Ga naar inhoud


Einde Inverto Black Ultra lnb?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Als je op de site van Inverto komt, krijg je het volgende plaatje te zien:
                       Coming soon     The Dawn of a new Ultra


Ik ga er van uit dat het de vervanger wordt van de Inverto Black Ultra.
Eind 2018 kwam Inverto met de PLL-lnb op de markt die een vierkante golfpijp heeft en kwarts gestuurde oscillator.
De eenvoudigste uitvoering was de Inverto Home pro PLL die wit van kleur was overeenkomstig de vroegere eenvoudige Inverto Essential lnb.
De uitvoering met betere specificaties was de Inverto Premium PLL die zwart van kleur was en de Inverto Black Premium verving.
Dan ga je natuurlijk de verwachtingen wekken, dat de Inverto Black Ultra ook nog eens een keer vervangen gaat worden en dat lijkt nu het geval te zijn met de mededeling van Inverto.
Het is echter wel te hopen dat deze een kopdiameter hebben van 59,5mm en niet van 69mm alleen t.b.v. een skew-schaalverdeling. De feedhorn van de PLL-lnb's zijn namelijk hetzelfde als bij de Inverto Black Premium en de Inverto Black Ultra. Ze kunnen de kopdiameter dus gewoon 59,5mm maken zonder afbreuk te doen aan de technische specificaties. Een skew-schaalverdeling is ook op de standaard kop van 59,5mm aan te brengen zoals bij sommige Inverto Black Ultra lnb's ook het geval is.
Als Inverto de nieuwe Ultra PLL lnb toch uit brengt met een kop van 69mm, dan snijden ze zich in eigen vingers want veel gebruikers zullen ze niet meer kunnen gebruiken bij multifeed ontvangst omdat ze niet dicht genoeg bij elkaar gezet kunnen worden.

 

Coming soon.jpg

Inverto Premium PLL twin .jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou inderdaad fijn zijn als deze LNB zou blijven passen op onze multifeed schotels. Ik vind dat Inverto erg goede kwaliteit levert, hoewel een Black Ultra het bij mij begaf na 1.5 jaar. Zijn vervanger zit er nu al weer 5 jaar op, dus daar heb ik geen klagen over. De overige Alps LNB's zijn echt onverwoestbaar, ik denk dat ze al zeker 12 jaar zonder enig probleem op mijn Visiosat zitten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Donkeyman zei:

De overige Alps LNB's zijn echt onverwoestbaar, ik denk dat ze al zeker 12 jaar zonder enig probleem op mijn Visiosat zitten.

Dat kan ik beamen. Ik heb twee twin en twee single Alps op mijn Visiosat.

Geen van de vier heb ik ooit hoeven vervangen.

De oudste twee zijn inmiddels meer dan 17 jaar in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Hirschmann lnb´s zijn intussen ook 12 jaar oud en werken probleemloos...

Als ik in de loop van de jaren de verhalen op dit forum zo gelezen heb, lijkt het wel dat Inverto sneller defect raakt, wat toch een negatief punt is, ondanks de blijkbaar goede ontvangstprestatie.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De informatie is beschikbaar op de website:

 

https://www.inverto.tv/lnb?family=ultra

 

image.png.077dc2026a2bfcfa41dd22ceee625e6b.png

 

Zo te lezen heeft deze vernieuwde versie een kleinere diameter kop van 48mm (kleinere feedhorn/minder ontvangst?) ipv van de bekende 59.5/60mm. Qua specificatie een kleine verbetering:

 

image.png.6edd596dd14dae706802af3c0b14e2aa.png

 

 

Specificatie black ultra: 

 

 

image.png.39af30b758fd87560b68043fcfc13640.png

aangepast door Ventura
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig geen grote kop van 69mm zoals bij de eerdere pll-serie maar slechts 48mm. Daar sta ik verbaast over want scheelt dat niet een scalarring?

Is de aftasting dan nog net zo nauwkeurig?

Zouden ze geluisterd hebben naar de wens om geen koppen van 69mm te gebruiken?

Bij alle uitvoeringen is de behuizing zelfs nog smaller dan de kop van 48mm zo te zien zodat ze erg dicht tegen elkaar geplaatst kunnen worden. Geweldig voor multifeed ontvangst. Dan kun je ze gebruiken voor bijv. de Astra 19,2 en 23,5 op een Triax 88 zonder te smokkelen en zelfs op een Triax 78 = Triax 80 met maar 3,5mm smokkelen.

 

En wat te bedenken van de hoogte van de behuizing!!

Was het niet altijd worstelen met de aansluitingen op een Wavefrontier T55 en T90 bij de twee draagarmen.

Bij de Inverto Black Ultra Quad en Quattro zaten de F-aansluitingen maar liefst 108mm onder het hart van de hals, bij deze nieuwe PLL- serie bij de Quad en de Quattro maar 55mm. Dat scheelt 53mm!!!!!! Nu kun je ze op elke plek op de rail plaatsen.

 

De technische specificatie zijn op sommige punten beter dan zijn voorganger, op andere punten slechter. Praktijktesten zullen uit moeten wijzen of deze nieuwe lnb beter is dan de oude vertrouwde Inverto Black Ultra.

Inverto Ultra Quad.png

Inverto Ultra  single .png.png

aangepast door Sprietje
afbeeldingen bijgeplaatst
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, oldebroek zei:

waarom zwart, worden die in de zon niet veel warmer als de witte exemplaren?
Werken lnb's niet beter bij lagere temperaturen?

De normale versie van Inverto is al velen jaren zwart en toch presteerde hij als de beste. Het zwarte kunststof is maar een omhulling die ruim van het aluminium binnenwerk zit. Ik denk dat daardoor de kleur niet zo veel verschil uit maakt hoe warm de electronica wordt.

Sommige typen van Inverto zijn wit.

Ik zie kleur van de kap aan de voorzijde als een veel belangrijker onderdeel. Bij sommige merken is de kap geel, rood, groen of blauw. Deze kleuren worden verkregen door metaaloxides en metaaldeeltjes hinderen de golven die in de feedhorn moeten komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant is ook dat de nieuwe Ultra lnb ook een gradenverdeling heeft voor de skew. Hierbij maken ze geen gebruik van de speciale skew ring zoals bij de Inverto Home Pro en de Inverto Premium die de diameter van de kop naar 69mm bracht.

Gradenverdeling nieuwe Ultra lnb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inverto heeft op hun site ook een nieuw icoontje bij de Ultra geplaatst, nl. Extra Footprint.
Nooit eerder heb ik ze dit icoontje zien gebruiken ook niet bij de PLL Premium. Zou hij dan inderdaad nog beter presteren dan de Inverto Black Ultra?

 

Verder heb ik op internet nog helemaal niets gelezen over deze nieuwe lnb, niet over de prijs, niet dat ze al te koop zijn en ook niets over de prestaties. Ook de Nederlandse importeur van Inverto heeft nog geen enkele melding over deze nieuwe lnb.

 

Extra Footprint.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, papier is geduldig. 

De marketing afdelingen hebben de meest wilde ideeën en voorstellingen. 

Het gros van de potentiële klanten hebben er geen zak verstand van en die kun je van alles aanlullen. 

Dat zie je alweer aan het 8k en 4G symbool dat in hetzelfde rijtje staat en nergens op slaat. 

Dat zou jij eigenlijk ook moeten weten. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...