Ga naar inhoud


Open PLi 8.1 problemen VU+


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

die webbrowser staat geen ip adressen meer toe, dat wisten we al(lemaal)

 

En wat wilden we daarmee bereiken? een LAN contact!

 

Maak van je webinterface dat je gevonden hebt in je thuisnetwerk maar een favoriet aan (of hij begrijpt wat ik bedoel is niet zeker)

en wat is met het programma dat ik eerder aangaf om te gebruiken op een MAC voor beheer, kun je daarmee al op de MAC aan de Vu+?

voor FTP verbindingen

 

 

 

Ik heb die in mijn favorieten opgeslagen.

Wat dat programma betreft heb ik eerder geantwoord dat ik dat via de Apple Store moet aankopen en ik wist niet of het zou werken.

Is dat verschillend van wat ik nu gevonden heb?

Ik zal er deze avond aan verder zoeken want nu moet ik weg.

 

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, Tonskidutch zei:

fijne avond

Ik ben eens op youtube gaan zoeken en ik vond deze video met een beschrijving van dat programma:

Ik hoop dat de taal ook naar het Nederlands kan ingesteld worden?

Ziet er redelijk ingewikkeld uit (toch voor een leek).

Ik heb de video bekeken en het eerste gedeelte is eigenlijk een uitgebreide tool voor de TV programma's.

Ik denk dat het die laatste stukjes zijn die we zouden nodig hebben FTP (wat dat ook moge zijn) en tools (Box Einstellungen)

Maar bij die vraag ik mij af of dat niet te ingewikkeld is voor een pure leek als ik? Hij zegt het zelf ook in zijn video over dat deel: für Fortgechrittene.

Ik wil deze App wel aankopen maar het eerste deel ga ik nooit gebruiken en het tweede deel lijkt me heel moeilijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Tonskidutch zei:

die webbrowser staat geen ip adressen meer toe, dat wisten we al(lemaal)

 

Nu heb ik misschien niet alle vorige pagina’s minutieus gelezen maar ik snap het niet helemaal…

 

Zoals ik hier lees gebruikt TS een MAC om contact naar zijn VU+ te maken, zo ja, dan gebeurt dat in de regel via Safari.

Dus ik begrijp niet waarom de webbrowser geen IP-adressen zou toelaten.

 

@muesli, als je nu in de Safari browser ingeeft 192.168.1.6:83 dus met de nadruk op de toevoeging :83 (zonder spatie) achter het laatste cijfer 6 van het IP-nummer.

Tenzij het poortnummer niet meer op de standaard ingestelde poort 83 staat zal het gewoon moeten lukken.

 

Hiermee kun je echter alleen toegang tot OpenWebif verkrijgen.

Wil je toegang tot de bestanden en of de Root van de VU+ dan kun je dat via dit via de Finder van je MAC verkrijgen.

Feitelijk zou de VU+ gewoon in de Finder zichtbaar moeten zijn.

 

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Jürgen zei:

Nu heb ik misschien niet alle vorige pagina’s minutieus gelezen maar ik snap het niet helemaal…

Je had het wel moeten lezen, het gaat helemaal niet over het webinterface, het gaat om op de Vu+ toegang te krijgen om te kunnen zien waar die vage problemen uit voort komen mbt het wisselen van zijn harddisk

1 de oorzaak weet hij al

2 hij kan zoals hij aangeeft de disk niet mounten

3 hij verwisseld ook allerlei eerder gegeven adviezen en kan het zelf daarom niet oplossen

 

even naar een goede buur of de teamviewer gebruiken, een probleem van niks en dagen pagina's vullen

 

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helaas ontbreekt het ts aan computer vaardigheden, is niet persoonlijk als qualificatie van ts  bedoeld, maar wel een feit.

Door stap voor stap aanwijzingen te geven proberen  we met zn allen ts verder te helpen, maar dat is een moeizaam proces.

Probleem is dat hij aan het opnemen geslagen is in het interne flash geheugen van zijn ontvanger en dat nu vol is.

Het ontbreekt ts aan elementaire vaardigheden om het flash geheugen te benaderen en op te schonen.

 

Ik denk dat het verstandig zou zijn de box op afstand te "repareren" of de box naar een kundig persoon te brengen.

