Ga naar inhoud


Anno 2021 overstap naar satelliet nog wel handige keuze?


Michel-nl

Aanbevolen berichten

18 uren geleden, Michel-nl zei:

Ik heb nu sinds kort een reis pakket

volgens mij heet dat anders

 

Quote

Op Vakantie Basis: kijk non stop tv van 21 maart tot 21 september. Buiten deze periode om heb je een onbetaald abonnement en toegang tot alle vrij te ontvangen kanalen.

Op Vakantie Flex: een flexibel pakket voor de flexibele vakantieganger. Koop 3 of 6 maanden kijktegoed en plan de maanden in wanneer het jou uitkomt. Zo zit je nergens aan vast.

Tip: bij alle pakketten krijg je gedurende je kijkperiode gratis toegang tot de Canal Digitaal TV App. Handig als je onderweg wilt kijken.

bron canaldigitaal

 

Als alle gezinsleden tegelijkertijd iets anders willen kijken op die kaart zit je met één vakantiepakket ook knel of je moet weer voor de Canaldigitaal App een groter telefoon bundel nemen op reis, dus duurder.

 

Maar ik neem aan dat je de vraag stelde voor de thuis situatie?

Dan zit iedereen aan de vaste internetlijn en kun je op 3 apparaten tegelijk via de ZiggoGo app kijken, naast je kabelbox aan de TV.

Dus 4 kunnen onafhankelijk TV kijken op de aangemelde apparaten en op die TV. Dan is alles in een via kabel met het start pakket en/of start xxl pakket gunstig voor die gezinsleden. Abokosten:aantal personen.

 

Het ligt er ook een beetje aan wat die gezinsleden willen kijken, want lineaire TV is nog maar zelden een must voor tieners.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 uren geleden, Michel-nl zei:

Je begrijpt niet helemaal wat ik bedoel, ik bedoel het niet om de vakantie set weg te doen. Want die wil ik juist houden omdat we dat misten op reis.
Het is mij te doen om de abbo van thuis weg te doen  van ziggo en over gaan op satelliet.


Inderdaad had ik jou niet goed begrepen.

Inmiddels hebben er genoeg anderen gereageerd. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook de overweging aan het maken... Kids zijn uit huis (dus die druk vervalt), we stammen uit de 'gewone' TV tijd gezien onze leeftijd. Probleem wordt meervoudig:

A. We hebben alles wel zo'n beetje gezien

B. Oeverloze reclame in een film

C. Door horizontale programmering altijd hetzelfde programma op dezelfde tijd

D. We houden niet van 'leuter' programma's

E. De schurft aan al die 'emo'-TV

 

Op de keper beschouwd zou de TV buiten nieuws en de uitzonderlijke docu er gewoon uit kunnen..

 

We zijn nog in conclaaf, maar we neigen naar opzeggen van die meuk en de schotelhobby na 31 jaar maar vaarwel te zeggen.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... keuzes...

Ik houd erg van mijn tv avondjes... ik ben waarschijnlijk wel een vastgeroest iemand, maar ik geniet gewoon van iedere zondag Tatort, De Donnerstagskrimi  en ook de 2 krimi's op vrijdag... Ook zaterdag... en ga zo maar door. Zo nu en dan een goed drama... De Tagesschau... een talkshow... Zou ik gewoon niet willen missen, het is ontspanning.

Ik hoop dus gewoon dat dit soort dingen mogen blijven tot mijn dood... maar iedere heeft uiteraard andere behoeften.

Ik ben altijd verbaasd als ik hier hoor vertellen dat er zo weinig gewone tv gekeken wordt... mijn kennissenkring laat iets heel anders zien, uiteraard is dat aantal mensen beperkt, maar toch.

Zo lang je de tv niet ook de deur uit gooit, is de schotel voor FTA volgens mij wel fijn... die kosten heb je toch al gedaan, en gaat de receiver kapot, is een vervanger ook voordelig, omdat je slechts FTA nodig hebt... er zijn geen lopende kosten meer...

Voor mij is Sat tv de enige echte tv oplossing om te kunnen zien wat ik graag wil, bovendien ook de voordeligste.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-5-2021 om 09:31, Mimisiku zei:

C. Door horizontale programmering altijd hetzelfde programma op dezelfde tijd

Daar is decennialang voor geknokt in de strijd tegen de versnippering op de Nederlandse radio en tv a la jaren 50.

 

En om alles de deur nou uit te doen, lijkt me van het ene uiterste naar het andere. 

