Ga naar inhoud


Degelijke led-lamp


minplus

Aanbevolen berichten


In het algemeen zijn S/M led lampen van matige kwaliteit. Hoe goedkoper de super, hoe slechter de lamp.

Ik ben voorstander van samsung led lampen. Ze geven ook nog 5 jaar garantie. En die heb ik in al die jaren nog niet nodig gehad. En die lampen branden iedere dag zo'n 8 uur.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal eens kijken of ik die ergens tegenkom.

Zit er trouwens ook over te denken de oude toestand maar weer te herstellen. Heb het gevoel dat ik nooit naar Led had moeten gaan.

Een dezer dagen de paal maar eens van onderen open maken en kijken hoe het eruit ziet en of de trafo en elco daar simpel aan te brengen zijn want bovenin de zaak herstellen is een heel (kloten)werk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de panelen van Lumixon sinds januari 2016 en die werken nog prima ondanks dat er 3 jaar life warrenty op staat.

en de led peertjes E14 pardon E27 zijn ook gekocht bij Lumixon in bulk verpakking

IMG_2301.JPG

aangepast door Tonskidutch
correctie fitting

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@minplus: Teruggaan is geen optie want je bewaart een bon van een lamp niet een paar jaar en bewijs zelfs dan maar eens dat het die lamp was.

 

Ik merk dat in de loop der jaren de kwaliteit stukken verbeterd is. Zelden gaat er nu voortijdig wat kapot. Bonnetjes heb ik altijd bewaard en lampen die stuk gingen in garantietijd werden altijd probleemloos omgeruild of vergoed. Tegenwoordig heb je mooie armaturen, waarin de Led's niet vervangbaar zijn. Il laat dan op de bon bijschrijven: 5 jaar garantie. Anders koop ik hem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die philips lamp die het 4 maanden uithield was een nieuwe. Ik heb nog een andere iets zwakkere van dat merk liggen en denk dat ik die nog een keer ga proberen ook al heb ik er weinig vertrouwen in, maar wie weet. En anders daarna de zaak maar weer terugbouwen naar het oude systeem met trafo en elco en lampen die 40 jaar of meer meegaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn ervaring is dat leds gevoelig zijn voor overspanning.

Ik heb eens metingen laten verrichten wat er gebeurt wanneer er in of uitschakel pulsen van andere gebruikers voor storing zorgen.

 

Op een led waarop 3 volt stond, kwamen er naaldvormige impulsen tot de 3 voudige spanning op de led te staan.

Dat verkort de levensduur aanmerkelijk.

 

Ik ken het geval van een klant met terras verlichting waar doorlopend leds kapot gingen.

 

Bij bezoek ter plaatse bleek dat de leds aangesloten waren op hetzelfde stopcontact waarop een split unit van een airconditoner was aangesloten.

De tegen emk van het in en uitschakelen van de compressor bleek de leds te slopen.

Bij een goede ledvoeding zitten er vdr's en netfilters in de voeding die overspanning impulsen door netstoringen voorkomen.

 

Goedkopere led lampen laten de netstoring impulsen ongefilterd door wat de levensduur significant kan verkorten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook ooit gestart met 6 calex led lampen van de Kwantum, waren iets van 15 euro per stuk.

De een na de ander ging na ongeveer een jaar stuk en uiteraard kassa bon zoek dus Kwantum kon "helaas" niets doen.

De importeur gemailed en mijn probleem voorgelegd.

Wat bleek, ze hadden in die tijd lading gehad die allemaal dit manco vertoonden.

Ze stuurden mij per ommegaande nieuwe lampen toe: 6 in totaal.

Nooit geen problemen meer gehad.

Ze werken nog steeds maar ben inmiddels sinds een 3 jaar volledig overgestapt op modernere tradfri leds van de Ikea.

Daarnaast had ik hier een buitenlamp met gloeilamp erin, kreng ging geregeld stuk.

Vervangen door een philips led lamp en die doet het inmiddels ook al weer bijna 10 jaar.

Dus ik verdenk net als Cees ook dat er ergens een apparaat in je installatie ervan dat die fikse pieken op het net ramt.

Als je in buitengebied woont kan het ook nog door je buurtjes veroorzaakt worden bv melkinstallaties.

Maar ik weet niet of dat technisch kan, ik heb enkel ervaring van jaren terug waar van een computer telkens de voeding defect ging.

En als het gebeurde: steeds zo rond 18:00. Was woonhuis aan het einde van het net met rondom melkvee houders.

Dus in gedachten heb ik die toen maar de schuld gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon idd in het buitengebied met buren op meer dan een halve kilometer.

Zit nu te piekeren hoe de trafo met condensator en lamp ook alweer geschakeld zaten want ik heb de zaak niet genoteerd toen ik de trafo en condensator er tussenuit haalde omdat ik er vanuit ging dat die nooit meer nodig zouden zijn. Was het in serie of zat de condensator parallel?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

minplus.

Wat voor soort lamp was dat?

Waarschijnlijk een gasontladingslamp. Kwikdamplamp (blauwachtig licht) natriumlamp (oranje licht) TL buis...  of iets dergelijks?

 

 

Wij hebben nagenoeg overal led lampen van verschillende merken. In het begin ging er nog wel eens één stuk maar de laatste tijd kan ik mij niet herinneren dat er wat stuk is gegaan. Wij hebben ze zowel binnen als buiten.

We hebben wel iets vreemds meegemaakt met led lampen van Ikea. Op onze slaapkamer worden de lampen geschakeld door een hotelschakeling.

(bij de deur aan en uit, maar ook door een trekschakelaar boven het bed)

In de uit stand gaf de lamp om een x-tal seconden een korte flits. In de aan stand brandde de lamp normaal. Ik heb de ledlamp toen vervangen door eenzelfde exemplaar (ook van Ikea) maar die deed precies hetzelfde. 

Heb toen een ledlamp van een ander merk geprobeerd en het probleem was over.

De ledlampen van Ikea heb ik op een ander plaats gebruikt (o.a. toilet) en daar heeft het probleem zich nooit weer voorgedaan en die ledlampen doen het nog steeds goed. (Had eerst nog een andere wisselschakelaar geprobeerd, maar ik ben er nooit achter gekomen wat het probleem veroorzaakte.)

 

aangepast door Saucer
toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Inductie dan wel capacitieve koppeling van de leidingen, led lampen hebben maar heel weinig energie nodig om op te lichten.

Bij een hotel schakeling lopen er meerdere draden parallel door de buizen, waarvan altijd een schakeldraad spanningvoerend is.

De andere schakeldraad heeft de energie capacitief opgepikt en een condensator in de lamp opgeladen tot een waarde waarbij de led even licht gaf.

 

Het gloeien van uitgeschakelde led lampen, alleen zichtbaar in het donker is ook zo een effect.

Een bleeder weerstand over de lamp voorkomt het oplichten.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf zeer goede ervaringen met OSRAM prof led lampen. Ik heb er 45 in gebruik genomen in de portaal van mijn apartmenten gebouw in Buenos Aires, waar de spanning kwaliteit zeer slecht is, en die gaan nu al zeker 5 jaar mee, bij gemiddeld 12 uur per nacht gebruik. Geen enkele is nog uitgevallen... De led verlichting die daarvoor in gebruik was, ging gemiddeld een paar maanden mee...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...