 

Het risico is dat straks de verkeerde files in de root gewist worden en er niets meer werkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben hier ooit naar een satelliet-tv winkel geweest (op een 10km van hier). Toen ik hem vroeg of hij naar mijn box wilde kijken (deze die ik had voor mijn vu+) antwoordde hij dat hij daar de know-how niet voor had. Hij wilde me gewoon een toestel van TV Vlaanderen verkopen maar dat wilde ik niet omdat die geen harde schijf hadden en niet de mogelijkheden van het toestel dat ik gewoon was. Dus ben ik dan indertijd hier terecht gekomen en op aanraden deze vu+ aangekocht. Ik denk dat het nu niet veel beter zal zijn in die winkel (als die nog bestaat). Er zijn hier in de streek ook heel weinig mensen die satelliet-tv kijken. Ikzelf ken er geen enkele in het hele dorp. Je ziet ook geen enkele schotelantenne. Iedereen heeft ofwel Belgacom-TV of Telenet. Ik zou dus niet weten bij wie ik kan gaan hier in de streek (Vlaamse Ardennen).

 

Wat ik ook ondertussen ontdekt heb is dat alles terug perfect werkt als ik de box volledig uitschakel. Dan kan  ik opnieuw de timer gebruiken en directopnames doen. Als ik de box laat aanstaan in standby gaat dat de volgende dag niet meer. Dan opnieuw even volledig uitschakelen en het lukt opnieuw.

 

Ik zal eens via safari proberen zoals Jürgen schrijft. Ik gebruik safari nooit (alleen firefox omwille van mijn fotografie-toepassingen). Dus even safari van onder het stof halen en kijken of dat nog werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jürgen zei:

Nu heb ik misschien niet alle vorige pagina’s minutieus gelezen maar ik snap het niet helemaal…

 

Zoals ik hier lees gebruikt TS een MAC om contact naar zijn VU+ te maken, zo ja, dan gebeurt dat in de regel via Safari.

Dus ik begrijp niet waarom de webbrowser geen IP-adressen zou toelaten.

 

@muesli, als je nu in de Safari browser ingeeft 192.168.1.6:83 dus met de nadruk op de toevoeging :83 (zonder spatie) achter het laatste cijfer 6 van het IP-nummer.

Tenzij het poortnummer niet meer op de standaard ingestelde poort 83 staat zal het gewoon moeten lukken.

 

Hiermee kun je echter alleen toegang tot OpenWebif verkrijgen.

Wil je toegang tot de bestanden en of de Root van de VU+ dan kun je dat via dit via de Finder van je MAC verkrijgen.

Feitelijk zou de VU+ gewoon in de Finder zichtbaar moeten zijn.

 

 

 

Sorry, lukt ook niet:

 

Schermafbeelding 2022-01-20 om 11.52.56.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat https, het zou http:// moeten zijn

 

Maar er bestaat ook nog zoiets als hulp op afstand via teamviewer

 

Misschien wil @Mimisiku je behulpzaam zijn?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, muesli zei:

Wat ik ook ondertussen ontdekt heb is dat alles terug perfect werkt als ik de box volledig uitschakel. Dan kan  ik opnieuw de timer gebruiken en directopnames doen. Als ik de box laat aanstaan in standby gaat dat de volgende dag niet meer. Dan opnieuw even volledig uitschakelen en het lukt opnieuw.

 

Je hebt een hardwareprobleem en geen configuratie probleem.

Breng dat ding naar het milieupark/recycling en koop een fatsoenlijke vervanger.

Reparatie is niet lonend, tenzij hier op Sat4All iemand je kan/wil helpen met de reparatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Er staat https, het zou http:// moeten zijn

 

Maar er bestaat ook nog zoiets als hulp op afstand via teamviewer

 

Misschien wil @Mimisiku je behulpzaam zijn?

 

Ja, daarom probeerde ik al een en ander uit.

Betreffende die https: dat stond standaard in safari en ik heb alleen alles achter de // vervangen

Ik heb het nu nogmaals geprobeerd met die s ook weg te doen maar hetzelfde resultaat.

Sorry voor de vele moeite maar ze maken alles toch zo complex.

 

En Tonskidutch: ja, de box hangt aan de internetkabel. Hij staat wel op standby. Ik ben daarnet nog eens gaan kijken en als ik naar instellingen/systeem/netwerk ga zie ik dat internetverbinding groen aangevinkt staat.

 

 

Schermafbeelding 2022-01-20 om 14.03.22.png

Schermafbeelding 2022-01-20 om 14.05.38.png

Schermafbeelding 2022-01-20 om 14.05.53.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...