Ga naar inhoud


oude ontvanger.


Arebei

Aanbevolen berichten

goedemorgen leden.

ik ben peter uit almelo.

ben sinds kort afgekeurd voor m.n werk(int chauffeur) dus heb tijd voor andere dingen.

wou weer eens met een schotelontvanger beginnen.de eerste die ik had was begin jaren 90.

nu heb ik onlangs een schotel (80 cm ) triax aangeschaft heb ook een motor die erbij hoord.dat is een h.h motor.staat wel in de 0 stand.

nu heb ik een oude ontvanger dat is een philips stu 350 a.

ja ik weet het die is bijna net zo oud als ik hahahaha

nu mijn vraag,bij deze ontvanger zit ook een positioner en een nog oudere motor.past een moderne diseqmotor ook achter de oude ontvanger?

ben al 2dagen bezig met de opbouw,maar m,n rug werkt niet echt mee ik heb dus geen haast hahahahaha.

ben al n tijdje bezig met jullie topics te bestuderen.maar veel onkunde van mijn kant.

vriendelijke groeten peter almeloooo.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


35 minuten geleden, Arebei zei:

nu heb ik een oude ontvanger dat is een philips stu 350 a.

De Philips STU 350 A is een ontvanger uit 1994. Daar zitten nog buizen in. :D

Daar kun je echt niets meer mee. Zie: https://www.radiomuseum.org/r/philips_stu_350.html#

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Arebei zei:

goedemorgen leden.

ik ben peter uit almelo.

ben sinds kort afgekeurd voor m.n werk(int chauffeur) dus heb tijd voor andere dingen.

wou weer eens met een schotelontvanger beginnen.de eerste die ik had was begin jaren 90.

nu heb ik onlangs een schotel (80 cm ) triax aangeschaft heb ook een motor die erbij hoord.dat is een h.h motor.staat wel in de 0 stand.

nu heb ik een oude ontvanger dat is een philips stu 350 a.

ja ik weet het die is bijna net zo oud als ik hahahaha

nu mijn vraag,bij deze ontvanger zit ook een positioner en een nog oudere motor.past een moderne diseqmotor ook achter de oude ontvanger?

ben al 2dagen bezig met de opbouw,maar m,n rug werkt niet echt mee ik heb dus geen haast hahahahaha.

ben al n tijdje bezig met jullie topics te bestuderen.maar veel onkunde van mijn kant.

vriendelijke groeten peter almeloooo.

 

Maak anders even een paar foto's van jouw "antieke" spullen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sprietje zei:

De Philips STU 350 a is een afstandsbediening, geen ontvanger.

Als je zoekt op STU 350a vindt je veel aanbiedingen voor een AB voor die ontvanger .

Die bestaat wel degelijk .

 

https://www.radiomuseum.org/r/philips_stu_350.html

 

stu350a.jpg

aangepast door trust
  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de Philips STU kun je niets meer. Alles is nu digitaal. Al naar gelang budget zou je kunnen gaan voor een simpele ontvanger. Wil je kijken én opnemen tegelijk dan minimaal een ontvanger met 2 tuners. Gaat het puur om gratis zenders (FTA)of wil je ook gecodeerde zender ontvangen. Allemaal zaken om rekening mee te houden..

Bepaal dus eerst wat je NU minimaal wil hebben en kies daarvoor een passende ontvanger. USALS rotor eraan en correct afstellen. Dan kan de pret beginnen..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een groot voordeel van tegenwoordig is dat de huidige satellietontvangers behoorlijk goedkoop zijn als je het vergelijkt met de periode jaren 90/jaren 00.

Je kan nu voor onder de honderd euro met gemak slagen voor een digitale ontvanger en voor 10 euro heb je ook een LNB.

Op de website van een bekende Nederlandse satellietzaak zie ik al ontvangers vanaf 37,95 (!!). Voor een paar honderd euro heb je keuze uit diverse uitgebreide ontvangers met meer mogelijkheden.   

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit een HD60 gekocht om een HiSilicon box te testen. Kostte geen drol en sneeeeeeeeeeeel dat die is! Mijn DM8000 ooit €1100 compleet… Om een idee te krijgen.. Nu een VU+Ultimo 4K voor de helft van dat bedrag en veel meer mogelijkheden en veel sneller…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Sprietje zei:

Nee hoor, ik had mijn bericht al veranderd voordat jij je bericht plaatste.

Hoe kon ik dan jouw eerste antwoord quoten ?

  • Haha 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, trust zei:

Hoe kon ik dan jouw eerste antwoord quoten ?

Waarschijnlijk hebben jullie ongeveer gelijktijdig het bericht geplaatst / c.q. aangepast.  

Kan een keer gebeuren. Zullen we het daarbij maar laten? 

 

On topic

@Arebei 

Wat heb je van plannen? Wil je alleen FTA-zenders ontvangen. Of ook BetaalTV? Wil je ook kunnen opnemen? Wil je ook 4K-zenders kunnen ontvangen? 

 

Hoe meer wensen, hoe uitgebreider de nieuwe ontvanger moet worden.  

   

 

 

 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahahah ok.dus al bijna fossiel die ontvanger afbeelding staat er al op dus die hoef ik niet meer te plaatsen.maar eens kijken naar een andere dan.lnb ik ook die zat bij de schotel.heb ook nog ergens een dreambox liggen maar dat blijkt ook al oud te zijn.dat is de hd 800 se.als ik die aansluit krijg ik alleen de afbeelding van het apparaat in beeld.op de site,s van desbetreffende sat zaken en op marktplaats staat genoeg dus de keuze is reuze zullen we maar zeggen.fta zenders en betaal tv gaat het worden denk ik.opnemen is niet zo belangrijk.mag graag zappen dus zal me niet gaan vervelen.4k zenders zal voor de toekomst zijn voor mij althans.

eerst maar eens leren hoe het werkt.grtn uit almelo

aangepast door Arebei
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een foto van de motor zou ik toch wel leuk vinden 

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Arebei zei:

op marktplaats staat genoeg dus de keuze is reuze zullen we maar zeggen.fta zenders en betaal tv gaat het worden denk ik.opnemen is niet zo belangrijk.mag graag zappen dus zal me niet gaan vervelen.4k zenders zal voor de toekomst zijn voor mij althans.

eerst maar eens leren hoe het werkt.grtn uit almelo

 

Vermoedelijk zie je nog niet heel veel 4K-ontvangers op Marktplaats staan. 
Google eens op de Edision OS Mini 4K.  Dat is een betaalbare 4K-ontvanger met aardig wat mogelijkheden. 
 

  • Like 1

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...