Ga naar inhoud


NPO1 en NPO3 valt weer regelmatig weg?


MarkViaSat

Aanbevolen berichten


@MarkViaSat

Het ligt niet aan je LNB,

Het ligt aan CDS.

Ik heb het gisteren getest, op Nederland 1 had ik WEL beeld via KPN, op Nederland 1 via CDS had ik GEEN beeld.

Alle andere zenders van CDS deden het wel.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan, maar hoeft niet.

Soms staat een ingangsversterker parasitair te oscilleren op een bepaalde frequentie.

 

Maar alles in overweging genomen kom ik intussen ook tot de conclusie dat bij sommigen van jullie de decodering hapert.

Of dat kaart gebonden of (soft)cam/software gerelateerd is zou je kunnen vaststellen door op te geven hoe je decodeert.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, ceesv zei:

Maar alles in overweging genomen kom ik intussen ook tot de conclusie dat bij sommigen van jullie de decodering hapert.

Of dat kaart gebonden of (soft)cam/software gerelateerd is zou je kunnen vaststellen door op te geven hoe je decodeert.

Ik heb zo'n ingebouwde DVBS2 ontvanger in een Samsung TV met een losse Aston CI module (2.26) en zo'n oranje CD kaart. Daarnaast heb ik nog zo'n zwarte CI Module met wereldbol van CD. Deze heb ik ook al eens gewisseld maar merk geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MarkViaSat

Maak je niet druk, 

Het ligt aan CDS, niet aan jouw LNB.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Maar alles in overweging genomen kom ik intussen ook tot de conclusie dat bij sommigen van jullie de decodering hapert.

 

Ik denk eerder dat de "technici" van CDN aan het sleutelen zijn aan de codec.

Misschien willen ze die, in navolging van hun Android-TV app op 25p zetten om zo een nog lagere bitrate te krijgen?

Maar 1080p25 wordt door bijna geen apparaat ondersteund.

En als er dan teveel klachten komen schakelen ze de oude codec weer in?

Het is maar een vermoeden.

 

Maar het kan ook een andere aanpassing zijn, zodat er een niet door alle apparaten ondersteunde codec ontstaat.

Een niet ondersteunde codec wordt oa gebruikt op Astra 1 bij L-TV (CD fastscan 176)

Dat heeft waarschijnlijk te maken met deze parameters:

Format profile                           : Main@L3
Format settings                          : CABAC / 2 Ref Frames

Op mijn toch wel redelijk recente Ultimo 4K geeft deze zender een zwart beeld, maar wel geluid.

Als ik dan een opname maak van deze zender, dan kan ik die prima afspelen op de PC, met beeld uiteraard.

 

ter vergelijk de codec settings voor NPO1 HD:

Format profile                           : High@L4
Format settings                          : CABAC / 4 Ref Frames

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand

Hoe komt het dan dat ik ook geen beeld én geluid had op Nederland 1,

Mijn LNB is gewoon prima in orde.

Ben benieuwd naar je antwoord.

Groetjes

D-box

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn hele installatie nog even nagelopen en kwam daarbij een connector tegen (op de uitgang van 1 van de diseq switches) waar de kabel bijna vanzelf uitviel. Dit spul hangt buiten in een grote lasdoos en ik kan mij voorstellen dat door temperatuurwisselingen en waarschijnlijk geen goede bevestiging in het begin deze in de loop der tijd is losgekomen.

 

Nadat ik de kabel goed met de connector heb verbonden lijkt bij mij het probleem nu verholpen!

 

Het blijft toch opmerkelijk dat ik op alle zenders goed beeld had behalve op die ene frequentie op 23.5. Maar goed daar heeft Ceesv al een mogelijke verklaring voor gegeven.

 

Wat er bij die anderen hier, die hetzelfde probleem leken te hebben, aan de hand is blijft dan ook een raadsel.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goed, dat je de oorzaak hebt gevonden!

Bedankt voor het afmelden van je storing.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, D-box zei:

Hoe komt het dan dat ik ook geen beeld én geluid had op Nederland 1,

Mijn LNB is gewoon prima in orde.

Ben benieuwd naar je antwoord.

Er spelen in dit draadje 2 issues door elkaar:

1) Geen beeld maar ook geen rf

2) geen beeld maar wel rf

 

1) is inmiddels opgelost door de TS

2) blijft een raadsel

 

Ik hou het er op dat in jouw geval CDN een stagiaire opdracht heeft gegeven om uit te zoeken wie nog beeld heeft maar niet betaalt.

Daarmee zouden ze tijdelijk een kaart kunnen uitschakelen en dan kijken wie er reageert.😁😁.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pas maar op, ze lezen hier mee!😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...