Ga naar inhoud


Vaker geen Beeld bij slecht weer?


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

De hoogte in het midden is 70 en naar de rand gaat dat richting 45 cm, dus in het midden heb je meer dan 70 cm en verder naar buiten 60 of minder, afhankelijk van hoever je opzij wilt ontvangen. Hij is zelfs 90 cm breed, dus je kunt er veel sats mee pakken, maar de hoogte bepaalt de ontvangst per sat.

Nog altijd de mooiste en uiterst degelijke schotel voor mij.

Wil je multisat meer dan zit je aan een Wavefield, maar dat zijn goede enorme knollen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 minuten geleden, gerrit B zei:

Dacht dat die van mij 80 cm breed is.

Mijn vorige ervaring met een visiosat (was wel een 110 cm) was dat ik nog gewoon TV kon kijken terwijl de buren al een boek pakten.

Nadeel van die 110cm was wel dat de LNB houder te groot was en je geen duo LNB zo kon draaien dat hij ook de Astra 3 probleemloos kon pakken.

Een duo-lnb past ook niet goed op een Visiosat 100. Daar heeft Visiosat speciale supports voor.

 

Supports 100.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Bedankt allemaal voor de leerrijke reacties!

 

Ondertussen is het terug mooi weer en vooral bij hoge Frequenties ligt de signaalkwaliteit iets lager, zo'n 85% bij 12.000Mhz maar bij de frequenties 11.000, 10.000 ligt het signaal op 100%... Mijn schotel staat op een betonnen kolom (zie foto) en kan echt niet bewegen. Ik heb wel de ontvangstkop minder "schuin" geplaatst waardoor de signaalkwaliteit is gestegen. Mijn schotel is uit aluminium (1991) geen roestvorming. LNB technische kenmerken; zie foto. 

20210812_135011.jpg

20210812_135141.jpg

20210812_135158.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Relook RE-MDS43 is in ieder geval een correcte duo-lnb voor deze schotel. Er staat op voor een schotel van 80cm maar eigenlijk voor een schotel van zeker 90cm. Ik kan alleen niet goed zien welke kop nu in de klem staat, de linker (Astra 23,5) of de rechter (Astra 19,2).

Gezien het feit dat je schrijft dat bij de aanpassing van de schuinte van de duo-lnb je een betere signaalkwaliteit hebt gekregen, betekent dat de kop van de Astra 19,2 in de klem staat en de kop van de Astra 23,5 schuin omhoog staat.

Dat is niet de ideale situatie. De kop van de Astra 23,5 in de klem is het beste.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Beste

 

Hij staat Links gemonteerd in de houder dus 23° east in houder. Voor Astra 19° staat de ontvangstkop zo'n 10° naar beneden gericht

 

Schermafbeelding 2021-08-12 om 18.14.41.png

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een totaal andere lnb-klem dan de foto die ik je heb laten zien. Volgens mij een zelf in elkaar geknutseld ding. Ik zie dat je de lnb ook hoger of lager op de schotel kunt richten. De vraag is of hij goed gericht staat en of de lnb wel op de juiste afstand van de schotel staat.
Het lijkt er op dat in de lnb-arm bij de lnb-bevestiging een knik in de buis gemaakt is. Dat zie ik niet in de foto die ik heb laten zien. Heb je die er ook zelf ingemaakt?

Ook mag je de koppen wel een schoon maken. De algen houden flink wat signaal tegen als ze nat zijn.

 

Funke 90cm.png

Funke 90cm1.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

De knik in de stang zat er al in bij aankoop van de schotel...was trouwens bij alle Funke schotels toenmalig in de winkel waar ik hem kocht. De LNB houder is de originele houder ook bij aankoop van de schotel. Heb nu vandaag zie ik 100% ontvangst dus mag niet klagen. Toekomstgericht ga ik wel een nieuwe schotel laten plaatsen, waarschijnlijk 80cm Technisat met 4 LnB's. Alvast bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-8-2021 om 18:42, Sprietje zei:

Een duo-lnb past ook niet goed op een Visiosat 100. Daar heeft Visiosat speciale supports voor.

Maar dan moest je toch met losse LNB's gaan werken, disecq er tussen enz.?

Vandaar mijn voorkeur voor een duo kop die zelf wel schakelt en meteen 2 uitgangen heeft 1 voor de TV beneden en 1 voor boven zodat je ook naar verschillende satellieten kunt kijken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @satellitetv

 

Ik heb inderdaad een Funke schotel van 90cm gevonden met een knik in de lnb-arm maar de lnb-klem heeft wel de beugel over de lnb die ik eerder liet zien. Ik heb dus nog steeds de indruk dat de lnb-houder veranderd is omdat de originele met de lippen waarschijnlijk niet tussen de twee golfpijpjes kon. Zo'n beugel zoals jij hebt moet eerst open gebogen worden om hem over de golfpijp heen te krijgen en daarna weer helemaal dicht gebogen worden. Dit lijkt me erg onwaarschijnlijk.
Mogelijk staat de feedhorn van de lnb niet zuiver in het brandpunt van de schotel en heb je daardoor signaalverlies.

Funke 90cm2.jpg

 

 

Funke 90cm3.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

die Funke met gebogen arm was mijn eerste nieuw gekochte in 1996

De metalen beugel in de kunststof houder is dusdanig uitgevoerd langs de gele lijn zodat er maar één positie mogelijk is .

beugel.jpg

focalpoint-Funke.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee . daarvoor moest de spot lager staan , heb van de roterende spot helaas geen opname .

funke best spot.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...