Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

Maar wel aan het Nederlands. In Engeland werd ook altijd veel naar Veronica geluisterd. Radio Noordzee/RNI was sowieso tweetalig (ooit drietalig), en toen Radio 10 en Arrow nog op de AM zaten, werden ook die door Engelsen beluisterd. Tussen de Engelsen, de Nederlanders en de Vlamingen ontstond door de zeezenders een bepaalde verbondenheid door een gemeenschappelijke "geschiedenis". 

 

Die zal langzamerhand nu wel vervagen, maar de oudere generaties die de zeezenders volop hebben meegemaakt, zullen die gemeenschappelijkheid nog wel voelen. Dat is nadrukkelijk te zien op bepaalde momenten zoals de Caroline Fundraising en bepaalde herdenkingsdata waarop de zeezenders het zwijgen werd opgelegd door wetgeving (14 en 31 augustus).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 2-9-2022 om 09:57, Eduard07 zei:

Slimme zet om die radio te kopen bij de Kringloop!

Mooi dat je de info over de filtering even met ons deelt!

Veel plezier met de radio, en hou ons op de hoogte van je bevindingen. 

Mijn conclusie na nog wat onderzoekjes in verband met storingen/interferentie op de middengolf en Radio Caroline is: 1 In het buitengebied in het westen van Noord Brabant (Nederland) is Radio Caroline goed en zonder storingen te ontvangen. 2 In bewoond gebied heb je in het algemeen minder last van storingen als je toestel op accu of baterijen werkt. Dit heb ik in vier steden uitgeprobeerd en tekens meer storing als ik het toestel via het stroomnet liet werken. 3 Op een toestel dat op baterijen werkt kun je in bewoont gebied toch (heel)veel last hebben van storingen. (via de lucht) Ik ben met mijn toestel door een woonwijk gaan lopen. Zo kwam ik regelmatig storingen tegen dichtbij sommige woningen. Ook de kabels die onder de stoep liggen storen vaak, maar dat gaat helemaal niet ver. Net boven de grond heb je dan het meeste gebrom op je toestel. Na ruim 20 minuten lopen in de woonwijk kwam ik in een omgeving waar ik heel veel storing/gebrom had op mijn radio die verder gaat dan enkele meters. Daar had ik op een afstand van ongeveer 70 meter last van (ernstig) gebrom. Dus in een straal van minstens 30 meter storing/gebrom op heel middengolf in dat gebied. Als je ergens in zo gebied woont dan heb je weinig of niets aan de MG en de LG. Er zijn organisaties die om gezondheidsredenen van mens, dier en plant zich bezig houden met elektro magnetische  stralingen. Misschien kunnen die meer doen voor de MG/KG/LG luisteraar dan het agentschap telecom. 

In de U.K zou het wel niet veel beter zijn als in Nederland en België, steeds meer last van onder andere allerlei apparaten die storen. De Caroline organisatie heeft gestreden voor meer vermogen voor hun 648 en dat ook gekregen. Jammer dat het weinig helpt als er steeds meer storingsbronnen bijkomen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De primaire reden van Radio Caroline om te willen versterken is precies wat jij nu beschrijft aan storingen in stedelijke gebieden.

Dat heeft Caroline ook aangegeven in hun vergunningsaanvraag bij OfCom.

Je mag ervan uit gaan dat Caroline in de meeste gevallen storingen wegdrukt in haar primair dekkingsgebied in het VK.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig heb je in de auto nauwelijks last van storingen.

Als ik een flink stuk naar het westen ga rijden, zet ik vaak de 648 AM op.  

Thuis staat de radio de hele dag aan op de internetuitzending van Radio Caroline.  

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Noordzee zei:

Gelukkig heb je in de auto nauwelijks last van storingen.

Als ik een flink stuk naar het westen ga rijden, zet ik vaak de 648 AM op.  

Thuis staat de radio de hele dag aan op de internetuitzending van Radio Caroline.  

 

 

Bij een gevoelige AM in de auto heb je in wezen een ideale ontvangst.

 

Thuis is Caroline in stereo via internet. Dat is in feite de mooiste manier van luisteren. De meest nostalgische blijdt de AM zender.

 

Gisteravond op 192 Radio weer een mooi opname van de Tony Blackburn Show op de oude Caroline South op 259.

In feite de mooiste tijd.

De vorige week was het Tony Blackburn op Radio London met de Fab 40. Eentje uit februari 1967.

 

Ik zou zo wel weer terug willen naar de radiojaren 1965-1967. Wat een middengolf hadden we in die hoogtijjaren voor de zeezenders!

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kees321 zei:

De muziek de ze nu draaien  is zeer uitzonderlijk, uniek voor RC.

Maar ws nu weer snel terug naar normaal.

Was ook zo direct na het overlijden van de Queen. 

Maar vanmiddag had ik daar even geen zin in. Toen ze overschakelden naar de sobere muziekkeuze toch maar even overgeschakeld naar Kink.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2022 om 18:39, Eduard07 zei:

Bij een gevoelige AM in de auto heb je in wezen een ideale ontvangst.

 

Thuis is Caroline in stereo via internet. Dat is in feite de mooiste manier van luisteren. De meest nostalgische blijdt de AM zender.

 

Gisteravond op 192 Radio weer een mooi opname van de Tony Blackburn Show op de oude Caroline South op 259.

In feite de mooiste tijd.

De vorige week was het Tony Blackburn op Radio London met de Fab 40. Eentje uit februari 1967.

 

Ik zou zo wel weer terug willen naar de radiojaren 1965-1967. Wat een middengolf hadden we in die hoogtijjaren voor de zeezenders!

Ja en toen was een uitzending die live was ook echt live. De studio stond onder de antenne. 

Moet je nu eens naar het radio Caroline album kanaal luisteren via 648 en gelijktijdig via het net. Wat een enorm tijdverschil.

En ook het signaal van de studio naar de antenne is een tijdje onderweg voordat het op de 648 antenne zit. Hoe lang? Dus ook daar minder live dan vroeger in de jaren 60 vaak het geval was.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 15-9-2022 om 17:10, Noordzee zei:

Gelukkig heb je in de auto nauwelijks last van storingen.

Als ik een flink stuk naar het westen ga rijden, zet ik vaak de 648 AM op.  

Thuis staat de radio de hele dag aan op de internetuitzending van Radio Caroline.  

 

 

Vroeg in de ochtend een hier een regionale stroomstoring. Alles uit dus. Dan merk je pas goed hoeveel storing al die hedendaagse apparatuur veroorzaakt. Zelfs op een golflengte waar geen zender te ontvangen is, is vrijwel alleen natuurlijke ruis te horen. Radio Caroline heel mooi te ontvangen dan.

Voor in de auto is de 648 inderdaad goed bruikbaar. Thuis luister ik bijna altijd via het net naar Caroline

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mooie update door Caroline's Alan Beech op 21 september jl.  over de stand van zaken en toekomstplannen van Caroline m.b.t.  de etheruitzendingen, vooral die op de 648 kHz.

 

Een verdere versterking en een volledige stroomvoorziening op zonnepanelen lijken bovenaan te staan op de wenslijst:

Alan Beech’s Talk and updates on the 648 Transmitter & News 

https://www.woodleynet.co.uk/caroline/soton_caroline.htm

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Ik las: UK AM Piraat zendt Caroline Flashback uit op 765 , effe proberen via WebSDR 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...