Ga naar inhoud


Open PLi 8.1 problemen VU+


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, muesli zei:

Moet ik daarvoor eerst dat programma installeren dat Tonskidutch hier al toonde? https://www.myappsolut.de/de/e2remotemac/

Ik heb daar op geklikt en ik zie alleen een voorbeeld (en daaronder iets van "donate" maar niets van download.

En hoe gaat dat dan? Die Root van een box wat is dat eigenlijk en hoe kom je daarin?

 

voor MAC is er een store om je programma's op te halen, dat weet elke pC vluchteling die op MAC werktScreenshot_5.jpg.858cd66454d3f492111fb2b240c3dc5c.jpg

 

en dat staat natuurlijk ook op die website waar je de link van hebt

 

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Even helemaal omlaag scrollen.

En dan klikken op de afbeelding die tonskidutch toont.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, John van Dreumel zei:

Nee hoor, zit absoluut niet verstopt. Jij noemt het hierboven zelf al. 
Onder Menu - Informatie - Uw ontvanger staat achter de netwerkinfo het IPadres, mits jouw box in het netwerk aangesloten is. Dát kan je zelf controleren. Menu - Instellingen - Systeem - Expert instellingen - Netwerk - LAN instellingen - Adapterinstellingen. Het lijkt alsof die box niet in het netwerk hangt. Dan staat er achter netwerkinfo niets.

In het eerste scherm zie je dat er verbinding is, in het tweede zie je het IPadres. Ik heb gekozen voor een vast IPadres.

 

0D51A3B7-BF3A-4C01-92E0-4122A6981056.jpeg

5F19981E-A8D1-4EAF-B647-FCD8D293CAD6.jpeg

Inderdaad. Mijn VU+ is niet verbonden met het internet. Die verbinding heb ik alleen tijdelijk eens gemaakt via een lange kabel door het huis om hem opnieuw te installeren. Ik zal dus nu die kabel eens gaan zoeken en nog eens verbinding maken met het internet.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, muesli zei:

Ik zal dus nu die kabel eens gaan zoeken en nog eens verbinding maken met het internet.

 

Of je doet het op de makkelijke manier. Uiteraard heeft de VU+ zijn eigen "Finder" En die is niet eens zo moeilijk te vinden.

Druk maar eens 2x op de PVR toets. Als je geen PVR toets op je AB hebt dan gebruik je de toets waarmee je je opnames selecteert.

 

Je krijgt dan het volgende scherm. Let op!!! de tekst loopt door onder het plaatje.

2022011911531470.thumb.png.25cc7769407f278ce6b45701a9e94c4b.png

 

De markeerpunten zijn de mogelijke opname/weergave locaties. Bovenin vind je de Finder.

Om daar te geraken gebruik je de Channel toets.

Je kunt nu manoeuvreren zoals je gewend bent in de Finder.

Omdat de map "media/hdd/movie" bij jou waarschijnlijk ontbreekt, ga je die eerst aanmaken.

Deze map ken je al, het is de standaard opname locatie.

 

Druk nu op de <bovengelegen map> Je krijgt dan het volgende scherm.

2022011912080637.thumb.png.c728624b2f29e93d15896da2b765d873.png

 

Als de map "movie" bij jou inderdaad ontbreekt kun je die aanmaken door op de menu toets te drukken en te kiezen voor <map aanmaken>

De rest zou toch niet al te moeilijk zijn.

 

Mocht je alleen de optie <overzicht van opslagmedia> zien, dan is er geen harddisk geïnstalleerd.

Je kunt kijken of je die kan vinden door op die optie te drukken. Bij mij ziet dat er zo uit.

2022011912161555.thumb.png.87a851dc1bc502d4cbb87ba7fc04b1bf.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt. Ik zal dat later deze namiddag eens uitproberen want ik heb gezien dat ik deze app moet kopen in de Apple Store en stel dat die niet werkt?

Ik heb wel deze middag internetverbinding tot stand gebracht en nu kon ik het IP adres vinden 192.168.1.6

Ik hoop dat het juist is want bij John van Dreumel ziet dat er anders uit (achteraan ook 3 cijfers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
56 minuten geleden, minplus zei:

Achteraan horen 3 cijfers te staan.

Nee,dat hoeft niet, 192.168.1.6 is een legitiem ip adres.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je ip adres, 192.168.1.6  kan je nu in een browser ingeven, je computer zal dan de webif zichtbaar maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, je moet het niet in Google ingeven maar in je browser adres balk, bovenaan je scherm.

En dan niet zoeken met google aanklikken, maar direct uitvoeren.

 

Je kan ook ingeven:

 

http://192.168.1.6

 

Ah, is ondertussen gelukt.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, ceesv zei:

Eh, je moet het niet in Google ingeven maar in je browser adres balk, bovenaan je scherm.

En dan niet zoeken met google aanklikken, maar direct uitvoeren.

 

Je kan ook ingeven:

 

http://192.168.1.6

 

Ah, is ondertussen gelukt.

 

Als ik het bovenaan ingegeven heb (adresbalk) lukte het niet. Wel via zoekmachine en wat zoeken.

Maar ik heb nu al wat rondgezocht in die schermen en ik vind nergens "root"

Ik heb het ingetypt en hij geeft geen resultaten gevonden.

Mijn box staat in standby. Moet die volledig aangezet worden?

Schermafbeelding 2022-01-19 om 18.27.52.png

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

die webbrowser staat geen ip adressen meer toe, dat wisten we al(lemaal)

 

En wat wilden we daarmee bereiken? een LAN contact!

 

Maak van je webinterface dat je gevonden hebt in je thuisnetwerk maar een favoriet aan (of hij begrijpt wat ik bedoel is niet zeker)

en wat is met het programma dat ik eerder aangaf om te gebruiken op een MAC voor beheer, kun je daarmee al op de MAC aan de Vu+?

voor FTP verbindingen

 

 

 

Release Me - CID Remix

Mark Knight, Armand van Helden CID

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...