Ga naar inhoud


Bestaan er nog 'dumb' TV's ?


Aanbevolen berichten

Binnen afzienbare tijd zal ik mijn (plasma) tv moeten vervangen.

Omdat ik via de VU+ alles met internet heb dat ik wil, zoek ik niet echt een "smart" TV.

Maar bestaan er nog tv's zonder de smart functie?

en kan je eventueel de smart functie uitschakelen zonder nadelige gevolgen?

Als ik de vraag stel in een of andere winkel, bekijken ze mij alsof ik van Mars kom....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is de snelheid van die monitor groot genoeg?

Heb een paar jaar geleden een monitor als TV geprobeerd, maar voor mensen met snelle ogen werkte dat niet; die zagen een smeereffect.

 

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat zal onder meer afhangen van het gebruikte panel van de monitor.

Een hedendaags TFT scherm zal die problemen niet meer hebben.

 

Wil je de top, dan kies je voor een 4k OLED monitor.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk.

Heeft te maken met de verversings-snelheid. Die was bij die HD-monitor toen lager dan bij een HD-TV.

Hetzelfde geldt voor onze ogen. De mijne zijn veel sneller dan die van m'n lief. Ze heeft een enorme botanische kennis maar ik hoef haar echt niet te vragen of het die of die bloemen aan de kant van de weg zijn als we er met 100 per uur langs rijden en ik lichte twijfel heb.

Zij nam het smeereffect bij die monitor ook niet waar.

De ogen van roofvogels en insecten zijn ook veel sneller dan die van ons; daarom mep je ook vaak mis bij die laatste.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, jan72 said:

Binnen afzienbare tijd zal ik mijn (plasma) tv moeten vervangen.

Omdat ik via de VU+ alles met internet heb dat ik wil, zoek ik niet echt een "smart" TV.

Maar bestaan er nog tv's zonder de smart functie?

en kan je eventueel de smart functie uitschakelen zonder nadelige gevolgen?

Als ik de vraag stel in een of andere winkel, bekijken ze mij alsof ik van Mars kom....

De smart functies niet inschakelen door niet met internet te verbinden. Simpel zat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, el renegade zei:

De smart functies niet inschakelen door niet met internet te verbinden. Simpel zat.

 

Inderdaad, dat is de beste oplossing. Een monitor heeft vaak niet eens een afstandsbediening of speakers etc. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gebruik mijn smart tv overwegend als monitor.

De Satelliet settop box als ontvanger en de 7.1 audio installatie voor het geluid.

 

een plat scherm heeft zelden een goede luidspreker aan boord.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dump of dumb ?

Er zijn echt wel heel wat TV's te vinden op het internet in reviews voor weinig en voor veel geld. Op Tweakers en Hardware staan er regelmatig test / reviews.

19 uren geleden, jan72 zei:

Als ik de vraag stel in een of andere winkel, bekijken ze mij alsof ik van Mars kom....

ik zou zo'n vraag niet eens stellen in "de winkel" daar je toch maar een heel pover antwoord van de verkoper krijgt die daarheen leidt als aanbeveling van dat model welke "die winkel" de meeste omzet levert.

Verstand van TV's hebben ze niet, verstand van verkopen wel.

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...