Genoeg interessants te zien in het hedendaagse 24-uurs aanbod. Kiezen doet wellicht kniezen. In de jaren 50/60 waren de Nederlandse media pas echt doordrenkt met verzuilde propaganda. Liever niet terug. Gewoon kritisch selecteren, dan blijft er zat over. Meer dan ooit in "die goeie, ouwe tijd.". 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs mijn CD dealer adviseert mensen die bijvoorbeeld Ziggo hebben daar te blijven i.p.v. over te gaan naar satelliet als ze daar naar informeren. Vooral gezinnen met meerdere TV's in huis. Geen extra kosten als ze genoegen nemen met alleen NPO en Ziggo sport in HD. Trouwens, ik hoorde dat CD per 1 juli de abonnementen met €2,00 per maand gaat verhogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is naar mijn mening ook geen sluitend antwoord op deze vraag mogelijk.

Veel zal van de eigen lokale situatie afhangen.

Als je alleen TV thuis nodig hebt en het simpel wilt houden dan denk ik dat Kabel de voorkeur krijgt.

Wil je b.v. ook met vakanties al dan niet in het buitenland TV kijken dan gaat de voorkeur toch al snel naar Satelliet.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En buiten CD is er nog genoeg te beleven op de schotel, toch?

Hoeveel Britse, Duitse en andere zenders zitten er wel niet in HD op de schotel van 60-80cm, die nooit of alleen in SD op de kabel komen?

(En dan ook nog pas tegen extra betaling, in bepaalde gevallen.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Jürgen zei:

Er is naar mijn mening ook geen sluitend antwoord op deze vraag mogelijk.

Veel zal van de eigen lokale situatie afhangen.

Wil je b.v. ook met vakanties al dan niet in het buitenland TV kijken dan gaat de voorkeur toch al snel naar Satelliet.

Juist, daarom heb ik al enkele decennia lang de schotel waarmee ik in Nederland en in het buitenland tv kan kijken. Maar ik denk dat het geen 10 jaar meer gaat duren want dan is het internet in Spanje ook betrouwbaar en snel genoeg om via internet tv te kijken. Als je ook de als maar langer durende reclames daar bij optelt, kijk ik binnen korte tijd alleen maar via streamingsdiensten zoals Netflix e.d.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard heb ik de set in eerste instantie gekocht voor het buitenland, ik heb zelf een eigen internet mee op reis middels een prepaid sim van het netwerk Drei.at. Deze kan ik door heel europa vullen met geld en daarvoor heb ik 11gig data pakketten voor terug, 9 euro voor 11 gig. Dit heb ik al jaren in Italie aangeschaft omdat vrijwel alle camping wifi slecht is kwa snelheid.



Maar ga ik daarop streamen dan gaat het me te snel met de data, vandaar de keuze een vakantie set ernaast gebruiken. Ik vroeg me echter of het ook nuttig was om het voor thuis ook weer te gaan gebruiken. Maar dat is wel duidelijk dat dat geen zin heeft mbt goedkoper zijn enz, ik zit helaas in een dorp met slechte telefoon lijnen waarop je enkel internet kan nemen. Enkel ziggo levert via de kabel stevig internet, alleen daar ben je dan weer verplicht om tv erbij te nemen. Wat de keuze naar satelliet weer overbodig maakt.

aangepast door Michel-nl
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 1993 aan de wok , enkel FTA , maar tegenwoordig kijk ik nog heel weinig !!

Ik gebruik heel veel youtube , en soms stream TV !!

https://www.lyngsat-stream.com

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Michel-nl zei:

Enkel ziggo levert via de kabel stevig internet, alleen daar ben je dan weer verplicht om tv erbij te nemen. Wat de keuze naar satelliet weer overbodig maakt.

Hoi Michel

Gewoon bij Ziggo blijven (en TV er bij nemen) en dan de satellietontvanger+schotel blijven gebruiken voor de FTA-zenders.

 

Ik zit bij KPN, bevalt me prima, maar vanavond kijk ik weer naar de Engelse ITV om 21:30 "Game of talent", en daarna naar "The Jonathan Ross Show" op de 28,2E.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Michel-nl zei:

Gezien de reacties van de oude satelliet garde hier lijkt het mij iig verstandig om het puur voor de vakantie te houden en thuis gewoon op de kabel te blijven. 

 

Dank allen voor de antwoorden 👌

Dat hang dan vooral af van wat tv kijken voor iedereen inhoudelijk betekend.

Ik heb, en zal waarschijnlijk nog wel geruime tijd geen streamingdienst nemen.

Verder kan ik persoonlijk met IP TV niets aan omdat daar geen bewerkbare opnames mee kunnen worden gemaakt.

En ook omdat er nog veel, echt zeer veel plekken zijn waar voldoende hoge snelheid van internet niet aanwezig is. Zolang satelliet www geen onder betere voorwaarden kan worden aangeboden ( prijs ) zal dat ook nog wel even duren om ingeburgerd te raken.

En geeft toe 72000 Km downlink / uplink (samen) en dan bij je tegenstander tegen wie je bv oversea een spelletje aan het spelen bent en die ook diezelfde 72000 km downlink en uplink moet overbruggen, zal de belaagde al zeer ver weg zijn eer de belager zijn verschoten munitie aankomt, en waarschijnlijk niet raak treft.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...