Ga naar inhoud


NPO1 en NPO3 valt weer regelmatig weg?


MarkViaSat

Aanbevolen berichten

Ik kijk Olympische spelen op NPO1 maar het beeld zit vol artefacten.

Er is geen slecht weer of onweer.

Het beeld op BBC HD ONE is wel oke dus het ligt niet aan de upload.

De andere zenders, NPO2 en verder hebben dit probleem niet.

Hebben anderen dit probleem ook (zodat ik niet verder in mijn eigen installatie hoef te zoeken)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 minuten geleden, Satdorus zei:

Ik kijk Olympische spelen op NPO1 maar het beeld zit vol artefacten.

Er is geen slecht weer of onweer.

Het beeld op BBC HD ONE is wel oke dus het ligt niet aan de upload.

De andere zenders, NPO2 en verder hebben dit probleem niet.

Hebben anderen dit probleem ook (zodat ik niet verder in mijn eigen installatie hoef te zoeken)?

ik heb hetzelfde hier in Zweden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Frans B zei:

gelukkig allang niet meer. Vroeger had men hier een 1.80m schotel nodig, zelfs meer naar het oosten een 2.40m. Nu werkt het prima met een 80cm schotel.

Bedoel je met vroeger in de analoge tijd? Alleen met zo'n grote schotel iets kunnen pakken is wel meer hobby. 

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, in het begin van Canal Digitaal had men de oude astra 1A en B, en kreta lag buiten de footprint. Maar met een grote schotel toch ontvangst. In de nog irdeto tijd met een nokia 9200. Met de komst van de astra 1M en L waren de problemen over. En daarna de astra 3.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-2-2022 om 16:49, OFDM zei:

Dat begrijp ik, de historie aan footprints ken ik niet.

 

Maar goed, valt me dan toch erg mee. Ik begreep dat Joyne in zulke uithoeken veel sterker was dan 23,5 oost.

 

Canal Digitaal heeft op verschillende satellieten gezeten die allemaal Astra1 genoemd werden op 19,2 graden oost. 

 

De oude satellieten zijn vervangen door nieuwe satellieten met een voor Canal Digitaal groter bereik.

 

Later is Canal Digitaal naar de Astra3 overgestapt, is een goedkopere positie op 23,5 graden oost. De satelliet waar ze in het begin op zaten, had een beperkte bereikbaarheid in Europa, later werd deze door vervanging beter, echter werd de Astra1 op 19,2 graden oost steeds duurder waardoor Canal Digitaal naar de Astra3 op 23,5 oost verhuist is, wat van Astra1 op 19,5 oost komt via het abonnement, dat komt niet direct van Canal Digitaal af, maar is een overeenkomst mee.

 

De Astra3 op 23,5 raden oost heeft een kleiner bereik dan de laatste Astra1 op 19,2 graden oost, echter in vergelijking met het begin dat Canal Digitaal op de Astra1 zat juist weer beter.

 

Dan heeft er ook een soort balletje balletje spel met verschillende Astra satellieten zich afgespeeld, ik zal het balletje niet kunnen vinden, er zal ongetwijfeld iemand kunnen uitleggen hoe het precies zit.

 

Kort samen gevat, elke satelliet wordt beter en preciezer, bijvoorbeeld de Astra2 waar veel Engelse zenders ongecodeerd zitten gericht op het Verenigd Koninkrijk, in Nederland ontvang je dat wel, maar hoe oostelijker en zuidelijker je in het buitenland zit, hoe lastiger het met een standaard 64cm schotel het te ontvangen is.

 

Joyne zat helaas niet op één van de 3 Astra satellieten, ik denk dat ze het dan langer volgehouden zouden hebben, of nog hadden bestaan. Joyne zat op een Eutelsat op 9 graden oost, dat viel niet met 1 schotel en een duo of triple LNB te combineren met de Astra satellieten zoals Canal Digitaal met heel wat ongecontroleerde zenders loopt op te scheppen, daar hebben zeen geen zeggenschap over. Joyne heeft het Canal Digitaal wel even moeilijk gemaakt, ze waren via de Eutelsat op 9 graden oost in een groter gebied in Europa te ontvangen dan Canal Digitaal dat nu nog steeds is.

 

Volgens mij heb ik het zo eenvoudig uitgelegd, het vervangen en verplaatsen van de Astra satellieten is voor mij een doolhof, het ging mij om het te kunnen ontvangen. 

 

Misschien kan iemand anders het balletje balletje spel van de Astra satellieten uitleggen.

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...