Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten


OFF-Topic:

Op 19-12-2021 om 16:10, cookie monster zei:

Ik vind helaas geen afbeelding van die Blaupunkt , wel een philips , ....

eentje die er op trekt , echter de FM op de blaupunkt ging tot 108 Mhz !!

Na nog eens wat rond te snuffelen , het is wel de juiste op de afbeelding !!

Philips 561 22AN561

 

ON-topic: AM zuigt hier op mijn radio , dus .... dan maar via websdr !!

Zo kan ik voor het amusement ook USA mw-zenders beluisteren !! 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet dat het echt belangrijk is, de mevrouw staat op het dek, naast de mast te vertellen dat er weer een middengolf zender in de lucht is.

Iemand zonder achter grond kennis zal dan denken dat . . .

Dat hele schip heeft er niets mee te maken eigenlijk.

Maar, journalisten en techniek, psja.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, kees321 zei:

 

Iemand zonder achter grond kennis zal dan denken dat . . .

 

Vandaar dus dat hele verhaal eromheen: een inleiding met een historisch verhaal over Caroline vanaf 1964: de Olga Patricia, de Mi Amigo, de Ross, en uiteindelijk de 648 kHz aan land. De studio's die Caroline 648 gebruikt, zijn aan boord van de Ross. Volgens mij kan er geen misverstand bestaan over de rol van het schip en de zender aan land. Daar gaat immers de hele reportage over: dat ze een zendvergunning aan land hebben.  

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gaat dat tegenwoordig, TV maken. Beide partijen hebben er in dit geval voordeel van. Voor ITV goed voor de kijkcijfers en voor radio Caroline een soort reclame boodschap om zo hun bekendheid te vergroten.  Met het voormalig zendschip heeft de Caroline organisatie nostalgisch goud in handen, en daar maakt men gebruik van. Hoe belangrijke de rol van het voormalig zendschip is met daar aan gekoppeld de naam Caroline en haar geschiedenis in de beleving van de mensen zie je aan het gebruik (misbruik) van die naam en de mooie plaatjes van de Ross Revenge daarbij door anderen. Bijvoorbeeld door een internet zender in het Zeeuwse Breskens die zich ook radio Caroline noemt. 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Eduard07 zei:

Vandaar dus dat hele verhaal eromheen:

Dan heb ik niet goed opgelet, ik zal het nog een keer bekijken.

12 minuten geleden, Eduard07 zei:

De studio's die Caroline 648 gebruikt, zijn aan boord van de Ross.

O, is dat een apart programma ?, toen ik onlangs luisterde niet, het zelfde als op internet, dat komt bijna altijd uit Maidstone, de boord studio's worden alleen af en toe gebruikt (voor zo ver ik weet allemaal).

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De beelden aan boord zijn om het mooi te maken, maar dat kan misleidend werken. Soms word er nog vanaf de Ross gepresenteerd, maar de programma's komen vaak vanuit een vaste studio in Maldon maar ook vanuit andere plaatsen. Sommige ook van buiten de U.K. zoals  bij  André van Oss het geval is. Er word nooit meer uitgezonden vanaf de Ross Revenge. Hun uitzendmast en zender staan zoals bij vele bekend in Orford Ness. Dit is aan de Noordzeekust gelegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, RaCafan zei:

Hun uitzendmast en zender staan zoals bij vele bekend in Orford Ness. Dit is aan de Noordzeekust gelegen.

Aha, dat vroeg ik me al af, nu weet ik dat ook :

https://en.wikipedia.org/wiki/Orfordness_transmitting_station

 

Ik dacht eigenlijk aan dit :

https://en.wikipedia.org/wiki/Droitwich_Transmitting_Station

Maar da's weer een eind verderop.

 

( ook over de Ross )

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RaCafan zei:

De beelden aan boord zijn om het mooi te maken, maar dat kan misleidend werken. Soms word er nog vanaf de Ross gepresenteerd, maar de programma's komen vaak vanuit een vaste studio in Maldon maar ook vanuit andere plaatsen. Sommige ook van buiten de U.K. zoals  bij  André van Oss het geval is. Er word nooit meer uitgezonden vanaf de Ross Revenge. Hun uitzendmast en zender staan zoals bij vele bekend in Orford Ness. Dit is aan de Noordzeekust gelegen.

Sowieso de programma's die in de maandelijkse weekends ook via Manx Radio 1368 worden uitgezonden (Caroline North) , komen, meen ik, wel vanuit de studio's op de Ross.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...