Ga naar inhoud


Open PLi 8.1 problemen VU+


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Op 14-1-2022 om 20:33, muesli zei:

Hij heeft toch meer dan 4 maanden goed gewerkt met 8.1? Beter een lagere versie installeren dus om niet opnieuw problemen te krijgen?


Ik vraag mij af of je voor het opnemen van je content wel het pad goed hebt staan naar de nieuwe harddisk.

Het lijkt erop alsof het pad naar het intern geheugen is gezet.

Voor het vervangen van de harddisk stond dit waarschijnlijk wel goed ingesteld en daarom had je er ook geen last van.

Nu dat je de harddisk hebt vervangen is het pad wellicht niet aangepast.

Heb je dit al gecontroleerd?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, Tonskidutch zei:

het staat er met dikke vette letters geschreven in het groen scherm

opsturen aan OpenPli die crashlog

Bedoel je dat regeltje "no space left on device"?


 

4 uren geleden, Jürgen zei:


Ik vraag mij af of je voor het opnemen van je content wel het pad goed hebt staan naar de nieuwe harddisk.

Het lijkt erop alsof het pad naar het intern geheugen is gezet.

Voor het vervangen van de harddisk stond dit waarschijnlijk wel goed ingesteld en daarom had je er ook geen last van.

Nu dat je de harddisk hebt vervangen is het pad wellicht niet aangepast.

Heb je dit al gecontroleerd?

 

Ik zou niet weten hoe ik moet controleren of het pad naar de HDD goed staat en hoe het te wijzigen.

Maar waarom werkte die dan maanden zonder problemen en kon ik in de timer programma's tot een week vooruit plannen om op te nemen?

Nu plots zijn er problemen mee. En wanneer ik de box volledig uitzet kan ik opnieuw de timer even gebruiken maar enkele uren later niet meer en krijg ik het groene scherm bij alles wat ik via de timer of direct-opname wil doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

voor die nog niet wakker zijn om 11 uur

Screenshot_2.jpg.94a890b22d42ea90c307db5ffe6eda10.jpg

die gasten weten wat ze programmeren en dus ook waar die fouten op slaan.

 

doei

Ik heb het daar gepost. Hier is de link voor wie de reacties wil meevolgen (ik hoop dat er reacties komen): https://forums.openpli.org/topic/87686-problemen-met-versie-81-bij-timeropname-vuduo/

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En de conclusie daar is, dat je probeert in het flash geheugen op te nemen, niet op je harde schijf.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

En de conclusie daar is, dat je probeert in het flash geheugen op te nemen, niet op je harde schijf.

 

Ik zou niet weten hoe ik dat moet doen. En trouwens waarom werkte die dan enkele maanden goed?

Waar vind ik dat flashgeheugen en hoe pas je dat aan als er iets veranderd is?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK heb geen pli, maar ergens in het menu zal er iets staan over opslag of hd beheer.

 

Daar kan je de hd mounten.

 

Opname pad zal je ook ergens moeten kunnen instellen.

Bij VTi is dat menu opname paden, bij pli iets dergelijks.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien toch eens VTI proberen…

Daar kun je op een simpele wijze de opnamepaden selecteren / opslaan en het beschikbare (interne) geheugen controleren.

Ik verwacht echter dat dit ook binnen OpenPli 8.1 mogelijk is.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Tonskidutch zei:

:D

 

gelukkig is het allemaal helder geworden, maar vraag me wel af waarom die nieuwe hdd niet "automounted" wordt in OpenPli 8.1


Ik kan dit gedrag dan ook niet bevestigen. Ik heb hier wel vaker gespeeld met een box en hang er soms tijdelijk een harde schijf aan (intern). Opnemen werkt dan gewoon zoals verwacht. Mijn kennisnivo inzake Linux is zeker niet heel bijzonder maar voor wat betreft het dagelijks gebruik weet ik meer dan gemiddeld. 
 

Ik heb de man in kwestie al meerdere keren op weg proberen te helpen wáár hij het probleem moet zoeken maar als begrippen als ‘verkenner’ hem al onbekend voorkomen dan wordt het verrekte lastig om hem te helpen. Mijns inziens is daarmee het probleem het snelst opgelost namelijk.

Ik zal nog één poging wagen. 

  1. Open op je PC / Laptop de verkenner (windows explorer)
  2. Type in de regel de volgende locatie in om te ‘verkennen’. \\ipadresvanjouwbox. In mijn situatie is dat \\192.168.188.106
  3. Als alles werkt dan zie je de hoofdmap van jouw box. Anders klik je ‘root’ aan.
  4. Daar mag nooit een bestand met de extensie ‘TS’ zoals op bijgaand voorbeeld zichtbaar is. Indien zoiets er wel staat, verwijder dat en mogelijk meerdere bestanden. De datum zal mogelijk de datum zijn toen het probleem ontstond.
  5. Daarmee zal het vermoedelijk opgelost zijn.

Nu nog even de mogelijke reden dat dit gebeurt? Mogelijk valt de verbinding met de harddisk weg en gaat de opname naar de root.

764FD09A-188B-4C02-84F3-70800947D8DE.jpeg

  • Like 1

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er een beetje van af weet, dan is het ook niet zo lastig. Maar ik vermoed dat Muesli nog iets minder dan een beetje ervan weet.

Dat is nooit erg, daarvoor kun en mag je ook vragen.

En met goede antwoorden en instructies hebben anderen er ook wat aan, die zochten naar probleemoplossingen.

;)

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...