Ga naar inhoud


VHS recording...hoe goed was het werkelijk?


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

Heb zelf al eens het geluk gehad om in een oudere MAZ bus te mogen kijken toen we op excursie in het Post Museum Frankfurt waren, dat waren zo echte Tapes van "super size steak" niveau, toch minstens twee duimen dik en alles leek op heel vette Bandspoelenrecorders met heel veel meetapparatuur. Volgens mij stond daar een Duitse firma Logo op.

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zal wel Fernseh GmbH geweest zijn. Het Postmuseum in Frankfurt ben ik ook wel eens geweest met m'n dochters toen ze nog klein waren. 

Fernseh GmbH = Fese. Later Bosch Fernseh

Fese bouwde als enigste de 2" MAZ-en in Duitsland. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad was het duurder... maar ik vond de kwaliteit geweldig. Ik heb jarenlang zo een video 2000 recorder gehad en ben er altijd erg blij mee geweest.

Ook de tapes waren behoorlijk duur, maar je had er dus eigenlijk wel 2, want je had 2x 4 uur opnametijd.

Nadat de recorder na ruim 10 jaar het begaf, en repareren duurder was dan een nieuwe vhs dan maar voor de vhs gegaan... video 2000 was niet meer te koop...zonde van de ruime hoeveelheid cassettes waar je dan niets meer mee kon.... en het apparaat was eigenlijk een teleurstelling vanaf het eerste moment. De beeldkwaliteit was gewoon een stuk minder... voordeel was dan wel weer dat hij "slechts" DM 400.- gekost heeft en ook de tapes waren best voordelig... die videorecorder heeft zijn taken volbracht tot dat ik de Technisat sat receiver kocht met ingebouwde harddisk....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een heel goede vriend van mij repareerde die apparaten voor de mensen met zo'n Philips 2000 systeem en kon er een heel goede verdienste aan over houden tijdens zijn studie.

Hij zegt nog steeds ondanks dat ie zelf heel veel verder is en nog steeds onderweg is met top apparatuur welke hij ook verhuurd, dat die Philips Video recorders erg slecht gebouwd waren. (de term postduif is niet voor niets)

Wetende dat er nog steeds heel wat trotse Philips medewerkers rondlopen moet men het concept en 't systeem beoordelen. De uitvoering was heel veel minder dan bij de Japanse elektronica industrie.

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@All,

 

 

De eerste die Philips op de markt zette, die grote 2000 en de volgende die daar na kwamen 2010 enz... kosten 3500 Gulden.

Later werd het iets goedkoper.

 

De banden zijn op het duurst geweest, de prijs was toen 130 Gulden in de winkels.

 

Ik was blij dat na de grote de kleinere kwamen.

 

Wat betreft die banden, ik durf ze niet tellen, zijn veel waarvan ik 10% misschien bekeken heb en de rest nog nooit, geen tijd .........

Muziek op die recorders heb ik natuurlijk geprobeerd maar dat beviel mij niet, op TV hoor je dat niet.

 

Philips was een goeie baas met een personeel winkel en daar had je 20 % - 30 % korting en soms nog meer.

Philips had hun naam op het product staan en dus ook andere namen wat op het  product stond en dat waren veel.

Dat had vooral op producten die naar het buitenland gingen maar ook hier te koop in Nederland, zelfs namen die nu nog verkocht worden, grote namen !!!.

 

Ik denk sinds gisteren dat o. m. Hoogeveen de klappen gaat krijgen omdat Philips gaat stoppen met verkoop, hopelijk is daar een overname kandidaat.

 

Bedrijven die zijn overgenomen maken nu veel omzet, dus veel winst, dus ook goed voor de belasting !!!!

 

Medisch, medisch, geld, geld enz. ............... , Frits dacht anders en ik hoop dat zijn opvolgers eens anders gaan denken ( ik ben het jaar 1 Miljoen winst over de hele wereld niet vergeten).

 

Ik ben en blijf altijd nog Philips man.

 

 

Gr.

 

 

Zilverster.

 

 

 

 

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms denkt men dat commentaar al meteen voor of tegen is. Dat is niet de bedoeling bij het beoordelen van de alternatieven betreffende het VHS topic hier.

Het zijn mooie systemen "uit die tijd" welke de producent zelf op een hoger platform had kunnen tillen.

We vergeten echter maar al te snel de samenwerking tussen de grote merknamen, juist in verband met het op poten zetten van een wereld standaard die omzet genereerde voor cassette, CD en Video.

 

Elke leuke meid op rolschaatsen in hotpants droeg een walkman van Sony of Aiwa.

Elke jonge charmeur had diezelfde walkman.

En dat waren hippe tijden op het strand, boulevard en in het Stadspark. Elke NS trein van en naar had mensen met een walkman aan de riem.

De CD "walking" te krijgen bleek toch wel een extreem frustrerende exercitie of werd erg duur.

