Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

Daar kijk ik zo af en toe naar, dit ook om zeker te weten of het klopt wat ik meen te constateren. 

Het is helaas zo, er word op Radio Caroline steeds minder werk gedraaid vanuit het continent. Inderdaad André van Os doet het ook goed, die laat ook wel wat muziek horen uit niet Engelstalige landen. Verder de eerder genoemde Nigel en Rob. Al die vele anderen deejays daar nog zeer zelden. De plylisten heb ik bekeken bijna allemaal uit de V.S en de U.K. wat er op staat. Dat was twee jaar terug wel anders bij Caroline. Wat is er aan de hand, waarom is dat? Radio Caroline hoeft voor mij heus geen Nederlandse zender te spelen, maar wat meer aandacht van buiten de Engelstalige bubbel zou niet verkeerd zijn. Dat geldt wat mij betreft voor alle Engelse muziekzenders. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, ceesv zei:

Voor wie het precies wil weten....

Playlist

En dan zie ik ook Shocking Blue staan. (En gelukkig geen Venus)   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, RaCafan zei:

 

Het is helaas zo, er word op Radio Caroline steeds minder werk gedraaid vanuit het continent.

Dan gewoon af-en toe (bv in het weekend) switchen naar MiAmigo Radio. Daar hoor je meer dan genoeg Nederlandse artiesten.

 https://stan319bisbis.radioca.st/stream?fbclid=IwAR0P2nu0Xn0ysebrMf8Fud6q9Wq9-m56vr_s8x_JVVIAwqlqGCjHzWj9ZRU

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb gelijk, maar het gaat er mij om dat er een geen evenwicht is tussen de U.K. en de landen aan deze kant van de Noordzee en nog verder als het gaat om de aandacht voor elkaars muziek. (Duits of Nederlandstalige muziek bijvoorbeeld dat gaat te ver voor de Britten lijkt mij, maar Engelstalig......)

Onze radio zenders hier draaien volop muziek van Britse muzikanten maar andersom bijna zero alleen radio Caroline een beetje. (en minder dan enkele jaren geleden) Het is eerlijker voor de muzikanten hier en in de rest van Europa dat ze ook in de U.K. kunnen verkopen en bekendheid kunnen bereiken. Er word in meerdere landen goede Engelstalige muziek gemaakt, het zou toch ook voor veel Britse muziek liefhebbers leuk zijn om daar van te horen. Nu word ze dat onthouden of ze moeten er zelf er op zoek naar gaan. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Noordzee zei:

Dan gewoon af-en toe (bv in het weekend) switchen naar MiAmigo Radio. Daar hoor je meer dan genoeg Nederlandse artiesten.

 https://stan319bisbis.radioca.st/stream?fbclid=IwAR0P2nu0Xn0ysebrMf8Fud6q9Wq9-m56vr_s8x_JVVIAwqlqGCjHzWj9ZRU

 

Dat zijn toch Nederlandstalige artiesten? @RaCafan bedoelt m.i. Nederlandse artiesten die een Engelstalig repertoire hebben en op buitenlandse - Engelstalige - zenders worden gedraaid. Zo zijn immers Golden Earring, Shocking Blue, George Baker en Focus (en zelfs Herman Brood)  ook internationaal doorgebroken. 

(Waarbij ik het vermoeden heb dat met name zeezenders als Veronica en Noordzee aan hebben bijgedragen. Het was in een andere tijd, maar zulke prestaties kan ik me van Nederlandse legale zenders zo niet voor de geest halen.)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat zijn toch Nederlandstalige artiesten? @RaCafan bedoelt m.i. Nederlandse artiesten die een Engelstalig repertoire hebben en op buitenlandse - Engelstalige - zenders worden gedraaid. Zo zijn immers Golden Earring, Shocking Blue, George Baker en Focus (en zelfs Herman Brood)  ook internationaal doorgebroken. 

(Waarbij ik het vermoeden heb dat met name zeezenders als Veronica en Noordzee aan hebben bijgedragen. Het was in een andere tijd, maar zulke prestaties kan ik me van Nederlandse legale zenders zo niet voor de geest halen.)

Dat bedoel ik, Nederlandse artiesten/bands met een Engelstalig repertoire.  Om die ook in de U.K. bijvoorbeeld meer kansen te bieden. Ik weet wel er is veel minder nieuw aanbod van dat dan in de jaren 60 en 70 maar het is er wel. Ik denk dan niet alleen aan Nederland maar bijvoorbeeld ook aan de Scandinavische landen en België. Al die landen samen hebben wel voldoende aanbod met interessant werk wat ook nog binnen het format van Radio Caroline past.  (Dat mindere aanbod heeft ook te maken met het feit dat er nu meer artiesten zijn dan toen die in hun eigen moeder taal zingen, en dat is zeker niet verkeerd.) Mijn voorkeur gaat overigens uit naar Engelstalig werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meende dat ik o.a. Nena met 99 Luftballons regelmatig in het Duits heb gehoord op Caroline.

 

Ik luister via internet ook regelmatig naar de Amerikaanse zender WLNG (Long Island) en die zijn kennelijk ook niet wars van het draaien van hits in de originele taal.

(Hetgeen je niet gauw meemaakt op een Amerikaanse zender.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is goed mogelijk, Nena in het Duits op Caroline. Een tijd geleden heb ik op Caroline 648 een Nederlandstalige plaat gehoord. Daar sta ik niet van te kijken hoor. De trend is minder Engelstalig uit niet Engelstalige landen. Twee jaar terug en ook eerder was daar op Caroline meer aandacht voor.  Misschien heeft het te maken met het feit dat de U.K. zich steeds meer op zichzelf terug plooit. (Denk aan de Brexit) De deejays bij Caroline hebben veel vrijheid in hun muziekkeuze als het maar in het format van het station past. Misschien dat bovengenoemde  doorwerkt op de muziekkeuze van de Engelse deejays,  minder muziek van buiten de U.K. en de V.S.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Caroline is en blijft in de kern een zeezender met bijbehorende historie. Bijna 60 jaar.

