Ga naar inhoud


voor degene die vinden dat Dubai één grote zandbak is....


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


28 minuten geleden, Tonskidutch zei:

al die ge-Photoshopte beelden met groen is er niet echt toch?

Screenshot_43.jpg.d38dd2858769e99d1f0958edb8bdfdbf.jpg

 

live 11:18

 

Deze opname is van het Dubai Marina met Sheikh Zayed Road en Damac Metro Station. Is in een tijd aangelegd toen de regering het niet nodig vond dat er groen moest komen. Nu is dat anders en het streven is dat Dubai voor 60% groen moet worden. Een hele klus voor een regio waar het bijna nooit regent.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

 

Deze opname is van het Dubai Marina met Sheikh Zayed Road en Damac Metro Station. Is in een tijd aangelegd toen de regering het niet nodig vond dat er groen moest komen. Nu is dat anders en het streven is dat Dubai voor 60% groen moet worden. Een hele klus voor een regio waar het bijna nooit regent.

 

Ik mag toch wel aannemen dat er enig water in de grond zit?

En als ik de waterfestijnen zie (lees fonteinspektakels),

welke prachtig zijn, hebben ze daar wel verstand van pompen,

héle grote pompen...

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hebben ze zeker. En ik kan zelf niet bevatten dat er voldoende water is. Voor het groen buiten is er het zogenaamde non-potable water. Dat is gerecycled en niet geschikt als drinkwater. 

Dan is er de goede kwaliteit drinkwater. Alles uit ontzoutings installaties die aan de kust staan. 

De fonteinen bijvoorbeeld bij de Bursh Khalifa worden gevuld met condenswater van de airconditioning van de Bursh en omliggende gebouwen. 

Het drinkwater is niet echt duur. 

Voor mijn zwembad komt er om de paar weken en tankwagen uit Oman om bij te vullen. Daar is voldoende water uit de bergen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

En ik kan zelf niet bevatten dat er voldoende water is. Voor het groen buiten is er het zogenaamde non-potable water. Dat is gerecycled en niet geschikt als drinkwater. 

En dat is nou een mooie combinatie om de woestijn kleiner te maken

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er futuristisch star-trek-achtig uit....

Ik ben er nooit geweest... veel te warm voor mij.

Mijn broer is er vaak geweest voor zijn werk... en ook een keer met vakantie geweest met gratis vliegmijlen en hotelpunten... haha....

Hij was altijd heel erg positief over die reizen.

Je mag er ook voor jezelf wat aan overhouden uiteraard :)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra je ophoudt met pompen is het gewoon weer een woestijn. Doe mij maar iets meer cultuur.

 

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Psychosammie zei:

Doe mij maar iets meer cultuur.

 

Oefff...laat de Arabieren dat maar niet horen. De landen hebben grote culturele schatten.

Wel eens van Ibn Battuta gehoord? Ik denk het niet, anders had je de opmerking niet geplaatst.

 

Ibn Battuta was de Marco Polo van de Arabische wereld.  https://en.wikipedia.org/wiki/Ibn_Battuta

Het Christendom is in het Nabije Oosten ontstaan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dat hebben ze zeker. En ik kan zelf niet bevatten dat er voldoende water is. Voor het groen buiten is er het zogenaamde non-potable water. Dat is gerecycled en niet geschikt als drinkwater. 

Dan is er de goede kwaliteit drinkwater. Alles uit ontzoutings installaties die aan de kust staan. 

De fonteinen bijvoorbeeld bij de Bursh Khalifa worden gevuld met condenswater van de airconditioning van de Bursh en omliggende gebouwen. 

Het drinkwater is niet echt duur. 

Voor mijn zwembad komt er om de paar weken en tankwagen uit Oman om bij te vullen. Daar is voldoende water uit de bergen. 

 

Boeiend wat je schrijft, heb een animatie gezien over de waterwinning van Dubai

en men maakt zich zorgen om te grote onttrekking van grondwater.

Reden dat veel telers bijvoorbeeld druppelbevloeiing toe moeten passen.

 

Zie animatie; 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Verdamping misschien?

 

Dat zie ik zelfs gebeuren in mijn zwembad.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...