Ga naar inhoud


Anno 2021 overstap naar satelliet nog wel handige keuze?


Michel-nl

Aanbevolen berichten

Is het anno 2021 nog wel een  handige keuze om een vaste kabel abbo te vervangen voor een schotel abbo?

 

Ik heb nu sinds kort een reis pakket maar zat zo eens te kijken naar een vaste opstelling en de keuze in pakketten en de prijzen ervan. En dan bedoel ik natuurlijk die van CD.

 

Ik heb nu ziggo internet en tv en betaal daar best wel wat voor per maand. Maar de snelheden zijn wel meer dan ok, iets wat ik via de analoge lijnen van KPN bij lange na niet kan halen. 

 

Dus een andere internet provider plus een satelliet schotel zal dan niet een handige keuze zijn lijkt me?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jij zult dat reispakket (dat zal een flex 3 of flex 6 zijn neem ik aan) gebruiken met een camper?

Wat dacht je van een fatsoenlijk mobiel abonnement van bv KPN met onbeperkt internet en vervolgens onderweg streamen op je Ipad of laptop van Ziggo Go? Daarmee ben je van het gezever van slechte WIFI op camping of camperplaats af. Nu weet ik natuurlijk niet wat voor een mobiel abbo jij nu hebt, dat kan het verschil maken. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Jij zult dat reispakket (dat zal een flex 3 of flex 6 zijn neem ik aan) gebruiken met een camper?

Wat dacht je van een fatsoenlijk mobiel abonnement van bv KPN met onbeperkt internet en vervolgens onderweg streamen op je Ipad of laptop van Ziggo Go? Daarmee ben je van het gezever van slechte WIFI op camping of camperplaats af. Nu weet ik natuurlijk niet wat voor een mobiel abbo jij nu hebt, dat kan het verschil maken. 

Ik heb inderdaad een flex 3 pakket, echter heb ik deze vraag gesteld voor thuis. Ik heb een zakelijk T-mobile abbo en wil zeker niet naar KPN omdat ik dat een rot bedrijf vindt en er hele slechte ervaringen mee heb.

Wanneer ik wel zou overstappen naar een ander, dan is dat enkel bij 1 van de bedrijven die via KPN lijn gaan maar niet van KPN zelf zijn. Maar de vraag is puur of het nog zinvol is om over te stappen en prijs technisch er beter mee uit zijn per maand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

T-mobile heeft zeker in het zakelijke segment ook onbeperkt mobiel internet. Dat is toch prima te gebruiken om te streamen onderweg? 

Dan kan de partner TV kijken (streamen) via de hotspot. En kan flex in de wilgen gehangen worden na gebruik. 🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel, ik bedoel het niet om de vakantie set weg te doen. Want die wil ik juist houden omdat we dat misten op reis.
Het is mij te doen om de abbo van thuis weg te doen  van ziggo en over gaan op satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een beetje een kwestie van wat je precies/allemaal wilt ontvangen.

Heb je een nieuwere TV dan hang je er een simpele antenne aan als NPO 1, 2, 3 en een enkele regionaal genoeg zijn. En neem je een schotel voor een paar honderd of een paar duizend andere zenders. Waarmee je onbeperkt kunt opnemen en reclame wegspoelen als die er op mocht zitten.

Ben je dol op de betaalmeuk met gigantisch veel reclame dan heb je het een of andere abo nodig. En wordt je meestal verplicht om tijdens de reclameblokken uitgebreid te gaan poepen, koffiezetten, bomen snoeien oid omdat spoelen niet mag en soms opnames hooguit een maand of zo te bekijken zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat we meestal kijken zijn de normale zenders van NL en een paar enkele van buitenland, ik heb al getest voor ik het vakantie pakket afnam wat er op de sat vrij te ontvangen is. En dat was niet wat wij zochten.

