Ga naar inhoud


wat is weg bij opnieuw flashen?


joker55

Aanbevolen berichten

Tsja, de titel zegt eigenlijk al genoeg.  Sorry voor de lange intro........

Als ik de VU+ een poosje niet gebruik (meer dan 4-5 dagen) staat het beeld stil, kan niet meer zappen. Power off/na 30 sec power on start hij moeizaam op, en na 2 minuten heb ik weer beeld, maar HD blijf ontoegankelijk, niet lezen of schrijven, terwijl er heel wat op staat. Power off volgens menu, wachten 20 sec, power on, en na 3 minuten beeld, maar erg schokkerig, lange zaptijd, en HD is leesbaar, maar timeshift en opnemen gaat niet (foutmelding: HD is niet beschrijfbaar).  Soms lukt dan power off volgens menu, HD eruit en power on. Na 3 minuten beeld, prima, snelle zaptijd.  Weer power off volgens menu, HD er weer in, power on, en na 3 minuten beeld, redelijke zaptijd en HD benaderbaar, maar alleen voor weergave.

Deze procedure moet ik elke keer volgen bij niet gebruiken van de VU+ voor 4=5 dagen, en ongeveer al een jaar.

Ik heb erop staan:  VTi  v 15.00, versie 2021-02-01.  Bij de laatste update geeft hij aan: 0 pakketten geupdate, dus de laatste zit erop.

Ik heb een VU+ solo 4K, met de 2 standaard tuners, plus 2 extra tuners.

 

Vraagje:  Zelf vind ik de opstarttijd van 3 minuten wat lang.: Is dat zo, of is dat normaal.

 

Ik wil eens een frisse flash uitvoeren, maar wat ben ik kwijt voor instellingen ????. De tuners maakt me niet uit, dat is makkelijk zat, maar bijv de zenderlijst, HD content (veel films, en reportages nog erop) netwerk gegevens (bijv ik heb ook heel wat op mijn Synology NAS staan, en ik kan dan via de VU de films in de gedeelde map "video" bekijken. Natuurlijk, alles is weer in te stellen, maar als het niet hoeft. 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zou eens kunnen testen met een OpenPLi image of dan het booten ook zo lang duurt.

Vermoedelijk zet jij steeds een backup terug waar mogelijk iets niet fijn in loopt. Dus eens een keer testen met een andere image kan zeker helpen. Een boottijd van 3 min lijkt mij niet normaal. Ik kan mij niet herinneren dat mijn Solo 4K dat ook doet / deed.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Solo 4K start op binnen een minuut met Openpli hier, maar dat deed ie ook met VTI die we minder fijn vonden dan Pli.

Met een flash verander je niets aan de HD en een zenderlijst haal je van internet en zet je er in een paar minuten op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je naar een andere image gaat ben je alles kwijt,

Blijf je bij dezelfde makers dan kan je een back-up maken.

Bij OpenPli wordt dan alles netjes terug gedownload en weer geïnstalleerd.

Of dat bij VTI ook zo is weet ik niet.

 

Maar je kan wel van het een en het ander een back-up maken en later weer terugzetten na je flash.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb nog nooit een backup gemaakt.  Wel heb ik een aantal maanden geleden de inhoud van de harde schijf, HDD1, gekopieerd naar mijn NAS.

ik ga morgen of zondag een nieuwe flash erop gooien (VTi), gewoon even alles vers erop.

Moet ik eerst alles wissen, of hoe gaat dat?

 

ik kan via de knop de inhoud zien van de HDD1, elke film oid wordt ook keurig weergegeven, met de juiste lengte. Maar als ik dan dat bestand wil afspelen, zie ik direct dat de voortgang balk is alles 0:00, dan zie ik END, en is het klaar.

Ga ik via netwerk naar mijn NAS,  zie ik ook alle films, met juiste grootte, maar kan deze gewoon afspelen, geen probleem......dus een HD probleem.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gedurende de nacht alles uit gelaten. 

Ik heb de HD eruit gehaald, en de VU opgestart. Na een minuutje opeens beeld, en werken.  (waarom eerst niet, nu wel) waarschijnlijk warmte probleem? De VU weer uit gezet, HD erin, en weer opgestart, duurde weer ruim 3 minuten voordat ik beeld had, maar HD was niet benaderbaar. In apparaatbeheer ziet hij wel de HD ( is groot 1 Tb) maar geeft aan 740 Gb.  klopt ongeveer met wat erop staat. 

 

Wel schiet de VU elke 5-7 minuten in de stress, blauw foutenscherm, en de VU gaat prompt rebooten. Iets te maken met timeshift?  Kan hij niet kwijt.  

