Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, jeevanhoof zei:

 

Ik hoop dat je "Mi Amigo de echte" bedoeld.

Hier hoor je nog de DJ's van vroeger die  nog op het schip  programma's hebben gemaakt 

Je hoort er regelmatig nog opgenomen programma(s uit de zeezendertijd

 

Caroline heeft zelfs ook een tijdje op hetzelfde schip uitgezonden .

 

Maar geen onderhoud doet een schip geen goed en toen de laatste generator het begaf moest men wel stoppen

mvg

 

 

 

Ik luister er wel eens naar en in het begin vond ik het wel leuk. Maar dat MiAmigo is zo volgeranseld met jingles dat ik het niet meer horen kan.
Dan worden de programma´s veel herhaald en je weet niet: is dit nou live, opgenomen en voor de zoveelste keer herhaald?
Ze doen dat heel geraffineerd en ze noemen geen dag of tijd.
Er is ook geen nieuws.
Voor mij is de aardigheid er snel afgegaan.

Verder snap ik niet wat jullie aan dat magere, krakerige, prut, mono geluid van dat Caroline en andere MG zenders aanvinden.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik had al snel dezelfde ervaring.

 

(Verder maakt mijn ontvanger op de een of andere manier ook moeilijk contact met de stream.

Dat heb ik bij geen enkel andere stream..)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Eduard07 zei:

(Verder maakt mijn ontvanger op de een of andere manier ook moeilijk contact met de stream.

Dat heb ik bij geen enkel andere stream..)

 

Ik gebruik op Android de VRadio App. Die kan ik warm aanbevelen. Is supersnel bij het wisselen van programma´s en een droom in de handhaving en personalisering.
Daar zit MiAmigo standaard in. Je kunt de stream er ook zelf inzetten als je de gegevens hebt. Verder zit er ook een goede equalizer in.
Op iOS is de App minder goed en minder radio-zenders. Ook geen equalizer. Toch gebruik ik hem ook wel omdat een ontbrekende zender er per hand snel ingeprogrammeerd is en ik exporteer ook wel radio´s van Android naar iOS.
Echt...probeer VRadio maar eens. Is super. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ilv.vradio&hl=de&gl=US&pli=1
Voor Windhoos is ie er ook

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik luister er wel eens naar en in het begin vond ik het wel leuk. Maar dat MiAmigo is zo volgeranseld met jingles dat ik het niet meer horen kan.
Dan worden de programma´s veel herhaald en je weet niet: is dit nou live, opgenomen en voor de zoveelste keer herhaald?

 

Daar heb je wel gelijk in.

 

Ik luister normaal enkel in het weekend (overdag) en die uitzendingen zijn meestal wel live.

 

mvg

  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luister ook alleen in het weekend naar MiAmigo Radio. (De Echte inderdaad.) Vind dat nog steeds heel erg leuk. Echt genieten.....

 

Doordeweeks (nu dus) tijdens het werken staat standaard Radio Caroline op.

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ik luister er wel eens naar en in het begin vond ik het wel leuk. Maar dat MiAmigo is zo volgeranseld met jingles dat ik het niet meer horen kan.
Dan worden de programma´s veel herhaald en je weet niet: is dit nou live, opgenomen en voor de zoveelste keer herhaald?
Ze doen dat heel geraffineerd en ze noemen geen dag of tijd.
Er is ook geen nieuws.
Voor mij is de aardigheid er snel afgegaan.

Verder snap ik niet wat jullie aan dat magere, krakerige, prut, mono geluid van dat Caroline en andere MG zenders aanvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25-11-2022 om 16:40, Eduard07 zei:

Caroline sluit zelf niet uit dat ze in de toekomst nog een vergunning krijgen voor een hoger vermogen.

Hun "nieuwe" AM zender gaat dat makkelijk aan kunnen. En de zendmasten al helemaal. 

