Ga naar inhoud


Post vaak kwijt


moonchild

Aanbevolen berichten

Het lijkt erop dat het verzenden van post steeds meer een geluksspel wordt. Zelf heb ik persoonlijk slechte ervaringen met brievenbuspaketten van Postnl. Normale paketten gaat een stuk beter.

 

Corona als excuus kan toch echt niet meer na zoveel maanden. Dan betaal je bezorgers maar een normaal salaris en zorg je dat deze nederlands kunnen en enigzins op de hoogte zijn van het huisnummersysteem. Ook veilige en minder vervuilende vervoersmiddelen zou geen kwaad kunnen. Dan maar een euro per verzending meer betalen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Valt hier wel mee. Had laatst wel een probleem doordat een pakket met een gerepareerde machine bij aflevering van de ene vervoerder naar een andere ging, iets wat vaker schijnt te gebeuren.

Maar dat is via de firma die het verstuurde (Dyson) prima geregeld. Ik kreeg een splinternieuwe met nieuwe garantie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze moeten beginnen met de postwet aanpassen en niet dat de vervoerder bij voorbaat niet aansprakelijk is voor de verdwenen spullen.

Ik heb zelfs meegemaakt dat spullen die zelf afgegeven zijn op het postkantoor (of wat daar dan voor door moet gaan) daar al zijn verdwenen en nooit verder zijn gekomen.

Als ik spullen van een klant vervoer dan behoor ik daar als een goed huismeester op te passen en als ik ze kwijtraak dan ben ik daarvoor verantwoordelijk.

Bij postNL halen ze de schouders op, mag je een formuliertje invullen, mits je zelf de spullen hebt verstuurd want als ontvanger heb je totaal geen rechten, en dan hoor je er vervolgens niets meer van.

 

Dat spullen kwijt raken is ook niet zo verwonderlijk, vooral op zaterdag komt het regelmatig voor dat ze hier de spullen gewoon bij de voordeur zetten en dan staat daar soms gewoon voor een paar duizend euro voor het meenemen vrij zichtbaar vanaf de straat.

 

Ook komt het regelmatig voor dat er op zaterdag een zending is aangekondigd en dat er speciaal iemand voor thuis is gebleven maar dat er niets komt, ook geen briefje in de bus oid.. Op maandag dan een berichtje "u was niet thuis", "u kunt uw pakket afhalen bij het dichtstbijzijnde afhaal punt" en als je de camerabeelden dan terug kijkt dan is er zelfs geen postNL auto in de straat geweest maar moest de bezorger blijkbaar vroeg thuis zijn en heeft alle pakketten gewoon gedumpt bij een afhaalpunt waar jij dan een paar km voor mag gaan rijden om het op te halen. Klaag je daarover dan kunnen ze daar niets aan doen, ook niet de volgende dag opnieuw aanbieden, "als u het niet afhaalt dan wordt het terug gestuurd naar de afzender" (en die mag dan nog een keer de verzendkosten betalen) maar men zal de bezorger er op aanspreken.

Laten ze eens beginnen met dat als de spullen kwijt zijn of niet zijn aangekomen dat ze een wanprestatie hebben geleverd en in ieder geval verplicht zijn de betaalde verzendkosten terug te betalen.

 

Ik hoop dan ook dat de politiek nu eens wakker is geschud met de verdwenen examens en dat er eindelijk eens wat vragen worden gesteld over hoe het op dit moment gaat.

Maar weet ook meteen wat de reactie zal zijn als ze aansprakelijk worden gesteld nl. ze gaan niet zorgvuldiger werken maar laten de tarieven gewoon flink stijgen om zo de mogelijk extra kosten te kunnen betalen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, wanderer zei:

ik heb de postnl app op mijn telefoon ge-installeerd, kun je 's morgens zien welke post je die dag kunt verwachten, postnl scant alle post in, bevalt me goed...

Heb ik ook. en regelmatig komt de betreffende post dan niet diezelfde dag, en ook niet de volgende maar 2 of 3 dagen later. Soms met een sticker dat deze opnieuw verzonden is. 

