Ga naar inhoud


Ook geschrokken van de WOZ waarde?


gerrit B

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, gerrit B zei:

Nederland is Europees koploper met deeltijd banen, hier werken van de 9,4 miljoen maar liefst 4,5 miljoen personen in deeltijd in geen enkel land om ons heen is dat zo.

Je zal toch ergens moeten beginnen want zoals het nu gaat is ook wel duidelijk dat dit zo onhoudbaar/onbetaalbaar wordt.

Het wordt steeds meer duidelijk dat het huidige opgetuigde toeslagenstelsel hier debet aan is en dan zal je eindelijk een keer moeten stoppen met het zoeken van uitvluchten maar gewoon aanpakken en dan zullen er zeker fouten ontstaan maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


De Nederlandse economie blijkt inmiddels de waarde van 1 biljoen te hebben bereikt en staat 18e in de wereldranglijst van grootste economieën.

Hoe zou dat komen, denk je?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat denk je wat er gebeurd met de economie als al die deeltijd werkers ook nog eens fulltime zouden gaan werken zonder dat ze afhankelijk zijn van toeslagen en andere fiscale ondersteuningen?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan treden de economische wetmatigheden in die ik hierboven al beschreven heb.

 

Een behoorlijk deel zal stoppen met werken en uitkeringen gaan aanvragen.

 

Per saldo van de regen in de drup.

Simpele oplossingen bestaan niet voor complexe problemen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met het huidige toeslagen stelsel heb je gelijk, nu wordt je gestraft als je meer gaat werken omdat dan je huurtoeslag komt te vervallen, je zorgtoeslag wordt minder, je kinderopvangtoeslag wordt minder, je kindgebonden budget wordt minder enz. dus eigenlijk ga je voor vrijwel niets extra's meer uren maken.

 

Maar stop je met dat linkse weggeef gedoe, schrap je al die toeslagen en wordt het ook niet interessant om een uitkering aan te vragen dan wordt werken weer beloond en kan iemand nog steeds er bewust voor kiezen om in deeltijd te gaan werken.

En ja voor sommigen die nu volop profiteren van alle regelingen en precies hebben uitgezocht hoe ze optimaal kunnen profiteren van alles zal het een flinke domper zijn, een ieder die gewoon werkt zal er niets van merken en er alleen voordeel bij hebben als de werkdruk wat minder wordt omdat je collega's die normaal in deeltijd werken nu ook een steentje bij gaan dragen en niet kijken van "ja maar als ik 2 uur per week meer werk dan komen mijn toeslagen in gevaar" maar die krijgen gewoon meer geld aan het eind van de maand als ze meer hebben gewerkt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, gerrit B zei:

Wat denk je wat er gebeurd met de economie als al die deeltijd werkers ook nog eens fulltime zouden gaan werken zonder dat ze afhankelijk zijn van toeslagen en andere fiscale ondersteuningen?

Nou dan zullen de huizenprijzen nog verder stijgen omdat we nog meer kunnen overbieden

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Met het huidige toeslagen stelsel heb je gelijk, nu wordt je gestraft als je meer gaat werken omdat dan je huurtoeslag komt te vervallen, je zorgtoeslag wordt minder, je kinderopvangtoeslag wordt minder, je kindgebonden budget wordt minder enz. dus eigenlijk ga je voor vrijwel niets extra's meer uren maken.

 

Maar stop je met dat linkse weggeef gedoe, schrap je al die toeslagen en wordt het ook niet interessant om een uitkering aan te vragen dan wordt werken weer beloond en kan iemand nog steeds er bewust voor kiezen om in deeltijd te gaan werken.

 

Wat betreft het Nederlandse toeslagensysteem in zijn algemeenheid, geef ik je gelijk.

 

Maar waar je redenatie mank gaat, is je aanname dat er dan meer mensen fulltime gaat werken.

Dat gaat niet gebeuren, want veel mensen die nu parttime werken, gaan stoppen doordat ze nog een ander leven hebben.

Mantelzorg, kinderen, een of meer huishoudingen, of simpelweg gezondheidsredenen.

 

Er zijn niet genoeg mensen met de juiste opleiding die fulltime beschikbaar zijn.

Dat is nou net het probleem met een omgekeerde bevolkingspiramide en een hoogontwikkelde economie als de onze.

 

De oplossing is niet "even allerlei regelingen afschaffen/uitfaseren en klaar". Dat betekent dat het hele belastingstelsel over de kop moet.

We hebben momenteel zelfs niet eens de mankracht om zo'n transitie goed te laten verlopen. En de toeslagenaffaire heeft laten zien dat onze Belastingdienst niet eens in staat is, de klok terug te draaien. Zo erg is het systeem vastgelopen.   

 

De WOZ is in feite een gemeentelijke schokdemper geworden van de onkunde, onmacht en daardoor willekeur in Den Haag.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Dat gaat niet gebeuren, want veel mensen die nu parttime werken, gaan stoppen doordat ze nog een ander leven hebben.

Dat is ook een aanname en waarom zouden ze helemaal stoppen met werken?

