Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

De pop muziek van nu staat niet in vergelijking met de muziek uit de Caroline tijd.
Als ik alleen al luister naar die gasten met die rare wijven stemmetjes en vooral in die Casting Shows naar voren komen.

Soms weet je niet of het mannen of vrouwen zijn of shemales.
Pop songs met mooie grote orchesten hoor je niet meer...voor mij is het allemaal rotzooi van de eerste rang.
Ja, IJzerbout wordt ouder. Daarom luister ik meer naar radiozenders met wat nostalgie. Maar niet op de middengolf. Dat is voor mij absurd.
We kijken ook niet meer naar zwartwit beeldbuis TV. Of brengen een song op 78 toeren platen op de markt omdat het zo lekker kraakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@Tonskidutch, heb je alle dab+ zenders beluisterd en ben je bekend met het aanbod dat er inmiddels is?

 

aangepast door Eduard07
  • Like 1
  • Bedankt 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik vind de populaire muziek van en rond de jaren 70 vaak interessanter van karakter en leuker dan die van nu. Daar hoef je niet perse oud voor te zijn, er zijn genoeg jongeren die daar ook zo over denken. Toch is het goed dat er ook aandacht is voor hedendaagse popmuziek. Ook bij Caroline 648 hebben ze dat begrepen. De deejays hebben daar veel vrijheid maar er word wel van hun verwacht dat ze een bepaald percentage nieuw uitgebrachte muziek draaien. Verder terug naar boven zijn goede redenen aan gegeven waarom er bij Caroline er dan ook muziek bij hoort te zitten van het Europese vasteland. Voor mensen die alleen maar oude muziek willen horen is er Caroline Flashback en vele andere zenders en mogelijkheden. Ondanks het feit dat ik vooral van de oude popmuziek hou wil ook wel eens wat nieuws horen, iets wat ik nog niet ken en dat is heus niet allemaal bagger. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Of brengen een song op 78 toeren platen op de markt omdat het zo lekker kraakt

Klinkt niet slecht 🙂

 

Radio Caroline , hopelijk ooit met iets meer vermogen op AM !!

WebSDR geeft dat mooie AM geluid , ikzelf vind het niet erg 🙂

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Eduard07 zei:

De door menigeen als "politieke vergissing" afgestempelde DAB+ biedt inmiddels nogal wat zenders die aan jouw en mijn smaak voldoen qua playlist: 

 

Radio 10 plus varianten, Joe 70s/80s, Nostalgie, Arrow, Kink Classics, Vintage Veronica, Sublime, NPO Radio 2 plus die met Soul en Jazz, Sky Nice and Easy, en nog een paar.

 

Allemaal non-stop, Onderweg altijd wel wat wils. Spotify overbodig.

Veronica, 4Ever49Radio, NOSTLGIE, Radio 5 en sommige regionale zenders.

Kennelijk is er een markt voor.

 

Ik mis er echter eentje op DAB+: Juist : Radio Caroline ! 
Zou toch mooi zijn als die een gratis plekje zouden mogen krijgen op MTVNL. Tenslotte zitten BG Radio en BBC World Service daar ook. (waarschijnlijk niet gratis.)       

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline of Caroline Flashback op dab+ in het VK is ook geen sinecure.

Laat staan in NL.

Dat kost geld. het moet rendabel zijn of er moet een filantroop zijn met een diepe zak en een persoonlijke radiohobby.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Noordzee zei:

Veronica, 4Ever49Radio, NOSTLGIE, Radio 5 en sommige regionale zenders.

Kennelijk is er een markt voor.       

GrandPrixRadio, MagicFM, Sunlite....

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Eduard07 zei:

@Tonskidutch, heb je alle dab+ zenders beluisterd en ben je bekend met het aanbod dat er inmiddels is?

 

ik heb heel veel beluisterd, maar niet alle 24 uur per dag omdat ik met een USB stick werk op DAB+ gebied en die USB poorten ook voor andere dingen nodig zijn.

Als ik 48 uur per dag zou leven zou ik ook meer kunnen kijken en luisteren... Maar de etmalen worden nu eenmaal korter en niet langer. Fact

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-11-2022 om 09:56, Tonskidutch zei:

Dat ben ik niet met jou eens beste @Eduard07.

