Ga naar inhoud


Ook geschrokken van de WOZ waarde?


gerrit B

Aanbevolen berichten


Lijkt me niet zo moeilijk.

Als je verhuurder het prima vindt dat de gemeente de WOZ telkens maar de lucht in drijft omdat hij het toch wel verrekend met de huurprijs dan heeft de rechter nu bepaald dat ook huurders de WOZ waarde aan kunnen vechten als de verhuurder dat niet doet om zo de huurprijs te kunnen beperken.

Tenminste zo lees ik het.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar die betaal je als huurder toch niet?

Hier reageer ik op.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het huurwaardeforfait is een voordeel dat in aangifte inkomstenbelasting wordt opgenomen wanneer je eigenaar bent van een door je zelf bewoonde woning. Het is een voordeel dat je hebt ten opzichte van hen die geen woning in eigendom hebben.

Het is een voordeel omdat je door de eigendom van je woning een grotere draagkracht hebt.

Die draagkracht is een van de beginselen van inkomstenbelastingheffing. 

Het voordeel wordt uitgedrukt in een zogenaamde 'forfaitaire huurwaarde' die tot het belastbaar inkomen wordt gerekend.

In veruit de meeste gevallen bedraagt die huurwaarde 0,75% van de waarde van de woning.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-4-2024 om 10:45, ceesv zei:

Bij kopen van een huis betaal je elke maand hypotheek aan de bank waarvoor je in ruil een steeds groter stuk van je woning jouw bezit wordt.

 

Wij hebben ongeveer de helft betaald, de rest blijft lekker aflossingsvrij.

 

Op 26-4-2024 om 12:25, Mojo zei:

Ja, en een eigen huis steeds minder waard....

 

Hoe dan? De waarde van mijn huis gaat gewoon mee met de geldontwaarding. Daardoor kan jij nu geen huis meer betalen. De gemeente vond mijn huis al 130.000 meer waard nog voordat het opgeleverd was. Natuurlijk bezwaar gemaakt maar gezien de huizen hier uit de buurt die ze gebruikt hebben bij de WOZ bepaling geloof ik dat ze er niet ver naast zitten.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker, door mijn erfgenamen. Of ik verkoop de toko en maak alles op voordat ik omval.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Maar ook die helft zal ooit ergens door iemand betaald moeten worden.

In dit geval heeft het onderpand dikke overwaarde vanuit de bank gezien. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...