Ga naar inhoud


Radio Caroline eind van het jaar naar 25kw


jellesbode

Aanbevolen berichten


10 uren geleden, astro iris zei:

Bron?  Ik dacht dat dit nog niet was bevestigd?

Dat is ook niet bevestigd. Zelfs de 10 kW is niet bevestigd, maar afgeleid uit het feit dat de door Caroline aangekochte - gebruikte - MW zender, een  Harris DX 25U, een minimum vermogen zou hebben van 10 kW  en een maximum van 25.

https://www.manualslib.com/manual/1096703/Harris-Dx-25u.html?fbclid=IwAR1syWwX9phj9vYxyoNCbDxHuWeNh-CYHbHfuELbDleW7yTi-kvo9g4XvF8)

 

Noch Caroline noch de Ofcom heeft - voor zover mij bekend - tot nu toe iets losgelaten over het toegestane maximum vermogen waarvoor de vergunning is afgegeven. 

 

Wel lijkt het voornemen te zijn dat de zenderversterking voor het eind dit jaar gaat plaatsvinden. En dat is ook wel nodig gezien de winterse atmosferische invloeden op het signaal 's avonds en 's nachts.

We zullen dus pas bij de testuitzendingen ontdekken welke sprong het signaal in de lage landen gaat maken. Maar dat die aanzienlijk gaat zijn, lijkt wel voor de hand te liggen. Zelfs bij 5 kW zou dat al het geval zijn.

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Daar zal die zender Murski Val met z'n 10 kW blij mee wezen. 😀

Ze mogen niet klagen, toch? De oospronkelijke vergunning aan de VK voor deze frequentie is nog steeds 500 kW.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

At the end of this year, Český rozhlas will cease broadcasting on medium wave and long wave.

 

Luisteraars op de AM-frequenties van Dvojka worden gewaarschuwd door een bericht waarin wordt aangekondigd dat de uitzending op 31 december 2021 zal eindigen.

 

Als de sterke 639 wordt uitgezet op 31 december zal dit een gunstige uitwerking hebben op naastgelegen 648 van caroline

https://nl.abcdef.wiki/wiki/RKS_Liblice_2

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Eduard07 zei:

Wel lijkt het voornemen te zijn dat de zenderversterking voor het eind dit jaar gaat plaatsvinden. En dat is ook wel nodig gezien de winterse atmosferische invloeden op het signaal 's avonds en 's nachts.

We zullen dus pas bij de testuitzendingen ontdekken welke sprong het signaal in de lage landen gaat maken. Maar dat die aanzienlijk gaat zijn, lijkt wel voor de hand te liggen. Zelfs bij 5 kW zou dat al het geval zijn.

Nog niet te vroeg victorie kraaien.  Ik las ergens dat de zender een rondstralende zender is , maar indien het hoger vermogen in een bepaalde richting zou gestraald worden en dat is niet in onze richting,  dan zou het kunnen,  dat we hier niets van merken.  Wordt inderdaad afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, astro iris zei:

Nog niet te vroeg victorie kraaien.  Ik las ergens dat de zender een rondstralende zender is , maar indien het hoger vermogen in een bepaalde richting zou gestraald worden en dat is niet in onze richting,  dan zou het kunnen,  dat we hier niets van merken.  Wordt inderdaad afwachten.

Moet zoiets niet in een vergunning (Ofcom) komen te staan? Als je met 25 kW (Stel!) alleen het VK instraalt, kom je toch op een veel grotere dekking dan waar die vergunning voor is aangevraagd? IK ben het woord "directional" ook nog nergens in de commentaren tegengekomen. 

Verder zou dat financieel wellicht ook niet slim zijn. Caroline weet dat er heel veel fans/luisteraars op het vasteland wonen, en wellicht vormen ze ook een aanzienlijk deel van de (financiële) support groep.  

 

Trouwens, STEL dat Caroline directional zou gaan uitzenden met 10 kW. Dan nog denk ik dat we er in de lange landen qua signaalsterkte op vooruit zouden gaan. Maat eerlijk gezegd acht ik de kans dat het signaal gericht gaat worden, klein. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een DJ al horen zeggen dat het signaal binnenkort versterkt wordt.  Geen vermogen genoemd. 

(De radio staat hier al een paar dagen continu aan op Caroline. Wel via internet, dat dan weer wel....) 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline via AM kan ik dus helaas niet ontvangen hier in Drenthe. 

Maar ik ben nu eenmaal fan van de zeezenders sinds het begin van de jaren 70.

En het huidige Caroline is via internet best wel relaxed als achtergrond tijdens het werken. 

 

En van hele dagen luisteren naar  538, Veronica, Q-music of Radio 10 wordt ik ook niet blij.

Heb je dat al eens geprobeerd?

 

Mijn Nederlandse favorieten zijn trouwens de DAB+-zenders Arrow Classic Rock, Kink! en Radio 10 60-70 (Radio 10 Gold).

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, Noordzee zei:

En van hele dagen luisteren naar  538, Veronica, Q-music of Radio 10 wordt ik ook niet blij.

Heb je dat al eens geprobeerd?

 

Ja, alles waardeloos. 

Hoeft niet meer van mij. Ben te oud voor die herrie. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ben te oud voor die herrie. 

Ik zen net nog wa' te jong veur aaw peekes hoempapa !! 😉😈

 

Serieus nu , ivm hitradio , ik heb ook liever goud van oud !! Youtube is mooie oplossing 🙂

Er wordt wel degelijk goede nieuwe muziek gemaakt , maar veelal niet

commerciëel genoeg voor de nieuwe popradios 🤔 Popradio: Money talks , geld doet klinken !!

 

Maar ivm Radio Caroline: Mocht die hier met een draagbare radio kunnen ontvangen ,

dan zou dan hier sinds enkele jaren toch een mooie aanwinst op de AM zijn ,

want nu hoor ik die wel , maar heel zwak , en 's avonds , nou , nou ....

1 complete puinhoop met die Sloveense zender !! Je zou er zelfs voor thuisblijven 🥳😈😉

Destijds onze BRT radio's (540 & 927) die kwamen altijd licht gestoord binnen !!

Ook 1512 was geen echte vette ontvangst alhier , en 1188 heeeel zwak !!

aangepast door cookie monster
  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik begrijp niet wat er nou zo geweldig is aan dat Caroline. Een beetje AM gewauwel tussen de storing door. 

Ik zou er niet opgewonden van raken. 🙄

Ik denk ook niet dat de Caroline organisatie jou tot haar doelgroep rekent. 😁 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...