Verder hebben wij geen opname eisen of terug kijk wensen, het gaat puur om tv kijken en internet gebruiken. Maar dat laatste dan wel met een beetje fatsoenlijke snelheid, en dat levert de KPN lijn ons niet in ons dorp. En glasvezel is rondom ons wel aangelegd maar voorlopig nog niet ingepland voor de straten in het dorp zelf. Enkel de buitengebieden.

Het nemen van een abbo is voor ons geen probleem, waar het om gaat is of het nog een beetje van deze tijd is om de digitale tv via kabel te vervangen voor een schotel en een internet abbo ernaast te hebben voor alle online zaken. Ik lees hier op het forum ook al veel dat leden hier de kabel weer opgezocht hebben in plaats van de satelliet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je kabel via KPN? Meet dan de down/uploadsnelheid eens en kijk voor welke snelheid je betaalt. Ik had het hier eerst via een telefoonlijn en de snelheid was veel te laag. Na een telefoontje werd die fors verhoogd. Internetten ging daarna goed.

 

Wat noem jij normale zenders van NL? Voor mij zijn dat de 3 NPO's, een regionaal en BVN.

 

Welke sat heb je getest? Ik kijk veel naar Duitse en Engelse TV en verdom het om naar reclame rotzooi te kijken en neem dus veel op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

Heb je kabel via KPN? Meet dan de down/uploadsnelheid eens en kijk voor welke snelheid je betaalt. Ik had het hier eerst via een telefoonlijn en de snelheid was veel te laag. Na een telefoontje werd die fors verhoogd. Internetten ging daarna goed.

 

Wat noem jij normale zenders van NL? Voor mij zijn dat de 3 NPO's, een regionaal en BVN.

 

Welke sat heb je getest? Ik kijk veel naar Duitse en Engelse TV en verdom het om naar reclame rotzooi te kijken en neem dus veel op.

Wij dus vooral de eerste 10 NL zenders, en ja de commerciele. Al die duitse en engelse zenders zeggen ons niks, enkel af en toe Discovery en Spike en dat soort. Maar dat is in een normaal pakket wel te verkrijgen heb ik gezien, buiten Discovery zag ik.

En nee ik heb nu ziggo zakelijk met 500MB, echter is dat meer een luxe dan een noodzaak. Mocht ik naar de KPN lijn moeten gaan dan haal ik in ons dorp maar een schamele 100mb( of zelfs minder dan dat) wanneer ik een abbo neem via een T-mpbile thuis b.v.

Mijn zorg is dus dat ik daar op achteruit ga, echter indien het nuttig is om over te gaan op een satelliet schotel vanwege kosten besparing. Dan doe ik uiteraard graag concessies. Echter ben ik dus benieuwd of het nog wel van deze tijd is om voor dat soort naar een Sat. over te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kunnen anderen je vermoedelijk beter helpen dan ik als reclame geen enkel probleem is en je de Nederlandse commerciëlen wilt. Internet via sat of een IPTV-abo weet ik weinig van, heb ik me nog nooit mee bezig gehouden behalve dat ik er soms wat over lees.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is volledig situatie afhankelijk.  Canal Digitaal is duur, vaak kun je TV vrij goedkoop krijgen bij een vast internet abonnement. Dus in dat geval loont het waarschijnlijk niet. Maar als je vaak op vakantie bent misschien juist wel, of speciale wensen hebt.  

 

En goedkoper kijken zijn altijd mogelijkheden voor, maar dan kom je in de grijze scene terecht. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is er trouwens mis met 100Mbits? Voor mij veel meer dan genoeg, in Frankrijk heb ik 28Mbit , jaja, en dat is genoeg om te streamen als ik dat wil (Netflix).

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Sattofiel zei:

Wat is er trouwens mis met 100Mbits? Voor mij veel meer dan genoeg, in Frankrijk heb ik 28Mbit , jaja, en dat is genoeg om te streamen als ik dat wil (Netflix).

Als je een gezin hebt die wat meer snelheid nodig hebt dan is 100mb wel genoeg maar lager moet het niet gaan. Gezien ze van die 100 maa 80 a 85 kunnen garanderen is dat dus niet veel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...