Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

Ik kon gelukkig destijds wel al meeluisteren met mijn twee oudere broers op de MW - AM in de jaren 60

 

Maar dat werd inderdaad wel al heel laat voor zo'n kleine dreumes als mij. I love you yeh yeh zong ik op de kleuterschool in de pauze, opgevangen tijdens m'n slaap van die radio muziek.

 

Tegenwoordig worden de oude buizen radio's compleet gerestaureerd aangeboden voor de prijs van een doorsnee AV receiver.

Er zijn ook meerdere hobbyisten die het zelf restaureren, kijk maar eens bij Tweakers linkje

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Tegenwoordig worden de oude buizen radio's compleet gerestaureerd aangeboden voor de prijs van een doorsnee AV receiver.

Er zijn ook meerdere hobbyisten die het zelf restaureren, kijk maar eens bij Tweakers linkje

Klopt. Maar dank voor die link. Die ga ik nog wel even op mijn gemak lezen. 

Heb er een dubbel gevoel over.

Aan de ene kant zijn er professionele restauraties en upgrades van oude lampenradio's.

Zo krijgen die toestellen een tweede leven. Zoals dat in de pre-consumptiemaatschappij van nu gebruikelijk was. Van gestopte sokken tot vintage auto's zoals de Eend. 

 

Aan de andere kant heeft authenticiteit wel mijn voorkeur. Dus liever geen upgrades van vintage apparatuur.

 

Ik meende dat   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is zelfs een wetgeving in de maak dat iedereen zijn apparaat moet kunnen herstellen en dus niet op de schroothoop hoeft te werpen.

Fabrikanten worden dus toch in de verantwoordelijkheid genomen door deze kringloop maatschappij die men voorstelt.

Resources must be saved and Human Sources must produce less Waste. Bronnen moeten worden gespaard en menselijke bronnen moeten minder afval produceren.

 

Als je echter een Gigawatt aan stroom nodig hebt voor die buizenradio vergeleken met de onechip tuner is het inderdaad ook onzin.

Butterfly

Lloyd Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een Grundig Music Boy transistor radio in die jaren 60.

Die ging een keer kapot. Breukje in een printplaat.

Reparatie voor 5 gulden bij een erkende radiozaak.

Binnen een week radio weer terug. Jarenlange dienst en nooit meer stuk gegaan.

Niks schroothoop.

 

Zat een top AM ontvangst in.

Mijn gouden radiojaren op een radio met een ferriet antenne die er wat van kon.

 

Heb er later nog eentje aangeschaft  met een draaibare, externe ferriet antenne die nu dus nog steeds dienst doet mbt Caroline 648: een Panasonic GX500.

Vintage, maar onverslijtbaar.

Veel gebruikt, de halve wereld over geweest, maar niet kapot te krijgen.

 

Pakt in Groningen Caroline 648 overdag met 80% signaal.  

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mijzelf , enkel Engelstalige en Nederlandstalige !!

ivm Caroline , ik hoor momenteel overveel ruis en weinig Caroline , een ramp !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Er is zelfs een wetgeving in de maak dat iedereen zijn apparaat moet kunnen herstellen en dus niet op de schroothoop hoeft te werpen.

Fabrikanten worden dus toch in de verantwoordelijkheid genomen door deze kringloop maatschappij die men voorstelt.

Een maatschappij die we ooit hadden in de jaren 60...

Melkflessen omruilen, losse melk bij de melkboer, statiegeldflessen, vetvrij pakpapier en zakken.

 

Die troep die we nu overal zien liggen, is een hele industrie geworden die in feite overbodig was.

 

Caroline kan 30 jaar vooruit op zonnepanelen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat was ik vroeger blij met mijn transistorradio. Avonden lang zocht- en vond ik leuke radiostations op de middengolf.

Heel wat anders dan FM, waar je alleen maar Nederlandse zenders kon beluisteren. 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik moest het doen met de zelfgebouwde kristal ontvanger.

Voordeel was dat er geen batterijen nodig waren.

 

Dat was ook de tijd dat er nog radio hoorspelen uitgezonden werden.

 

Radio Caroline bestond nog niet.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Noordzee zei:

Avonden lang zocht- en vond ik leuke radiostations op de middengolf.

Destijds , 's avonds , 1440 khz , maar ook de zeezenders 🙂

  • Like 1

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had klasgenoten die hun transistorradio wel eens meenamen naar school.

En een klasgenoot die bij de Muziekles aan kwam zetten met de nieuwste Beatles LP, want die was een sensatie voor iedereen. 

 

Thuisgekomen meteen maar weer BigL op 266 aan bij het huiswerk maken.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Op mijn autoradio heb ik overdag al een redelijke ontvangst in ZO-Drenthe. Hoe meer westwaarts, hoe beter de ontvangst. In Zuid-Holland is er een dijk van een signaal. 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Het is helemaal mis met de 648 kHz. 

Eén en al gespetter. Niet naar te luisteren (via WebSDR Twente)

Het signaal op de 648 is niet beluisterbaar. Alsof hij permanent in een wave blijft hangen. Wellicht stormschade?

 

Edit: Caroline lijkt inmiddels op een lager vermogen te zijn overgeschakeld. Wellicht de oude 1 kw zender die standby staat?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Het is helemaal mis met de 648 kHz. 

Eén en al gespetter. Niet naar te luisteren (via WebSDR Twente)

Edit: 

Service Message: Saturday 14th Jan,   Our 648 service has had issues overnight and is currently running on approx 1/2 power on our reserve transmitter and antenna.. Thanks to everyone who made contact to let us know.  We hope this does not spoil your enjoyment of the live Ross Revenge "North" weekend.

 

Radio Caroline - News

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...