Ga naar inhoud


Einde Inverto Black Ultra lnb?


Sprietje

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Heb geen Telegram app op mijn telefoon. Gebruik die app nooit. 

Ik ook niet maar ik kan het filmpje gewoon op mijn laptop bekijken.

 

13 minuten geleden, Alex1970 zei:

Ideaal. Veel beter dan WhatsApp bijvoorbeeld. [/Offtopic]

 

Zonder naam is die Telegramgroep of -kanaal niet te vinden.

Hoe heb ik hem dan gevonden? Ik wist niet eens dat er een filmpje bij zat laat staan in Telegram.

 

Ik heb hem gewoon gevonden door het typenummer van de lnb in te geven en daar shop bij te zetten:

IDLT-SNL412-ULTRA-OPN Item 5928 shop

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites


In Iran zijn ze meer geïnteresseerd in lnb's voor primefocus schotels, vandaar dat ze al meteen gingen kijken of hun geprepareerde primefocus-feedhorn die ze voor de Inverto Black Ultra gemaakt hebben ook op de nieuwe Ultra past. Helaas, wegens de vierkante golfpijp paste hij niet. Daar zullen ze ook wel weer wat op verzinnen zodat hij wel past.

 

past niet op Ultra pll.jpg

 

past niet  op Ultra pll.jpg

aangepast door Sprietje
foto's los van elkaar gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-6-2021 om 08:38, Sprietje zei:

Bij metingen is gebleken dat deze nieuwe lnb bij bepaalde frequenties 1,5dB meer signaalkwaliteit geeft dan de Inverto Black Ultra. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat Inverto aan geeft dat je met deze lnb een extra (grote) footprint hebt.

 

51 minuten geleden, Sprietje zei:

Ik heb hem gewoon gevonden door het typenummer van de lnb in te geven en daar shop bij te zetten:

IDLT-SNL412-ULTRA-OPN Item 5928 shop

 

De tekst van de webshop in een vertaal machine gegooid.

 

Quote

Beschrijving van Tony Dream Multimedia Company voor het nieuwe Prophet Inverto Ultra-model 2021 Een van de belangrijkste kenmerken van dit model is de superioriteit van het beroemde model (Black Ultra) met 1,5 - 1 dB in sommige frequenties, en deze toename wordt als uitstekend beschouwd, vooral in zwakke frequenties. Krijg hoger Lichter gewicht Diepte is groter in het nieuwe model (golfgeleider is langer) De binnenkant is vierkant en zal, zoals de eigenaar van het bedrijf in de video zei, over een tijdje bij de dealer verkrijgbaar zijn. Het oude model is niet rond.

 

In de tekst van de Iraanse webshop wordt niet vermeld over signaalkwaliteit. Maw de extra 1,5 - 1dB winst, bij welke meting is dat gedaan? Is dat bij s/n, c/n, lm of mer? Ik ben benieuwd hoe dat is gemeten en geconstateerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Donkeyman zei:

Ach, in het Midden-Oosten zijn er geen democratisch betstuurde landen. Alleen Israel heeft een parlementaire democratie

 

Israël hoort bij het Nabije Oosten. Het Midden Oosten is wat anders. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

Ik ook niet maar ik kan het filmpje gewoon op mijn laptop bekijken.

 

Hoe heb ik hem dan gevonden? Ik wist niet eens dat er een filmpje bij zat laat staan in Telegram.

 

Ik heb hem gewoon gevonden door het typenummer van de lnb in te geven en daar shop bij te zetten:

IDLT-SNL412-ULTRA-OPN Item 5928 shop

 

 

Dank je, ik had hem niet gevonden.

Nu wel.

Maar is een scalarring minder nu juist niet een nadeel?

De andere nieuwe PLL-LNB's hebben toch ook meer scalarringen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Alex1970 zei:

Maar is een scalarring minder nu juist niet een nadeel?

De andere nieuwe PLL-LNB's hebben toch ook meer scalarringen?

Daar zal de komende maanden nog veel over gesproken worden maar ik denk niet dat Inverto hun top-lnb uit de markt halen als deze niet minstens zo goed presteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af waarom de conversion gain zo hoog is gemaakt... Gebruiken zoveel mensen lange slechte kabel? Want ik verwacht ook dat er ontvangers nu gewoon de agc helemaal dicht gaan zetten als deze lnb eraan wordt gehangen...

  • Like 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik zie op internet dat de prijs van de nieuwe Inverto Ultra PLL-lnb gelijk is aan de Inverto Black Ultra.
Op een site in de Arabische Emiraten kost de nieuwe Ultra PLL 38,09 AED, dat is €8,76 excl. 5% BTW. Wel staat er dat hij nog niet op voorraad is.
Het lijkt er dus op dat de nieuwe Ultra geen hele dure lnb gaat worden.

 

Ultra pll prijs.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Correct, maar een stabielere LO is wel belangrijk voor hogere modulatietechnieken zoals 256 APSK die weer nodig zijn om voldoende bandbreedte te krijgen voor 4K en 8K uitzendingen. Het is dus niet helemaal onjuist, maar over- gesimplificeerd ten behoeve van de standaard consument.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...