Dat wat iedereen kon aankopen en eenvoudig kon gebruiken werd een echte wereld hit. Zo ook die VHS en nadien nog de DVD en de iPod MP3 player.

Nu streamen we.

 

Overigens beste @Zilverster, ik kreeg ook mijn eerste kleuren TV uit de personeelswinkel in Eindhoven via een medewerker met die 30% korting. En die TV is helaas vier keer naar de reparatie moeten gaan. De medewerkers kunnen er niet veel aan doen, maar Philips had er wel veel aan kunnen verbeteren.

 

 

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

 

Quote

De medewerkers kunnen er niet veel aan doen, maar Philips had er wel veel aan kunnen verbeteren.

 

Helemaal met jou eens !!!

 

De medewerkers was al een begin geweest.

 

 

Quote

ik kreeg ook mijn eerste kleuren TV uit de personeelswinkel in Eindhoven

 

Een beeldbuis of de opvolgers, gr.

 

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook in de jaren 90 een minidisc gekocht , Sony MDS-JE330 🙂

maxresdefault.jpg

In mono opnemen , schijfjes van 74 werd dan 148 minuten !!

En na een tijdje haperde die schijfjes wel eens !! Miljaardenonde 🤬

https://www.hifidatabase.com/Sony_MDS-JE330_1301.php

Ik heb hier ergens nog een draagbare "walkman" minidisc liggen 🙂

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

 

Quote

een walkman van Sony

 

Ik was de eerste die op het werk rond liep met zo'n walkman, binnen het bedrijf was altijd het zelfde op de boxen die daar hingen.

 

Sony was goed met versterkers, de duurste zeker ( Quattro ) wat helaas niet is verder gegaan is.

Foto dig. camera heb ik nu nog omdat zei verder gegaan/overgenomen hebben/zijn met mijn vorige camera an. lenzen.

 

Revox was altijd goed, de a versie en ook de b versie, dat was toen al in gebruik bij Hilversum 1,2,3.

Bandrecorder a had het probleem dat de 4 sporen doorliet aan de achterkant van de band, maar de b versie versterker was heel goed omdat de geluid instelling zo op de band kwam die je had ingesteld.

 

Banden voor geluid heb ik ook altijd uitgezocht en waren Philips en vooral Maxell als beste uit de test.

Banden voor Video ben ik op Philips en TDK uitgekomen als beste.

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vhs recording, is en was in ieder geval beter dan nu die maffia praktijken die we moeten gebruiken en waar nog niemand tegen opgekomen is.

We zijn verplicht om op de decoder van de provider op te nemen, onze opname's blijven maar 60 dagen geldig in hun cloud.

Welke macht heeft nu zo een provider om eens te gaan beslissen over hoe lang wij iets mogen houden van een uitgezonden programma?

Het is er allemaal héél veel op vooruitgegaan in dat digitale wereldje, met beveiliging en beperkingen en noem maar op, het positieve in vergelijking met de analoge tijd is er nu wel af. Voor mij hoeft het zo niet meer verder, kijk toch bijna niets meer, dat bespaart me heel wat moeite.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Timm1983,

 

Ja, Ziggo ......... , de hardeschijf die in de ontvanger zit, volgens hun dan niet meer wordt gebruikt, de cloud ...... , maar er zijn oplossingen.

De poortjes van de ontvangers stonden al dicht, maar aan de cloud had ik niet gedacht, gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Timm1983 zei:

Vhs recording, is en was in ieder geval beter dan nu die maffia praktijken die we moeten gebruiken en waar nog niemand tegen opgekomen is....

 

Je doelt hier ongetwijfeld op de content beveiliging die wordt toegepast op de diverse apparaten, vooral die digitaal kunnen opnemen.

 

Ik denk dat je het een beetje in perspectief moet zien, als je vergelijkingen gaat maken met het verleden.

Met een VHS kon je geen perfectie 1 op 1 kopie maken, dat kan nu wel. Dus zou iedereen een kopieerservice kunnen beginnen.

Bovendien waren de commerciële videofilms ook in die tijd beveiligd, daar konden Henk en Ingrid ook geen kopie van maken.

 

De hoofdreden voor het gebruik van copy protection zoals HDCP is domweg om het eigendom van de filmmaatschappijen te  beschermen tegen kopiëren en verspreiden. Dat is hun goed recht. Daarin verschilt het heden niet van vroeger. De techniek is alleen anders.

Net als toen kan iemand, die technisch onderlegd is,  de beveiliging omzeilen. Maar dat gebeurt op zo'n kleine schaal dat dat geen al te grote schade oplevert.

En ik heb, net zoals jij ook geen medelijden met de filmmaatschappijen, die verdienen goud.

Het voordeel voor ons is dat er verschrikkelijk veel geproduceerd wordt. Dus er valt genoeg te genieten voor wie het er het voor over heeft.

 

Zoals je terecht stelt, hoef je er niet naar te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...