Ga naar inhoud


ITV 1 HD gaat traag open


astro iris

Aanbevolen berichten


ITV1 HD zendt uit op een 5-tal frequenties.

https://www.flysat.com/astra28.php

Probeer eens uit op een andere frequentie en kijk of het ook zo is voordat je beeld krijgt.

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, astro iris zei:

Op andere frequentie gaat die wel open. op de 11068 V gaat hij nu zelfs niet meer open en was net deze die in mijn favorieten stond. Nu heb ik de 11052 H ingesteld en daar geen probleem.  Heb jij beeld op de 11068 V ?

hier zit die op de 11067 V 23000 3/4 8PSK op de 28.2 met 60% ontvangst op de Dreambox 920

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier 11097 en 15 db ontvangst en onmiddelijk open

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 hours ago, astro iris said:

Bij het schakelen naar ITV 1 HD krijg ik eerst de melding , "geen signaal", waarop hij na een 10 tal seconden open gaat.

Dit kan worden veroorzaakt door een niet geheel juiste frequentie in je lijst. Als de ontvanger eerst de carrier moet vangen met de AFC, dan kan dat tijd kosten. Probeer de frequentie eens aan te passen, zeg met een paar megahertz...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er kunnen een meerdere oorzaken zijn, door eliminatie is de oorzaak te vinden.

Een spectrum analiser zou kunnen helpen de oorzaak te vinden.

 

Soms heeft een LNB oscillatie verschijnselen op een frequentie, die het signaal verstoort.

Een impedantiefout met een zekere kabellengte kan ook de oorzaak zijn.

Een externe stoorbron zou het locken van je ontvanger kunnen bemoeilijken.

Een nabuur satelliet met een transponder op ongeveer dezelfde frequentie kan ook problemen veroorzaken.

Je schotel beter uitrichten, en de skew van de lnb zijn ook een factor waar je rekening mee dient te houden.

 

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wordt een heel moeilijke zoektocht, daarstraks de volledige satelliet overlopen en alleen deze transponder geeft geen signaal. Transponder even verwijdert en terug ingeladen en nog steeds geen signaal. Ook de instellingen wat aangepast, maar ook dit gaf geen resultaat. In verband met uitrichten, haal ik hier 100% signaal, dus daar ligt het ook niet aan. Dan even check gedaan op nabuur satelliet met ongeveer dezelfde frequentie, maar ook daar niks gevonden. Misschien deze week even dit nog uittesten , aan de  lnb is er een dubbele uitgang , ik ga eens aan de diseqcs de coax kabels omwisselen en kijken of dit resultaat geeft. Ik werk namelijk met twee diseqcs.  Bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We zijn benieuwd naar je constateringen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb hier een link naar de frequentie

en ze doen het allemaal perfect

werkt hier prima

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja hier wel oke  op die frequentie 

zeg maar probeer eens 1 coax op een andere poort van je diseqc 

ook je ontvanger even anders instellen 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is sinds ruim een week een probleem met 11068 V.

Ook hier met de Xtrend ET8500 pas beeld na lang wachten.

Misschien verstoort een recent nieuwe uplink voor de Middle East beam de ITV transponder.

https://www.satellites.co.uk/forums/threads/astra-2g-transponder-problems.179744/

aangepast door hvdh

Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2021 om 00:58, astro iris zei:

Op andere frequentie gaat die wel open. op de 11068 V gaat hij nu zelfs niet meer open ....

 

Ik denk dat het probleem zit in de tuner van je ontvanger. Je maakt jammer genoeg geen melding van het door jou gebruikte type.

Het heeft te maken met het feit dat er te weinig ruimte zit tussen deze transponder en de naastliggende 11097V.

Beide maken gebruik van een SR van 23000, terwijl de afstand maar 29 MHz is. Normaal is dit 30.

Dat is geen probleem als je tuner een accuraat bandpass filter heeft, maar er is maar weinig nodig om problemen te krijgen, zoals wel blijkt.

Op mijn ontvanger, een VU+ Ultimo 4K met een 45208FBC tuner  merk ik helemaal niets van een trage lock.

Ook mijn satelliet analyzers locken even snel op deze transponder.

 

21 uren geleden, Big fellow zei:

Dit kan worden veroorzaakt door een niet geheel juiste frequentie in je lijst. Als de ontvanger eerst de carrier moet vangen met de AFC, dan kan dat tijd kosten. Probeer de frequentie eens aan te passen, zeg met een paar megahertz...

 

Bij een moderne tuner is het geen probleem als het verschil slechts enige MHz bedraagt.

Je kunt heel eenvoudig controleren hoeveel de afwijking bedraagt in het info menu van de tuner.

Vergelijk de 'tuner live waardes' met de 'tuner settings waardes'

Bij OpenPli: Hoofdmenu > Informatie > Zender > blauwe toets

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk met module en kaart rechtstreeks in tv.  Ik kan dit dus niet controleren zoals met een tuner.  Het rare is, dat ik soms beeld heb, zoals nu bijvoorbeeld, maar als ik weg zap naar andere zender op de 28.2E en dan terug, dan is er terug geen signaal.   Ik heb deze morgen eens de kabels omgeruild, maar blijft hetzelfde. Wat ik daarstraks ontdekte, indien ik zap naar andere satelliet, bijvoorbeeld de Hotbird en dan terug naar 28.2E, dan heb ik terug signaal.

Trouwens ik las hierboven net dat er blijkbaar sinds enkele dagen, nog personen zijn die dit probleem ondervinden. Heel raar hé.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...