 

In de app staat dan ook als eerste FAQ: "Waarom zie ik post in de app maar ontvang ik niks?" En ze geven ook een antwoord: "Sorry [...] Wij proberen post zo snel mogelijk te bezorgen, maar dat kan iets langer duren. Nog even geduld [...]" 

 

Dus ze dekken zich bij voorbaat al in met een nietszeggend antwoord. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het staat en valt met goed(willend)e  en slecht-willende mensen. We hadden een kloot van Postnl die niet de moeite nam om langs te komen. Briefje in de bus op 500 meter dat we niet thuis waren. Een klacht over ingediend en tegenwoordig komen er anderen die prima zijn. Degene die de laatste keren kwam bleef wachten omdat hij iets ter reparatie mee terug zou moeten nemen maar de retoursticker ontbrak. De keer daarna vroeg hij bij aflevering van een ander pakketje of het nog goed gekomen was met de retourzending.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het ook zeker, wij hadden ook een bezorger die als hij je in de stad zag rijden al toeterde en zwaaide en als hij een pakket had deze ook meteen even meegaf zodat je niet hoefde te wachten tot hij langs kwam.

Maar 1 keer in de zoveel maand krijgen ze weer een nieuwe route en dan is het maar afwachten hoe het dan gaat en wie er dan komt.

Nu hebben we ook weer een prima bezorger maar die werkt dus alleen door de week, op zaterdag is het een willekeur wie er dan komt en of er bezorgd wordt of weer wordt gedumpt bij een afhaal punt.

 

Maar ik hoorde van bezorgers dat het ook andersom is, toen hij hier in de buurt bezorgde was het een graag geziene bezorger.

Toen we hem een paar weken niet gezien hadden en hem elders in de stad tegen kwamen vertelde hij dat hij graag weer terug wilde naar onze wijk want bij ons was hij de bezorger en werd hem regelmatig koffie en drinken aangeboden of kon tussen de middag mee eten, in de wijk waar hij nu werkte was hij "die verrekte Turk"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die ZZP bezorgers werken voor een vergoeding die geen service meer toestaat.

Betaal met pinda's en je krijgt alleen aapjes.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor hoe lang nog?

Als de plannen doorgaan en je onder de 35 euro per uur betaald krijgt en minimaal zoveel uur bij dezelfde werkgever dan wil men straks in gaan voeren dat de werkgever verplicht is je een vast contract aan te gaan bieden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, gerrit B zei:

Als de plannen doorgaan en je onder de 35 euro per uur betaald krijgt en minimaal zoveel uur bij dezelfde werkgever dan wil men straks in gaan voeren dat de werkgever verplicht is je een vast contract aan te gaan bieden.

Ik vind dit een goede zaak.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij benadering verdient een postbezorger ongeveer 40% van het minimumloon.

 

Postbezorger, de ideale parttime baan

Als postbezorger werk je 2 tot 5 uur per dag in je eigen buurt. Daar ontvang je een uurloon van € 10,20 (afhankelijk van je leeftijd) voor, plus vakantiegeld en extra vergoedingen voor het gebruik van je fiets en smartphone. Ook krijg je hoge kortingen op sportscholen, verzekeringen, vakanties en leuke uitjes. Dat is pas leuk bijverdienen!

 

Bij een pakketdienst mag je het volgende verwachten voor ZZP'ers:

 

Krijgen uitbetaald per adres, € 1,50  en het aantal pakketten € 0,15/pakket per adres. 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, ceesv zei:

Dat is pas leuk bijverdienen!

 

mijn hemel wat een rot baantje zeg...

maar ja wat wil je met dergelijke knevel contracten die DE coalitie goedkeurd

ik zat zelf een tijdje ongewild voor 8€ per uur te ploeteren en dan heb je elke tweede dag geen beleg op je boterham

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die pakketdienst zzp bezorgers hebben soms nog mensen voor hun werken die nog minder verdienen per bezorging.

en ze moeten nog hun wagen en alle onkosten van die opbrengst bekostigen.

Vandaar dat de laatste meters soms per "luchtpost" uitgevoerd worden.

 

Ben jij het enige adres in de straat, ben je bij voorbaat niet thuis bevonden!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...