Morgen opnieuw flashen, nu geen tijd.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

HD Defect?

Voeding trekt het niet meer met HD?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, ceesv zei:

Voeding trekt het niet meer met HD?

 

Da's een goeie, maar hoe test ik dat?  Dat ga ik inderdaad eens verder onderzoeken, makkelijkste manier is denk ik de kap eraf, en spanning meten op de aansluitconnector.  Wordt vervolgd.

 

De HD is ook niet meer benaderbaar als ik deze aan sluit op mijn desktop windows PC, en een aantal maanden terug wel.

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, joker55 zei:

…....De HD is ook niet meer benaderbaar als ik deze aan sluit op mijn desktop windows PC, en een aantal maanden terug wel.


Wat bedoel jij met de laatste zin?

 

Heb jij de harddisk uit de SOLO 4K gehaald en aan een Windows PC gehangen of dat jij de harddisk niet meer vanuit een Windows PC in de SOLO 4K kunt benaderen?

 

Het lijkt er dus op dat de harddisk de veroorzaker is van het genoemde probleem.

 

Misschien de harddisk d.m.v. een juiste adapter aan de Windows PC koppelen en dan de harddisk met een passend hulpprogramma testen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Jürgen zei:

Heb jij de harddisk uit de SOLO 4K gehaald en aan een Windows PC gehangen of dat jij de harddisk niet meer vanuit een Windows PC in de SOLO 4K kunt benaderen?

 

Ik bedoel eigenlijk dezer 3 zaken.

1. Via het menu op de VU+ kun je de opgenomen bestanden op de HD bekijken, en dan afspelen. Via dit menu zie ik dat er niets op de HD staat, hoewel er ongeveer rond de 30 opgenomen programma's staan, uit mijn hoofd ong 300 Gb van de 1 Tb vol.

De VU geeft ookj aan dat het een 750 Gb schijf is, en HDD1  0/0/0     dus 0 files erop.

 

2. Via het programma DCC kun je ook de HD benaderen, in mijn geval: /media/hdd1   en daar zie ik wat flarden. Bijv, normaal staan er 6 files als je een programma opneemt met naam: idioten op de wegh, via RTL7 uitgezonden:

- 20210309 1315 - RTL7 HD - Idioten op de weg - S04 E42_ Realityserie over de meest bizarre en gevaarlijke situaties op de weg.EIT

- 20210309 1315 - RTL7 HD - Idioten op de weg - S04 E42_ Realityserie over de meest bizarre en gevaarlijke situaties op de weg.TS

- 20210309 1315 - RTL7 HD - Idioten op de weg - S04 E42_ Realityserie over de meest bizarre en gevaarlijke situaties op de weg.AP

- 20210309 1315 - RTL7 HD - Idioten op de weg - S04 E42_ Realityserie over de meest bizarre en gevaarlijke situaties op de weg.CUTS

- 20210309 1315 - RTL7 HD - Idioten op de weg - S04 E42_ Realityserie over de meest bizarre en gevaarlijke situaties op de weg.META

- 20210309 1315 - RTL7 HD - Idioten op de weg - S04 E42_ Realityserie over de meest bizarre en gevaarlijke situaties op de weg.SC

 

waarbij elke file zeer bescheiden van grootte zijn, behalve de TS, de echte film/opname, en die file is gewoon afspeelbaar op je windows PC.

Maar nu zie ik wat flarden, verkeerde grootte, en soms helemaal niet.

 

3. Ik haal de HD uit de VU+, el sluit deze via een adaptor aan op een USB connector op mijn windows-PC

Via het programma "DiskInternals Linux reader"  kon ik in het verleden de HD benaderen, uitlezen en files copieren. De HD is nu onbenaderbaar, het pogramma ziet hem niet eens meer..

Zo heb ik ook eens een defecte drive uit mijn NAS (Synology) toch wat kunnen redden, terwijl hij in de NAS helemaal dood was.

 

De spanningen heb ik wat gemeten, maar de 12V blijft mooi 12.07 V, en geeft geen krimp bij het wel of niet insteken van de HD.

Wel apart is dat de HD wel gaat opspinnen terwijl de 12V niet aanwezig is op de gele draad op de HD connector, maar alleen 5,05 V op de rode..

 

Maar ga morgen een nieuwe HD bestellen, deze is, denk ik, naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.

aangepast door joker55

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helder en ik denk ook dat een nieuwe HDD het probleem oplost.

 

Overigens kun je nog proberen om de defecte HDD op de Windows PC opnieuw aan te sluiten en dan d.m.v. een schijfherstel programma de aanwezige data te redden, maar ja, daar zit meestal wel een prijskaartje aan.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...