Ga naar inhoud


Einde Inverto Black Ultra lnb?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Natuurlijk weet ik dat maar waarom zetten ze dat symbool dan alleen bij deze lnb en niet bij de Premium PLL en de Inverto Black Ultra?
Dat van die 8K is totale onzin, het 4G-symbool wil aangeven dat hij extra is afgeschermd voor deze signalen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Sprietje zei:

het 4G-symbool wil aangeven dat hij extra is afgeschermd voor deze signalen.

 

Dat met die 4G...dat hoort de leek graag. En ik geloof er niets van.

Kijk eens naar dat HsQuare Technology Symbool. Ook weer zo´n niets zeggende kreet die wel belangrijk klinkt.

Ik heb er op gegoogled en weet nu nog minder: http://www.hsquaretech.com

Een vage firma waar ik niet de verbinding kan vinden naar die LNC. Kortom een hoop hete lucht. Volkomen onserieus.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

IJzerbout, je moet nog veel leren. Je moet niet Googelen maar gewoon lezen wat er bij de specificaties van de lnb staat wat er mee bedoeld wordt:

Q: What is the HsQuare Technology?
A:  HsQuare is a unique waveguide technology which may be coupled with a slightly larger feed horn design to deliver better RF performances compared with common circular microwave waveguides.

Het gaat dus over de vierkante golfpijp ter vervanging van de ronde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kopdiameter van 48mm is niet nieuw bij Inverto. De single-uitvoering van de Inverto Black premium had ook een kop van 48mm maar de twin en quad-uitvoering hadden weer een kop van 59,5mm. Ook de circulaire lnb's van Inverto hebben een kopdiameter van 48mm.

 

Inverto Black Premium Single..png

Inverto Black premium Single.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Sprietje zei:

IJzerbout, je moet nog veel leren.

 

Op dit gebied hoef ik niet veel meer te leren Sprietje.

Ik zit echt lang genoeg in dit vak om te begrijpen dat wat een fabrikant beweert, lang niet altijd serieus genomen moet worden.

 

Het 8K symbool zegt mij genoeg.

 

Het ontbreekt er nog maar aan dat er een WSAT symbool aan te pas komt. Misschien kom je er zelf op wat dat betekent.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de beschrijving staat dat de lnb's voorzien zijn van een regenkapje. Ik vraag me af hoe in dit vreemdsoortig model een regenkapje kan zitten. Ik denk dat veel gebruikers hier geen erg in hebben en vergeten het kapje omlaag te trekken.

 

 

Ultra PLL.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met LNC´s met vierkante golf ingang hebben we ervaringen opgedaan omdat die al veel langer bestaan.

We hebben vastgesteld dat er inderdaad een kleine marginale winst te behalen is bij wolkenloos weer maar bij bewolking, al dan niet licht of zwaar het voordeel teniet gedaan wordt en zelfs een negatieve invloed heeft vanwege de polarisie fout die ontstaat als microgolven door aerosolen (bewolking) of regen gaan.

Niet te verwarren met het Faraday Effect maar wel vergelijkbaar.

 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien de nieuwe inverto black ongeveer dezelfde feedhorn afmeting heeft zoals de triax en relook  "small lnb" dan kan ik bijna zeggen dat het een stap achteruit is vergeleken met de oude inverto black ultra met de bekende 59.5/60mm kop uitvoering.  

 

image.png.1357a61ccf55318ac58c878b1a92f8c5.pngimage.png.983f1446237bae77bfd93e0b03f847df.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch helemaal geen vergelijking die je nu doet. De Inverto Ultra gebruikt een feedhorn met scalarringen, de smalle lnb's waar jij het over hebt gebruiken een diëlectric lens van teflon.

Maar dacht je nu werkelijk dat Inverto hun best beoordeelde lnb ter wereld er uit gooit en deze gaat vervangen door een lnb die slechter presteert?

 

Printed dielectric Lenses.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sprietje zei:

Dat is toch helemaal geen vergelijking die je nu doet. De Inverto Ultra gebruikt een feedhorn met scalarringen, de smalle lnb's waar jij het over hebt gebruiken een diëlectric lens van teflon.

 

Printed dielectric Lenses.jpg

 

Weer speculeren en insinueren. Tot nu toe is gissen wat het binnen werk is van de nieuwe ultra van Inverto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Ventura zei:

 

Weer speculeren en insinueren. Tot nu toe is gissen wat het binnen werk is van de nieuwe ultra van Inverto.

Helemaal niet speculeren en insinueren. In de specificaties staat duidelijk dat het om een feedhorn gaat en niet om een dielectric lens.

"Thanks to its novel feed horn design"

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Sprietje zei:

Helemaal niet speculeren en insinueren. In de specificaties staat duidelijk dat het om een feedhorn gaat en niet om een dielectric lens.

"Thanks to its novel feed horn design"

 

7 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Een dielectric lens valt ook onder het begrip feed of feedhorn. 

 

image.png.edb512bc1c6c0d5b143536a244171a09.png

 

Zolang nog niemand deze lnb in handen heeft gehad en getest heeft, blijft het speculeren. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier zat feedhoorns liggen en die lopen helemaal niet taps toe. 

 

Dan ook nog feedhoorns liggen met ingebouwde polarisers. Dus een dielectrische lens in een spoel voor de polarisatie instelling. Noemen we allemaal feeds hier. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...