het ingrijpen van de Emiraten de situatie niet verscherpt heeft.

Uit militair oogpunt hebben de Emiraten niet alleen de international geaccepteerde regering onder President Hadi ondersteunt, maar ook lokale clans en milizen waaronder Al Hirak (een sezenssionistische groep in het zuiden).

De Emiraten hebben tot nu toe 3.7 miljard dollar als humanitaire hulp betaald. Daarmee wil ik het zeker niet goed praten.

Maar de kern van het probleem ligt in de gangster en schurkenstaat: Iran ! 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Daarvoor hebben we dan Architekt Tonskidutch die dan als het daar zover is, alles weer in orde gaat maken. 😂 😂

jullie architecten zijn ware kunstenaar maar zijn .imo niet budget-gebonden.

(althans, zo komt het vaak over, Dubai is natuurlijk ontzettend rijk)

Maar ze hebben wel pareltjes neergezet. 

 

Maar we hebben het over wel of geen zandbak, er is weer ontzettend

veel off-topic. Aan iedereen, hou je bij het onderwerp.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe meer water ze in Dubai uit zee ontzilten en gebruiken hoe meer kans dat het daar goed gaat. Zonne-energie genoeg. Met water uit de grond krijgen ze een probleem.

 

Als de golfstroom in de Atlantische Oceaan verandert (en dat zal zeker weer eens gebeuren maar wanneer?) dan moeten onze x-achterkleinkinderen naar Dubai want het leven op een kilometer ijs hier is nogal moeizaam.

Dan heb je daar een boterberg en een mestoverschot en zo nog wat.😁

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Kreta ligt het vol van die zwarte waterleidingen bovengronds(rotsachtige grond). Nog wat serres met  witte plastik tegen het verbranden van de tomaten.

Dubai koopt alles. Een paar riffen zou ik tof vinden daar.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, minplus zei:

Die stijgt, maar helaas werkt het niet. Tenzij we alle woestijnen op die manier groen maken. En men stopt met het verwoestijnen van het regenwoud.

 

Zou toch een aardige slok op een borrel schelen als men het teveel aan water die woestijnen in weet te pompen met wat "gratis" zonne-energie en zo de temperatuur daar ook meteen een heel stuk naar beneden weet te krijgen.

Dat kon wel eens een complete klimaat aanpassing worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...