De meeste Britse zeezenders waren qua bemanning al Nederlands/Brits. In ieder geval de Carolines en London/BigL.

Ook Radio 270 had ook zo haar bindingen met Nederland.

 

De latere zeezenders -na 1974 -  bleven hun bindingen met de Benelux houden. Een andersom met de Engelsen. (RNI, Mi Amigo, Laser, Capitol Radio, etc.)

Er zijn een hoop contacten ontstaan en gebleven tussen de Britse anoraks en die in Nederland en België.

 

Caroline 648 laat heel goed blijken dat haar publiek zich niet beperkt tot Engeland.

De Nederlandse en Belgische pop- en zeezendergeschiedenis zijn een integraal onderdeel van Caroline's levensverhaal.

 

Robbie Dale, Tony Alan, Mark Wesley en vele andere dj's waren de Nederlandse taal behoorlijk machtig.  

 

De oudere generatie Caroline dj's ziet de Benelux duidelijk als onderdeel van het AM648 bereik.

 

Internet en dab zijn inmiddels opties om te consolideren. Dat dat ook lukt, zien we aan de toenemend succesvolle fundraising events.

 

Tja, Nederland en de Britse zeezenders, een onlosmakelijke gemeenschappelijke geschiedenis in veel opzichten:

Radio 270 History

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat zijn toch Nederlandstalige artiesten?

Niet alleen natuurlijk. Op MiAmigo Radio wordt allerlei muziek gedraaid van uit de jaren 60/70.  Dus ook Engelstalige nummers van Nederlandse/Vlaamse artiesten. Volop zelfs. 

Maar geen/weinig nieuwe muziek .En dat bedoelt  @RaCafan mogelijk.

 

Ik denk dat Radio Caroline daar niet het meest geschikte station voor is. Dat is meer iets voor één van de BBC zenders of een themazender. Ik heb daar verder geen idee over. Ik ken de huidige Britse radiozenders verder niet zo goed. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat juist Caroline vanwege haar bindingen met het Continent wel degelijk meer nieuw Europees Engelstalig zou kunnen draaien. 

Die opening is er nog steeds.

 

Uiteraard zijn de Britse commerciëlen en de BBC meer gericht op Engelstalig uit het Angelsaksische gebied. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radio Caroline is niet het meest geschikt voor nieuwe muziek, dat denk ik ook. Dat komt vooral vanwege haar historie en doordat veel van hun luisteraars de zeezender periode nog hebben meegemaakt en dus wat ouder zijn.  De Caroline deejays hebben veel vrijheid, maar er word wel van hun verwacht dat er in hun shows een bepaald procentage nieuw uitgebrachte muziek word gedraaid. (Van Rob van Dijk vernomen) Dat is een goed iets en ik zou het zeer waarderen als daar ook wat nieuw werk van niet Engelstalige landen tussen zou zitten. Caroline 648 laat blijken dat haar publiek zich niet alleen beperkt tot Engeland, dus niet zo gek dat ik van hun verwacht dat er ook muziek gedraaid word uit landen aan deze kant van de Noordzee en verder. Misschien ook leuk voor de Britten om daar kennis van te kunnen nemen.

Men kan er ook zelf naar op zoek gaan maar dat doen vele niet en daardoor komen die mensen er ook niet mee in aanraking. Dat kan jammer zijn omdat er pareltjes tussen zitten die hun misschien erg bevallen. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Eduard07 zei:

Ik denk dat juist Caroline vanwege haar bindingen met het Continent wel degelijk meer nieuw Europees Engelstalig zou kunnen draaien. 

Die opening is er nog steeds.

 

Uiteraard zijn de Britse commerciëlen en de BBC meer gericht op Engelstalig uit het Angelsaksische gebied. 

We kunnen het hun misschien vriendelijk vragen. Er zijn genoeg argumenten voor, de meeste zijn naar boven toe al genoemd. 

Eduard07 nog bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting nu een paar uur geleden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Noordzee zei:

Op MiAmigo Radio wordt allerlei muziek gedraaid van uit de jaren 60/70.  

 

Ik hoop dat je "Mi Amigo de echte" bedoeld.

Hier hoor je nog de DJ's van vroeger die  nog op het schip  programma's hebben gemaakt 

Je hoort er regelmatig nog opgenomen programma(s uit de zeezendertijd

 

Caroline heeft zelfs ook een tijdje op hetzelfde schip uitgezonden .

 

Maar geen onderhoud doet een schip geen goed en toen de laatste generator het begaf moest men wel stoppen

mvg

 

 

aangepast door jeevanhoof
  • Like 1

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, jeevanhoof zei:

 

Caroline heeft zelfs ook een tijdje op hetzelfde schip uitgezonden .

 

Maar geen onderhoud doet een schip geen goed en toen de laatste generator het begaf moest men wel stoppen

mvg

Andersom: Mi Amigo/Sylvain Tack huurde zendtijd van Caroline, zodat Caroline zichzelf een beetje kon financieren.

De Mi Amigo lag al in 1964 voor de Engelse kust en zond uit onder de naam "Caroline South"  (on 259 metres).

 

Uiteindelijk is het schip in 1980 gezonken wegens gebrek aan onderhoud:

Mi Amigo sinks into silence - Bing video

Zinken van de MV Mi Amigo in 1980 op TV - Bing video

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...