Ga naar inhoud


NPO1 en NPO3 valt weer regelmatig weg?


MarkViaSat

Aanbevolen berichten


Ik ga even voor je testen (die sukkels van CDS hebben mijn kaart nooit uitgeschakeld).

Is een half uur genoeg?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, D-box zei:

Ik ga even voor je testen (die sukkels van CDS hebben mijn kaart nooit uitgeschakeld).

Is een half uur genoeg?

 

Als je nu gewoon je kaart nummer hier even plaatst willen ze die vast wel voor je uitzetten. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik herinner mij een discussie waar iemand hetzelfde aangaf.

Daar zou de kaart ook nog steeds werken, die klungels doen ook niets god, was de teneur.

 

Toen bleek, dat zelfs zonder kaart alles nog steeds openging, totdat men de lan kabel uit de ontvanger trok.........🙄

 

IK heb hier nog geen uitval vast kunnen stellen van NPO 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ontvanger is niet aangesloten op internet!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Codx zei:

 

Als je nu gewoon je kaart nummer hier even plaatst willen ze die vast wel voor je uitzetten. 

Dat doe ik nooit, ik kan zo testen betreffende de EPG in vergelijking met KPN iTV en met de beeldkwaliteit; ik geef dat dan door op het KPN board.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mark via Sat

Heb m een half uur op Nederland 1 laten staan (via CDS) en geen enkel probleem.

(S=89 en Q=89)

Voor meer informatie omtrent mijn installatie lees mijn handtekening.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MarkViaSat zei:

Hallo,

 

Bij mij valt NPO1 en NPO3 de afgelopen dagen weer regelmatig weg. De bitfout frequentie staat dan op het maximum van 2000.

Lijkt sterk op het probleem wat er een maand of zo geleden ook was met deze zenders.

NPO2 blijft het dan wel doen.

 

Zijn er meer mensen met dit probleem?

 

Misschien de horizontale polarisatie van de lnb gaar. Heb je het bij Veronica ook?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een LNB bestaat uit 4 verschillende ontvangst modi.

Naast horizontale polarisatie, met 18 volt op je kabel, is er ook een verticale polarisatie, met 13 volt op de kabel.

Verder kan een lnb nog schakelen tussen de lage en hoge band.

De polarisatie van 1 en 3 is gelijk, maar verschilt met 2.

Is een deel van je lnb defect, kan je nog steeds andere zenders ontvangen via het werkend deel van je lnb.

 

Verder kan het zijn dat op de transponder frequentie je last hebt van storingen, bijvoorbeeld van een dect telefoon.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, MarkViaSat zei:

Om 18:00 viel NPO1 hier weer uit. 20 minuten later was hij er weer.

Ik dacht dat NPO1, NPO2 en NPO3 allemaal op dezelfde lnb binnen komen toch?

Ik zal eens even Veronica in de gaten houden.

Kijk even op de zenderlijst. Dan kun je zien of zenders op dezelfde frequentie zitten en/of Horizontaal of Verticaal gepolariseerd zijn:


https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/zenderlijst.pdf

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mark via SatSatSatSatSatSatSSatSatSatSatSatSatSatSatSatSSatSatSa

 

Waarom mijn toetsenbord zo vreemd doet weet ik niet, excuses.

 

Ik wil enkel vertellen dat ik momenteel ook geen ontvangst heb van Nederland 1 via CDS; via KPN heb ik wel beeld.

aangepast door D-box
Toetsenbord doet vreemd, kan niet wijzigen
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, D-box zei:

Ik wil enkel vertellen dat ik momenteel ook geen ontvangst heb van Nederland 1 via CDS; via KPN heb ik wel beeld.

 

Zet hem dan op NPO Politiek op positie 102, dan zie je dat het kamerdebat over de regeringsverklaring is geschorst tot 14:15 uur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...