Ga naar inhoud


Anno 2021 overstap naar satelliet nog wel handige keuze?


Michel-nl

Aanbevolen berichten

Op 14-5-2021 om 09:31, Mimisiku zei:

Hier ook de overweging aan het maken... Kids zijn uit huis (dus die druk vervalt), we stammen uit de 'gewone' TV tijd gezien onze leeftijd. Probleem wordt meervoudig:

A. We hebben alles wel zo'n beetje gezien

B. Oeverloze reclame in een film

C. Door horizontale programmering altijd hetzelfde programma op dezelfde tijd

D. We houden niet van 'leuter' programma's

E. De schurft aan al die 'emo'-TV

 

Op de keper beschouwd zou de TV buiten nieuws en de uitzonderlijke docu er gewoon uit kunnen..

 

We zijn nog in conclaaf, maar we neigen naar opzeggen van die meuk en de schotelhobby na 31 jaar maar vaarwel te zeggen.

Nee, ik zou op dit moment niet kiezen voor satellietontvangst. Op dit moment pik ik hier de krenten uit de pap via de mooie opnamemogelijkheden van mijn VU+ Ultimo 4K, maar Canaldigitaal gaat volgend jaar mijn mooie receiver castreren. Dit wordt subiet beantwoord met een opzegging van mijn abonnement. Mijn satellietspullen blijf ik wel inzetten voor free to air ontvangst.

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Donkeyman zei:

Mijn satellietspullen blijf ik wel inzetten voor free to air ontvangst.

dus kun je toch nog een FTA receiver kiezen of via je TV sat-tuner.

Inzetten op een abonnement is op dit moment inderdaad geen goede keuze daar je vooralsnog alleen de bijbehorende slechtere apparatuur van de provider CDS en TVV krijgt ondanks de wens in de EU een vrije keuze voor apparatuur te garanderen. De klant is koning en anders is die geen klant.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier een beetje hetzelfde denkbeeld. Mijn schotels en ontvangstapparatuur zijn ook altijd ingezet als hobby ( feedhunten ) en ontvangst van de FTA kanalen , vooral de Engelse,Duitste,Franse ect...

Voor TV ontvangst en internet heb ik reeds jaren Telenet. Dat volstaat ruimschoots en ben er tevreden over.

Echter behoor ik qua ligging bij de gelukkigen en is Fluvius verleden jaar hier in de omgeving gestart met de aanleg van een glasvezelaansluiting. De aansluiting was gratis voor wie vooraf inschreef ( nu bedragen de kosten voor een aansluiting 450 euro ) , dus ingeschreven voor gratis en aangesloten in de kelder , sinds februari is deze aansluiting operationeel en kan ik dus kiezen tussen diverse providers die werken met Fluvius.

Mijn zoon die ook bij de gelukkigen is heeft als provider Orange. Aangesloten op de glasvezel zijn de resultaten enorm , downloadsnelheid tot 1Gbps.

De mogelijkheden met een Samsung Smart TV , UHD , QLED  bvb.  in 4K zijn enorm ( Netflix,Youtube,enz.. ). Bovendien levert Orange ook als enige TV diensten.

De kinderen zijn wel de deur uit maar ik zit ook nog regelmatig met de kleinkinderen en die kennen wel wat van streaming ....

Als ik op reis ga is het altijd op hotel , dus een TV op de kamer mag maar hoeft niet. Een eventueel abbo kaartje hoef ik dus niet mee te nemen.

Aangezien ik toch geen nood heb aan TVV of CD , ga ik volgende maand ook Telenet opzeggen komt Orange hier binnen.

 

Echter blijft satelliet mijn hobby en heb ik dit nu eenmaal nodig , dus blijft alles voor een beetje hetzelfde voor mij. Vergeet ook niet dat in de toekomst alles meer en meer IPTV word en Satelliet naar de achtergrond zal worden gedrongen.

In dit geval laat die glasvezel maar komen. 😄

 

Meer info over de glasvezel https://www.orange.be/nl/blog/internet-glasvezel

 

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Crazy Sat zei:

In dit geval laat die glasvezel maar komen. 😄

Zo dacht ik er ook even over. Alleen zeggen alle instanties dat de kabel (fiber) echt niet bedoeld is om in een camper te installeren.

Of zeiden ze niet echt?

