Ga naar inhoud


voor degene die vinden dat Dubai één grote zandbak is....


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Ja dat weet ik want ook in Zuid-Spanje moet ik water in mijn zwembad bijvullen maar om daar nu een tankwagen voor te laten komen? De skimmers van een zwembad kunnen wel een redelijk niveau overbruggen maar met meer dan 6cm hoogteverschil gaat het toch ook niet goed meer. Stel dat je zwembad 4x8 meter is, dat is 32 m2 x 6cm is nog geen 2m3. Moet je daar een tankauto voor laten komen? Of heb jij een spotfondsebad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja dat weet ik want ook in Zuid-Spanje moet ik water in mijn zwembad bijvullen maar om daar nu een tankwagen voor te laten komen? De skimmers van een zwembad kunnen wel een redelijk niveau overbruggen maar met meer dan 6cm hoogteverschil gaat het toch ook niet goed meer. Stel dat je zwembad 4x8 meter is, dat is 32 m2 x 6cm is nog geen 2m3. Moet je daar een tankauto voor laten komen? Of heb jij een spotfondsebad?

Beetje flauwe opmerking, vind je niet?

Water in Dubai is schaars, dat heb je in de

animatie kunnen zien. Water uit de kraan

voor een pool is daar blijkbaar not done

vanwege het tekort aan grondwater en

dus vullen met een tankwagen die zijn

water haalt van een bron waar geen tekort is.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja dat weet ik want ook in Zuid-Spanje moet ik water in mijn zwembad bijvullen maar om daar nu een tankwagen voor te laten komen?

 

Dat is hier de gewoonste zaak van de wereld en iedereen doet dat. In Dubai doen ze dat niet zo.

Let wel, mijn woonplaats is Ras al Khaimah dat is maar een paar km van de grens van Oman. Bij goed weer kunnen we de bergen van Oman zelfs zien.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je wat flauw is beste Con, om met een filmpje van druppel bevloeiing aan te komen wat al in de jaren '60 ontwikkeld is in Israël. Deze al 60 jaar oude techniek wordt al tientallen jaren in alle warme landen toegepast. Hier in Spanje zie je niets anders en gebruik het zelf ook op grote schaal. IJzerbout neemt je in de luren door te zeggen dat hij daarvan niets wist.
Het drinkwater komt van de ontziltingsinstallaties aan de kust zoals IJzerbout schrijft en is niet echt duur. In Zuid-Spanje komt ook een groot deel van het drinkwater ook uit ontziltingsinstallaties maar daar is het wel duur.
Maar waarom worden wel de fonteinen bijgevuld met condenswater van de airconditions en gebruikt IJzerbout dat condenswater niet om de verdamping van het zwembad bij te vullen. Het zal misschien niet voldoende zijn maar zal zeker helpen. Ik gebruik dat condenswater ook voor de planten en gaat dus niet verloren.

Natuurlijk zit er water in de grond maar zoals ook hier in Spanje kan dat wel 100-150 meter of nog dieper zitten. De waterpompen bij mij in de buurt zijn allemaal 100 meter diep geboord maar dan moet je al op voldoende hoogte wonen want als je put dieper is dan het zeewaterniveau, dan ga je zout water op pompen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Weet je wat flauw is beste Con, om met een filmpje van druppel bevloeiing aan te komen wat al in de jaren '60 ontwikkeld is in Israël. Deze al 60 jaar oude techniek wordt al tientallen jaren in alle warme landen toegepast. Hier in Spanje zie je niets anders en gebruik het zelf ook op grote schaal. IJzerbout neemt je in de luren door te zeggen dat hij daarvan niets wist.
Het drinkwater komt van de ontziltingsinstallaties aan de kust zoals IJzerbout schrijft en is niet echt duur. In Zuid-Spanje komt ook een groot deel van het drinkwater ook uit ontziltingsinstallaties maar daar is het wel duur.
Maar waarom worden wel de fonteinen bijgevuld met condenswater van de airconditions en gebruikt IJzerbout dat condenswater niet om de verdamping van het zwembad bij te vullen. Het zal misschien niet voldoende zijn maar zal zeker helpen. Ik gebruik dat condenswater ook voor de planten en gaat dus niet verloren.

Natuurlijk zit er water in de grond maar zoals ook hier in Spanje kan dat wel 100-150 meter of nog dieper zitten. De waterpompen bij mij in de buurt zijn allemaal 100 meter diep geboord maar dan moet je al op voldoende hoogte wonen want als je put dieper is dan het zeewaterniveau, dan ga je zout water op pompen.

 

Joh, hou nou op. Het gaat erom dat Dubai zuinig is om zijn beperkte grondwater(stand).

Wat ze in andere landen doen is off-topic.

En alle techniek die jij aanhaalt heeft niets met hetgeen Drs aanhaalde.

Vervolgens hebben we het over drinkwater en het gebruik van diepe grondlagen

en dat staat los van warmtepompen, ook geen onderdeel van dit topic.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles maar dan ook alles wat er aan StOEPgroente staat is compleet milieu onvriendelijk en heeft niets met natuur en diversiteit te maken.

Er zijn meer programma's over Dubai geweest op die Duitse publieke omroepen TV dan Drs IJzerbout zelf gezien heeft welke hij "als bron" altijd hoog waardeert.

Ik volg dat als architect natuurlijk wel altijd over die droomsteden en ben er zeker van dat @Psychosammie helemaal gelijk krijgt en erger nog deze stad zo ondergaat als Atlantis wegens het enorme energie mismanagement. Dus na decennia van enorm veel geld erin gestoken te hebben is de situatie over enkele decennia onhoudbaar.

Carolina Carol Bela

Rosalia De Souza

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, is Dubai eigenlijk niet net zoiets als een vrouw? Ik heb persoonlijk absoluut niets met vrouwen die hun lichaam volkalken met tatoeages, wat nu helemaal in de mode lijkt te zijn. Bij het zien van ringen door de neus, lippen, tepels, of welk ander deel van hun lichaam dan ook krijg ik letterlijk de rillingen. Maar kennelijk zijn er veel mannen die dat juist allemaal verschrikkelijk mooi vinden.

 

En zo is het dus ook met Dubai.

 

Een aantal jaren geleden kreeg ik te maken met een verplichte stopover in Dubai, omdat ik een fout had gemaakt met mijn boeking. Het ging slechts om een dag en een nacht, maar voor mij was dat meer dan genoeg. Anderen zullen ook daar ongetwijfeld heel anders over denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Dus na decennia van enorm veel geld erin gestoken te hebben is de situatie over enkele decennia onhoudbaar.

 

Daarvoor hebben we dan Architekt Tonskidutch die dan als het daar zover is, alles weer in orde gaat maken. 😂 😂

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, johnno zei:

omdat ik een fout had gemaakt met mijn boeking. Het ging slechts om een dag en een nacht, maar voor mij was dat meer dan genoeg

 

Ik ken het gevoel....je maakt een fout of door overmacht kom je in een stad terecht waar je helemaal niet moet of wilt zijn en dan is de betreffende stad schuld aan alle ellende...

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...