Ga naar inhoud


NPO1 en NPO3 valt weer regelmatig weg?


MarkViaSat

Aanbevolen berichten


16 uren geleden, Sprietje zei:

De Astra 23.5 is geen afdankertje van de 19,2e positie. De huidige Astra 3B is een Eurostar-3000 en is 21 mei 2010 gelanceerd en in juni 2010 in gebruik genomen ter vervanging van de Astra 3A op 23,5 oost. Bovendien is de footprint van de Astra 23,5 totaal anders als van de Astra 19,2 dus die satellieten zijn niet 1 op 1 uit te wisselen.

 

En dan de uitspraak: de echt nieuwe Astra1 satellieten op 19,2 graden oost
- Astra 1KR (launched 2006)
- Astra 1L (launched 2007)
- Astra 1M (launched 2008)
- Astra 1N (launched 2011)

Hieruit blijkt dat 3 van de 4 satellieten op de 19,2 oost positie ouder zijn dan de Astra 3B op 23,5 oost.
Je staat een hoop onzin te vertellen.

 

 

Ik kan er totaal naast zitten, toch staat mij er iets bij dat er geschoven is met satellieten, het is mij alleen niet duidelijk welke en hoe lang geleden dat was, mogelijk zijn ze allang niet meer in gebruik waarover ik het had, ik zou het verder niet weten. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat ik het bericht van @Miauw begrijp, vroeger waren alle zenders van CDS op de 19,2E en door kostenbesparing gingen ze naar de 23,5E omdat die goedkoper was (daarom hebben ze de Duo Lnbf uitgevonden).

Ik denk dat hij dat bedoeld heeft.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand storing op npo 1 en 3 ? 

Npo 2 geen probleem, had zo'n beetje de hele dag npo 1 op staan, zonder storing maar is begonnen rond 18.00 uur met het nieuws.

Ook natuurlijk andere zenders op dezelfde freq.

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier geen storing.

 

NPO 1 en 3 zitten op 1 transponder, hoe manifesteert zich de storing?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik  vermoed, dat je signaalsterkte op deze transponder op het randje is.

Door de storm kan de uplink schotel wellicht iets wiebelen wat signaal sterkte variaties  kan geven.

Ook je ontvangst schotel kan in  de wind  bewegen, en de signaal sterkte veranderen.

 

Dat kan net voldoende zijn om het beeld te bevriezen.

 

Controleer de uitrichting van je schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt erop dat je net te weinig signaal hebt op die transponder.

Staat de skew van je lnb optimaal?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...