Dat weet ik niet meer.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-5-2021 om 22:31, Sattofiel zei:

Wat is er trouwens mis met 100Mbits? Voor mij veel meer dan genoeg, in Frankrijk heb ik 28Mbit , jaja, en dat is genoeg om te streamen als ik dat wil (Netflix).

Dat kan, maar dan mogen er zeker niet teveel anderen op datzelfde lijntje gaan meedraaien. mailtje sturen, telefoontje via whatsapp bv zou al roet in het eten kunnen gooien denk ik dan.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook, maar toch regelmatig meerdere mensen tegelijk op dat lijntje en geen problemen. Ik snap ook wel dat je niet met 10 man tegelijk moet gaan streamen.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 hours ago, Denisdaf said:

En geeft toe 72000 Km downlink / uplink (samen) en dan bij je tegenstander tegen wie je bv oversea een spelletje aan het spelen bent en die ook diezelfde 72000 km downlink en uplink moet overbruggen, zal de belaagde al zeer ver weg zijn eer de belager zijn verschoten munitie aankomt, en waarschijnlijk niet raak treft.

Maar Elon's vloot komt eraan en die vliegen zo laag dat je soms bijna moet bukken. De 1e Nlérs schijnen een uitnodiging te hebben gehad.

19 hours ago, Denisdaf said:

En geeft toe 72000 Km downlink / uplink (samen) en dan bij je tegenstander tegen wie je bv oversea een spelletje aan het spelen bent en die ook diezelfde 72000 km downlink en uplink moet overbruggen, zal de belaagde al zeer ver weg zijn eer de belager zijn verschoten munitie aankomt, en waarschijnlijk niet raak treft.

Maar Elon's vloot komt eraan en die vliegen zo laag dat je soms bijna moet bukken. De 1e Nlérs schijnen een uitnodiging te hebben gehad.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-5-2021 om 22:38, moonchild zei:

De 1e Nlérs schijnen een uitnodiging te hebben gehad

de eerste Belgen ook volgens tweakers

 

https://tweakers.net/nieuws/181960/spacex-maakt-starlink-satellietinternet-beperkt-beschikbaar-voor-belgie.html

 

maar die satelliet levert nog steeds een hele hoop zenders voor enkel de aanschafprijs van je antenne en receiver en dat is toch wel het grote verschil met de streamers. Je moet alleen wel een beetje over de grens kunnen praten en verstaan!

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

één aspect van satellietkijker wordt hier niet aangehaald en dat is net een die steeds belangrijker lijkt te worden: de privacy...

Enkel via satelliet en via antenne tv kan je nog 'anoniem' kijken

Bij alle andere vormen worden jouw voorkeuren en gewoontes verkocht...

Misschien is dat ook een argument voor sommige mensen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, jan72 zei:

Enkel via satelliet en via antenne tv kan je nog 'anoniem' kijken

dat klopt natuurlijk wel voor de -> eenrichting afname van het satelliet signaal voor DVB-S2

maar dan moet je ook geen pC meer gebruiken om via een forum en andere sites te surfen, want die surfdata wordt ook gebruikt.

 

het is overigens zo dat ik nu kan instellen of mijn kijkgewoonten mogen worden gebruikt bij mijn provider

of dat bij elke provider kan weet ik niet zeker

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
7 minuten geleden, jan72 zei:

Enkel via satelliet en via antenne tv kan je nog 'anoniem' kijken

Bij alle andere vormen worden jouw voorkeuren en gewoontes verkocht...

 

Via kabel tv met CI+ module kan je nog altijd anoniem kijken, dus u redenering klopt dan ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, jan72 zei:

één aspect van satellietkijker wordt hier niet aangehaald en dat is net een die steeds belangrijker lijkt te worden: de privacy...

Enkel via satelliet en via antenne tv kan je nog 'anoniem' kijken

Bij alle andere vormen worden jouw voorkeuren en gewoontes verkocht...

Misschien is dat ook een argument voor sommige mensen.

Is inderdaad een vergeten voordeel.

Al denk ik dat eens er een kaart in je spelertje zit men ook daar kan zien wat je er mee doet.

Nu ik dit schrijf, OOPS, ze weten dus ook dat ik gerichte natuurdocumentaires kijk.

OEI.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou je ontvanger verplicht aan het internet moeten hangen voor het retour kanaal voor de data van die kaart.

 

Nee dus!

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...