Maar dat komt ook wel eens voor dat men andere voorkeuren heeft.

 

29 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik heb heel veel beluisterd, maar niet alle 24 uur per dag omdat ik met een USB stick werk op DAB+ gebied en die USB poorten ook voor andere dingen nodig zijn.

Als ik 48 uur per dag zou leven zou ik ook meer kunnen kijken en luisteren... Maar de etmalen worden nu eenmaal korter en niet langer. Fact

Er zenden inmiddels ruim 70 Nederlandse dab+ zenders, dus er zou toch wel iets van je gading bij moeten zitten. 

Dat was de strekking van mijn eerdere opmerking.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou ik ben best wel belezen, beluisterd 😁

en heb nooit maar een zender constant muziek draaien dus er is altijd wel wat te vinden.

 

Maar jij schreef > Spotify overbodig < in je eerder commentaar op mij.

Daar was ik het niet mee eens.

Smaak en voorkeuren qua muziek zijn persoonlijk.

Een streamer waar je meer en ook specifieke muziek stukken kunt luisteren is alsof je naar de platenwinkel gaat.

 

 

Screenshot_51.png

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

en heb nooit maar een zender constant muziek draaien dus er is altijd wel wat te vinden.

 

Maar jij schreef > Spotify overbodig < in je eerder commentaar op mij.

Daar was ik het niet mee eens.

 

Dat zei ik, omdat deze categorale zenders vrijwel alle non-stop draaien.

Met weinig reclame-onderbreking,.

 

Maar strikt genomen heb je gelijk dat je altijd wel  iets/nummers te horen krijgt die niet jouw smaak zijn. 

Bij Spotify kun je natuurlijk alles zelf bepalen.

 

Maar voor mijzelf sprekend is Spotify bij zoveel dab+ aanbod inderdaad overbodig. 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het voordeel van et wonen langs de grens is dat je naast et Nederlandse dab+ aanbod ook nog die van de naaste buren kunt ontvangen.

Liefhebbers van Duitstalig worden langs de oostgrens op hun wenken bediend, wat dat betreft.

Franstalig zal wellicht wat moeilijker zijn, al ligt Maastricht in feite mooi hoog boven de zeespiegel op een drielandenpunt.

 

Ik heb geen idee in hoeverre je er dab+ zenders uit Wallonië kunt ontvangen en of er zenders bij zijn die Frantalige muziek draaien.  

 

Evenmin een idee in welke mate dab+  uit het VK dagelijks doordringt tot ons westelijke kustgebied.

Caroline zal daar sowieso niet tussen zitten. Dus laten we blij zijn met die versterkte 648.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan enkel verwijzen naar een paar berichten uit 2019 toen ik veul actiever de DAB+ scande.

eigenlijk heb je drie buiten antennes nodig om dat grens aanbod te kunnen opvangen/ontvangen

 

Caroline is voor mij op internet veel makkelijker ondanks die vintage apparatuur die je wel eens wil inschakelen.

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

ik kan enkel verwijzen naar een paar berichten uit 2019 toen ik veul actiever de DAB+ scande.

eigenlijk heb je drie buiten antennes nodig om dat grens aanbod te kunnen opvangen/ontvangen

 

Caroline is voor mij op internet veel makkelijker ondanks die vintage apparatuur die je wel eens wil inschakelen.

Tja, met buitenantennes wordt het natuurlijk sowieso een feest op je dab+-ontvanger. Vooral bij condities.  Nog maar gezwegen over een -letterlijk en figuurlijk- toplocatie als Maastricht!

 

De AM648 is voor Caroline deels ook een uithangbord, en een manier om - ook nog eens nostalgisch -  beluisterd te kunnen worden buiten het bereik van internet.

Maat de internet-distributie is voor Caroline natuurlijk essentieel: wereldwijd, in stereo, 24/7 ongestoord.

 

Caroline 259 in de jaren 60 was in de avonduren geen pretje met die (Hongaarse?) zender er doorheen. (Ook al verlang ik best terug naar die hoogtijdagen van de Britse piraten jaren 60 die mij verslaafd hebben gemaakt aan het medium radio tot op de dag van vandaag.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...