Ga naar inhoud


Afstellen draaibare schotel, ontvanger en satfinder komen niet overeen


BrunoVP

Aanbevolen berichten

Het is me aan het lukken. Na lang sukkelen komt er vorm in de ontvangst.

Ben nu dus overgestapt naar een gemotoriseerd systeem. En ik geef eerlijk toe dat het nog niet op punt staat. Maar dat komt er wel.

Groots is nu mijn verbazing dat mijn TV aan het scannen is op Eutelsat 16 E en mijn Satfinder (een Bente) niet met elkaar overeenkomen. De TV vind zenders maar Bente zegt doodleuk dat hij op Astra 28.2E gelokt staat. Heeft iemand hier enige verklaring voor?

Verder nog een paar foto's van het feit dat ik vanaf schrap ging verder werken. Sokkel staat nu volledig verticaal. En de motor is zo goed als kwaad uitgelijnd. Ben ook maar alleen. Handleiding geeft het volgende:

Your Site Latidude: 51°

Motor Elevation: 39°

Declination Angle: 7.4°

Dish Bracket Angle: 22.6° (enig probleem, kan geen tiende graad aflezen). Maar ik heb beeld.

De zaak is eigenlijk: Wat ben ik aan het inladen?

 

20211012_181738 (2).jpg

20211012_181749 (2).jpg

Aangepaste sokkel.jpg

Motor elevation.jpg

Schotel elevation.jpg

aangepast door ceesv
Titel aangepast.
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, minplus zei:

Kwestie van welke zenders hij vindt en waar je beeld hebt. Sommige frequenties heb je nl op beide sats.

Kun je er een paar noemen?

Tv staat nu op nu op 26% zoeken (Eutelsat 16 E); Heeft tot dusver 63 TV en 75 Radio gevonden. Punt is dat ik een trage scan vraag en geen snelle. Het is alleen maar het rare dat er 12° verschil zit tussen Astra 28.2 en Eutelsat 16 E. Akkoord, ik maak gebruik van een 100 cm schotel, maar dat wil nog niet zeggen dat Astra er zo invlamt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, BrunoVP zei:

Tv staat nu op nu op 26% zoeken (Eutelsat 16 E); Heeft tot dusver 63 TV en 75 Radio gevonden. Punt is dat ik een trage scan vraag en geen snelle. Het is alleen maar het rare dat er 12° verschil zit tussen Astra 28.2 en Eutelsat 16 E. Akkoord, ik maak gebruik van een 100 cm schotel, maar dat wil nog niet zeggen dat Astra er zo invlamt.

Is nu 11250 aan het scannen. Maar in https://nl.kingofsat.net/pos-16E.php komt deze frequentie niet voor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, minplus zei:

Maar noem een paar zenders, want dat zegt meer of je goed zit. Wie weet ben je astra 2 aan het scannen ipv 16 oost. Want beide tegelijk met 1 LNB lukt je niet op 1 schotel.

Heb dus het scannen gestopt, beter niet gedaan. Maar bon soit. Dus een eerste scan was Astra 19.2 E. 198 TV en 42 Radio plus ergens 1 overige.

Heb nu helemaal niets meer. Denk dat motor niet volgt of wilt volgen. Of wilt volgen, kan ook. Het is allemaal nieuw voor mij. Moet nog heel veel leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, minplus zei:

Noem 1 zender waar je beeld hebt.

Nu niets meer. Geef het even op voor vandaag. Morgen anders en hopelijk beter. Dan beginnen we met een frisse lei. Als het niet regent natuurlijk. Schotel een iets nauwkeuriger proberen te zetten.

 

aangepast door BrunoVP
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee.

Als de motor de schotel op de juiste sat heeft gezet merk je dat je signaal hebt op de gekozen afstem-frequentie en kun je zenders inscannen.

Waarbij je wel een afstem-frequentie moet kiezen die niet ook op 5 andere sats zit.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

Nee.

Als de motor de schotel op de juiste sat heeft gezet merk je dat je signaal hebt op de gekozen afstem-frequentie en kun je zenders inscannen.

Waarbij je wel een afstem-frequentie moet kiezen die niet ook op 5 andere sats zit.

Goed om weten. Het is echt niet evident om motor en schotel op exact 1 lijn te zetten. Je zal er maar 1° naast zitten. Morgen uitpluizen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou dit eens even doornemen:

 

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Zilverhippie zei:

Het zou nog zo handig zijn indien je bij het starten van een topic een titel gebruikt die het onderwerp van jouw probleem samenvat.

Je heb helemaal gelijk omtrent de titel. Maar ik heb geen eindeloze fantasie voor het bedenken hiervan. Want dat is het hem juist. Is het men ontvanger (TV), de satfinder of de positioner die mij in de war brengt? De zaak is ik heb beeld. Maar ik heb geen meetaparatuur om exact te kunnen bepalen wat ik aan het doen ben. Frequentiemeter ( op Gigahertz niveau )of spectrumanalizer. Dus ik snap het niet meer. Vandaar de niets zeggende titel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...