Ga naar inhoud


Degelijke led-lamp


minplus

Aanbevolen berichten

Kijk wat zo'n kwiklamp aan energie verbruikt en wat zo'n LED lamp verbruikt.

Een goede led lamp zal 2x zoveel lumen per opgenomen watt produceren dan een kwiklamp.

maw. gebruik je normaal een 50W kwiklamp dan zou je nu met een 25W ledlamp kunnen volstaan.

een rekensommetje

Brand de lamp 6 uur per dag dan is dat een besparing van 6 x 25W = 150W *365= 55Kw x een gemiddelde prijs van 0,32 = 17,60 per jaar aan besparing.

Denk dat je daar wel een leuke LED lamp voor kunt kopen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor mij is niet de prijs doorslaggevend maar wel of ze storen in de AM en andere radio banden. 

Goedkope meuk uit China á la Action en meer van die 1 €  winkels stoort altijd. 

 

Daarom heb ik hier overal LED lampen van Fritz! Smart Home. Ze zijn niet goedkoop maar storen niet en je kunt ze perfect regelen met de Fritz! SmartHome App. 

Zet maar eens een DAB+ radio naast die China meuk. Moet je zien wat er nog van de ontvangst over blijft. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt.

En 17,60 € per jaar aan besparing was waar ik voor ging.🙂

Is de prijs van 1 Ledlamp.

Maar als die na 4 maanden sneuvelt heb ik er 3 per jaar nodig. Plus 3x de ladder erheen zeulen en vastmaken aan de paal zodat ie niet omvalt als je op 4 meter hoogte bezig bent (dat valt nog wel mee, kost een half uur) en dan een kleed om de paal op de grond (1e keer vergeten, heeft me een bitje gekost) en de bol loshalen (valt ook nog wel mee, 15 minuten, wel zorgen dat je de bouten niet kwijtraakt want dan ben je in de aap gelogeerd maar dat kleed heeft geholpen) en de lamp vervangen. En daarna begint het. De bol er weer op plaatsen en daarna de houder omhoog duwen en proberen de bouten er van onderen weer in te krijgen waarbij je niet kunt zien of voelen waar je precies moet zijn. Het is me met een priem gelukt om de juiste plek te vinden maar dat is wel minstens een uur kloten op hoogte.

 

Dan heb ik toch zo m'n vraagtekens, ook al reken ik 10 jaar na m'n pensioen geen uurloon meer mee. Per jaar 50 euri plus 6 uur gekloot met vervelend gevaarlijk werk of 17,60 euri per jaar? Wat is verstandiger?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer die ledlamp opgesloten zit in een glazen bol en zijn warmte niet kwijt raakt, wordt die te warm en zal de levensduur drastisch verkort worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 6 uur klooien spaar je de sportschool weer uit of moet ik zeggen senioren gym? 😁

Gewoon een goede lamp er in en klaar.

Maar LED heeft naast trillingen en spanningsverschillen aan meer zaken een hekel en de belangrijkste is wel warmte.

Een lamp die boven de 50 graden uit komt zal ook veel sneller stuk gaan.

(zie dat cees me net voor is)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Wanneer die ledlamp opgesloten zit in een glazen bol en zijn warmte niet kwijt raakt, wordt die te warm en zal de levensduur drastisch verkort worden.

In een plastic bol van 50 cm moet het toch wel lukken. Die aan het huis zit in een halve bol van 20 cm en heeft er al jaren geen problemen mee.

Het lijkt me sterk dat het in die bol boven de 50 graden uitkomt; het zal op z'n ergst iets van 30 geweest zijn.

Maar het is dus blijkbaar een extra argument om terug te gaan naar de probleemloze kwikdamp?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...