Ga naar inhoud


Vaker geen Beeld bij slecht weer?


Gast satellitetv

Aanbevolen berichten

Gast satellitetv

Sedert enkele maanden (vooral bij Canal Digitaal) en bij slecht weer zeer snel beelduitval. Melding" Geen signaal". Ik gebruik een 90cm Funke schotel met Dubbele LNB voor Astra 19 en 23° east. Bij mooi weer heb ik wel goede signaalontvangst: Signaalsterkte 100% Signaalkwaliteit 85%. Ik kijk naar Canal Digitaal in Belgisch Limburg via satelliet. Nog personen met dezelfde problemen of moet ik een nieuwe schotel laten plaatsen? LNB werd reeds vervangen paar jaar geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb de laatste tijd ook veel uitval op de transponder van VTM,Vier.

Naar ik meen zitten op deze transponder ook de Nederlandse RTL zenders.

Je bent dus niet alleen.

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

Ja inderdaad dit is hetzelfde type schotel wat ik heb. DuoLNB staat ook "schuin" uitgericht. Welk type weet ik helaas niet, verpakking heb ik niet en typeplaatje is ook verdwenen. Gaat om een DuoLNB met 1 antenne uitgang. De schotel zelf staat in een grote betonnen kolom

aangepast door satellitetv
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schotel er verder nog goed uit ziet, dan is het niet nodig een nieuwe te kopen. De schotelshop verkoopt graag een nieuwe schotel en overdrijft hierbij enorm door te stellen dat de Technisat 80 even goed presteert als een schotel van 120cm van een ander merk. Is het misschien ook een dealer voor automatische schotels voor op campers? Die kunnen ook zo overdrijven dat een automatische schotel van 60cm even goed presteert dan een gewone schotel van 80cm.
Maar wil je ook graag 4 satellieten ontvangen?

 

Zoals je op de foto kunt zien die ik stuurde, zitten op de klembeugel van de duo-lnb links en rechts twee lippen met schroeven. Als de afstand tussen de 2 pijpjes voldoende groot is dat de lip van de klembeugel er tussen kan, heb je een duo-lnb voor een schotel van 85-90cm zoals jij hebt. Dan zit er de juiste duo-lnb op.
Alleen is het op de foto zo, dat de golfpijp van de Astra 19,2 in de klem staat en dat is niet ideaal. Zorg dat de golfpijp van de Astra 23,5 in de klem zit en de kop van de Astra 19,2 er rechts schuin omlaag bij hangt.
In Groningen moet de duo-lnb dan 12° schuin staan. Gebruik hiervoor de bijgevoegde hoek.
Verder zul je de schotel beter uit moeten richten. Als je de duo-lnb om hebt moeten zetten naar het andere pijpje, zul je de schotel iets naar het oosten moeten verdraaien om de Astra 23,5 te vinden.

 

Hoek van 12 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het belangrijker is om eerst te kijken of de schotel nog goed vast zit.  Als er absoluut geen beweging in zit is de kans groot dat die ook niet verwaaid is. Kijk ook even of er geen obstakels in het zicht van de satelliet te zien zijn, je zal niet de eerste zijn die er achter komt dat struiken of bomen harder groeien dan verwacht. 

 

Als dat het niet is ga je kijken naar de LNB en de kabel.  Is er misschien water in de LNB of kabel gekomen?  Zet er anders even een nieuwe F connector aan, kun je meteen zien of je last hebt van corrosie. Is de kabel ergens beschadigd of geknakt?   Kijk ook even naar de signaal waardes op de ontvanger.  (het kan ook nog aan de ontvanger liggen)

 

Je kunt wel meteen de schotel met LNB opnieuw gaan uitrichten maar dat zou ik alleen doen als het nodig is, je geeft aan dat het pas de laatste maanden speelt dus daarvoor had je blijkbaar geen probleem, dus er is iets veranderd.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Codx zei:

je geeft aan dat het pas de laatste maanden speelt dus daarvoor had je blijkbaar geen probleem, dus er is iets veranderd.  

Het is enorm groeizaam weer geweest voor bomen en struiken.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt gewoon vaker voor, ik heb mijn schotel gewoon perfect uitgericht, op ruim 6m hoog zitten zonder dat er ook maar iets het zicht belemmert en hier ook regelmatig het bericht dat er geen ontvangst is.

Zelfs vanmorgen rond 10.30 nog blokken in het beeld.

Moet wel zeggen dat ik al wel een grote schotel (big bisat) klaar heb liggen in de hoop zo ook bij slecht weer nog ontvangst te hebben en minder last te hebben van blokken. (nu alleen nog tijd zien te vinden deze te monteren)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het bij de uplink de mist in gaat helpt zelfs een schotel van 3 meter niet, maar dat wist jij uiteraard ook wel. 😉

Links of rechtsom heeft het volproppen van transponders met gecomprimeerde zenders, dit om bij M7 geld te besparen, voor de consument negatief uitgepakt.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, John van Dreumel zei:

Links of rechtsom heeft het volproppen van transponders met gecomprimeerde zenders, dit om bij M7 geld te besparen, voor de consument negatief uitgepakt.

 

Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar het heeft niks met het volproppen te maken, en de ook de gebruikte drempel waarde is enorm veel marge, er zijn genoeg pakketten die een C/N van 7.9 eisen zodat Sky Deutschland.   Het enige wat ze beter hadden kunnen doen zijn grotere schotels aan de uplink kant gebruiken.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Zojuist, Codx zei:

Het enige wat ze beter hadden kunnen doen zijn grotere schotels aan de uplink kant gebruiken.  

Aangezien een transponder lineair is, wordt het toegestane voorgeschreven uitgestraalde zendvermogen precies vastgelegd.

Wanneer er meer slecht weer demping is, en je een gecertificeerde automatische gain regeling hebt bij je upload station, zou een grotere schotel kunnen helpen.

 

Bij zware regenbuien speelt er nog een ander fenomeen, fase fouten van je signaal door reflecties in de regendruppels.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gerrit B zei:

Komt gewoon vaker voor, ik heb mijn schotel gewoon perfect uitgericht, op ruim 6m hoog zitten zonder dat er ook maar iets het zicht belemmert en hier ook regelmatig het bericht dat er geen ontvangst is.

Zelfs vanmorgen rond 10.30 nog blokken in het beeld.

Moet wel zeggen dat ik al wel een grote schotel (big bisat) klaar heb liggen in de hoop zo ook bij slecht weer nog ontvangst te hebben en minder last te hebben van blokken. (nu alleen nog tijd zien te vinden deze te monteren)

De Big Bisat is een fantastische schotel en ik ben dol op het ding, Gerrit, maar geen grote. Je kunt hem het beste vergelijken met een (dikke?) 60 cm schotel, maar dan niet voor 1 sat maar voor 10. Dus niet eentje voor grote regenreserve bij stortbuien maar voor erg veel sats probleemloos bij redelijk normaal weer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat die van mij 80 cm breed is.

Mijn vorige ervaring met een visiosat (was wel een 110 cm) was dat ik nog gewoon TV kon kijken terwijl de buren al een boek pakten.

Nadeel van die 110cm was wel dat de LNB houder te groot was en je geen duo LNB zo kon draaien dat hij ook de Astra 3 probleemloos kon pakken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...