Je wordt toch niet verplicht om full time te werken als de toeslagen worden stop gezet? Je krijgt alleen geen toeslagen meer als je parttime werkt, ga je stoppen met werken dan krijg je gewoon helemaal niets meer en als je meer gaat werken dan breng je aan het eind van de maand ook gewoon meer geld mee naar huis ipv. dat het extra geld gekort wordt op je toeslagen.

 

3 uren geleden, Eduard07 zei:

En de toeslagenaffaire heeft laten zien dat onze Belastingdienst niet eens in staat is, de klok terug te draaien. Zo erg is het systeem vastgelopen. 

 

En door wie is deze toeslagen affaire ontstaan?

De meesten zullen het niet weten maar het was dus Pieter Omtzigt die de Bulgaren fraude aan het licht bracht en riep om strenge wetgeving hieromtrent.

En dat het systeem vast is gelopen komt juist door de ingewikkeldheid van het gehele systeem met toeslagen.

Dus stoppen met die hele zooi, gewoon weer werken lonend maken en alles een stuk eenvoudiger maken. Hebben we veel minder bureau tijgers nodig, kunnen de kosten omlaag en houdt iedereen aan het eind van de maand meer geld over.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

Dat is ook een aanname en waarom zouden ze helemaal stoppen met werken?

Je wordt toch niet verplicht om full time te werken als de toeslagen worden stop gezet? Je krijgt alleen geen toeslagen meer als je parttime werkt, ga je stoppen met werken dan krijg je gewoon helemaal niets meer en als je meer gaat werken dan breng je aan het eind van de maand ook gewoon meer geld mee naar huis ipv. dat het extra geld gekort wordt op je toeslagen.

 

 

En door wie is deze toeslagen affaire ontstaan?

De meesten zullen het niet weten maar het was dus Pieter Omtzigt die de Bulgaren fraude aan het licht bracht en riep om strenge wetgeving hieromtrent.

En dat het systeem vast is gelopen komt juist door de ingewikkeldheid van het gehele systeem met toeslagen.

Dus stoppen met die hele zooi, gewoon weer werken lonend maken en alles een stuk eenvoudiger maken. Hebben we veel minder bureau tijgers nodig, kunnen de kosten omlaag en houdt iedereen aan het eind van de maand meer geld over.

 

de beste stuurlui staan aan wal....

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, gerrit B zei:

1)Dat is ook een aanname en waarom zouden ze helemaal stoppen met werken?

................

 

2)En dat het systeem vast is gelopen komt juist door de ingewikkeldheid van het gehele systeem met toeslagen.

 

3)Dus stoppen met die hele zooi, gewoon weer werken lonend maken en alles een stuk eenvoudiger maken. Hebben we veel minder bureau tijgers nodig, kunnen de kosten omlaag en houdt iedereen aan het eind van de maand meer geld over.

 

1) Heb ik hierboven beschreven. Lees dat nog even weer.

2) Daar zijn we het al over eens.

3) Was Liz Truss in het VK niet de laatste politiek "leidster" die met deze virtuele redenatie binnen een maand het land in een puinhoop achterliet? En wat een naïeve ("extreem rechtse")  achterban die haar kozen omdat ze kennelijk ook geloofden in simpele oplossingen voor ingewikkelde problemen.... 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

EnnieHOE, dat de WOZ alweer thema / topic is lijkt me vanzelfsprekend. De oversteek van huurwoningen naar iedereen een koopwoning en nog een paar politieke blunders inzake belastingen voor woningcorporaties en voordeeltjes voor beleggers en projectontwikkelaars is al 30 jaar gaande en toen was aan de leiding uh... Lubbers3 ofwel Lubbers-Kok

 

De lobby is niet minder geworden sinds toen en schuif alle kosten naar de koper. en plots werd ook de huurder de klos inzake de WOZ.

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste is helemaal een schandaal, en onderstreept nog eens extra hoe WOZ - en meer belastingen met een kromme motivatie - door gemeenten wordt aangewend als schokdemper voor teruggelopen inkomsten en opgelopen kosten.

(Parkeertarieven is er ook zo eentje.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Eduard07 zei:

Dat laatste is helemaal een schandaal, en onderstreept nog eens extra hoe WOZ - en meer belastingen met een kromme motivatie - door gemeenten wordt aangewend als schokdemper voor teruggelopen inkomsten en opgelopen kosten.

(Parkeertarieven is er ook zo eentje.)

en suikertax....

  • Haha 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een gat in de schatkist herinner ik effe aan de fietstax van voor de 2e wo.

Hetgeen de gemeentes ook handenvol geld kost met alle studenten, fietsende wrakken en stallingen.

crazy_003.gif

aangepast door Tonskidutch
komma vergeten

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een herinvoering van een fietstax zou voor menige studentenstad een goudmijntje zijn...

 

@wanderer, de Suikertax is in principe niet verkeerd.

https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2024/10/obesitas-afgelopen-40-jaar-verdrievoudigd

image.thumb.jpeg.e513e03f4d9e2b28f75247ad476c29db.jpeg

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...