Hebben ze die dan al aangevraagd? Dan volledig op energie van zonnepanelen anders onbetaalbaar. Een ander probleem is Murski-val radio, meer vermogen kan dat zomaar zonder in de problemen te komen met de Slovenen? Een andere frequentie doe je ook niet zomaar, dat heeft ook gevolgen in negatieve zin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-11-2022 om 12:32, Noordzee zei:

Ik luister ook alleen in het weekend naar MiAmigo Radio. (De Echte inderdaad.) Vind dat nog steeds heel erg leuk. Echt genieten.....

 

Doordeweeks (nu dus) tijdens het werken staat standaard Radio Caroline op.

 

Luister vaak naar radio Caroline Flashback. 

  • Like 1

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2022 om 22:26, Eduard07 zei:

Ik denk dat juist Caroline vanwege haar bindingen met het Continent wel degelijk meer nieuw Europees Engelstalig zou kunnen draaien. 

Die opening is er nog steeds.

 

Uiteraard zijn de Britse commerciëlen en de BBC meer gericht op Engelstalig uit het Angelsaksische gebied. 

Ik heb iemand gesproken die dicht bij de Nederlandse muziekwereld staat en die zegt ongeveer het volgende: De Britse muziekwereld is redelijk vol van zichzelf en kijkt toch een beetje neer op bands van het Europese vastenland. Nederlandse bands vinden het lastig omdat het zo moeilijk is om in de U.K. voet aan de grond te krijgen. Dat is nog verergerd door de Brexit. Ook het touren langs podia is daardoor vreselijk complex geworden. Voor de wat nieuwere aanstormende bands uit het Europese vaste land is het bijna niet meer te doen om een tourtje door de U.K. te maken en daarmee aan hun bekendheid te werken. 

Iedereen weet waarom Radio Caroline in begin jaren 60 is opgericht. Ligt in het bovengenoemde niet beetje een nieuwe taak voor Radio Caroline? Dus zo nu en dan gedurende een uitzenddag wat nieuw werk laten horen van Engelstalig talige muziek uit diverse Europese landen. Ik weet de invloed van Caroline anno 2022 is klein in de U.K. maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pop muziek van nu staat niet in vergelijking met de muziek uit de Caroline tijd.
Als ik alleen al luister naar die gasten met die rare wijven stemmetjes en vooral in die Casting Shows naar voren komen.

Soms weet je niet of het mannen of vrouwen zijn of shemales.
Pop songs met mooie grote orchesten hoor je niet meer...voor mij is het allemaal rotzooi van de eerste rang.
Ja, IJzerbout wordt ouder. Daarom luister ik meer naar radiozenders met wat nostalgie. Maar niet op de middengolf. Dat is voor mij absurd.
We kijken ook niet meer naar zwartwit beeldbuis TV. Of brengen een song op 78 toeren platen op de markt omdat het zo lekker kraakt.

  • Like 1
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

voor mij is het allemaal rotzooi van de eerste rang.

helemaal mee eens

de dolly dots zijn ook weer terug 😁

als ik soms een uurtje naar die rommel moet luisteren die de collega's op radio luisteren in ons bureau, pak ik mijn biezen en ga thuis werken met mijn eigen muziek op de achtergrond.

 

Maar radio Caroline is nu eenmaal vintage en leuker op een oude MW ontvanger bovendien de deejees zijn ook allemaal vintage. Ouwe lullen zal ik maar zeggen.

  • Like 1

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De door menigeen als "politieke vergissing" afgestempelde DAB+ biedt inmiddels nogal wat zenders die aan jouw en mijn smaak voldoen qua playlist: 

 

Radio 10 plus varianten, Joe 70s/80s, Nostalgie, Arrow, Kink Classics, Vintage Veronica, Sublime, NPO Radio 2 plus die met Soul en Jazz, Sky Nice and Easy, en nog een paar.

 

Allemaal non-stop, Onderweg altijd wel wat wils. Spotify overbodig.

  • Like 2

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...