Ga naar inhoud


Kan geen abonnement afsluiten!


Jürgen

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Jürgen zei:

Dit begrijp ik niet helemaal.

Als ik een ‘Vergelijker’ raadpleeg dan zie ik toch o.á. KPN, Online en TxMobile in beeld verschijnen die Internet + TV via coax kunnen aanbieden, dus waarom dan niet door Ziggo?

 

Via coax? Dacht het niet.

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zal de plank wel volledig mis slaan want ik begrijp er niets van.

Als ik o.á. een ‘Vergelijker’ raadpleeg zoals b.v. Prijsvergelijker dan zie ik dat KPN en T-Mobile wel Internet + TV op mijn postcode kan leveren maar dan via DSL en dat zal waarschijnlijk mijn misverstand zijn, zie bijlage.

Naar mijn mening is het niet meer van deze tijd om je op een DSL verbinding te abonneren.

Voor hetzelfde geld kan ik mij bij Caiway op een glasvezel verbinding abonneren.

 

Maar goed, Ziggo is in elk geval van de baan dus ik heb nog tot begin april te tijd om na te denken wat ik ga doen.

 

Allen bedankt voor de bijdragen.

ED15F344-E1C1-4A25-B34D-D5C00D72A517.png

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Jürgen zei:

Naar mijn mening is het niet meer van deze tijd om je op een DSL verbinding te abonneren.

als er niets anders ligt is dat je redding

maar niet als ze ermee gaan stoppen :blink: https://www.internetten.nl/nieuws/kpn-stopt-in-2023-levering-via-koper

 

wees gerust zo snel zal het niet gaan ook bij de concurrenten is die glasvezel uitbreiding niet gelukt, Ziggo heeft veel minder dan ze zelf verwacht hadden kunnen realiseren van hun glasvezel giganet.

 

Als het er nu al ligt van Caiway gewoon kijken naar de kosten en zenders of je dat wilt betalen. ;)

Caiway zenderoverzicht.pdf

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Caiway een paar jaar gebruikt, Internet via glas en TV via coax, werkt op zich prima maar wilde in Zeeland TV via de Caiway app bekijken en dat werkte voor geen meter, dus daarvandaan opgezegd.

Daar zijn meer klachten over.

Ik wilde Ziggo app hier in Spanje gebruiken want die functioneert hier in Spanje prima.

Dus nog maar goed over nadenken of ik dan toch maar de CD app of schotel hier blijf gebruiken.

Thuis kan ik geen schotel gebruiken.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb sinds november l.l. een fiber verbinding in de meterkast maar ook nog geen abo daarop. Zit/zat bij XS4ALL wat nu volledig KPN is. Heb nog een VDSL 2 pairbonding abo (200/50). Glasvezel vind ik veels te duur en qua Ziggo pure nep. Wel 1Gb down en dan 50Mb up. Maar wel de hoofdprijs plus een beetje meer. Vind dat GigaNet gewoon verlakkerij... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

wat brengen ze dan wel aan je deur?

 

Dat wordt in het aangehaalde artikel duidelijk uitgelegd.

 

Quote

Het internetsignaal van Ziggo bestaat voor 97 procent uit glasvezel. De overige 3 procent - de verbinding tussen de wijkcentrale en de woning - wordt geleverd door een coaxkabel.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Net als bij de PTT met hun VDSL, tot de wijkkast is het glasvezel, de laatste meters naar huis zijn de oude koperdraadjes.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in de romeinse binnenstad ook pair bonding gekozen voor XS4ALL destijds.

RAP ZAT ofwel snel genoeg met 75~80 down en 10 up

 

Maar er zijn van die koperadertjes die al half weggeroest zijn. ( waar zelfs nog een stoffen ommanteling omheen zit ) Ja echt zelf gezien in de kruipruimte bij een broer.

 

p.s.

dat die Romeinen toen al internet leidingen hadden hé hè? 😁

aangepast door Tonskidutch

Pacific AM

Yello

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

11 minuten geleden, ceesv zei:

Net als bij de PTT met hun VDSL, tot de wijkkast is het glasvezel, de laatste meters naar huis zijn de oude koperdraadjes.

 

…. en daar is feitelijk niets mis mee.

Ik heb op deze wijze enkele jaren TV via Caiway gekeken en dat met een uitstekende kwaliteit.

Maar ja, ik begrijp nu dat Ziggo daar geen glasvezel heeft liggen dan wel gebruik mag maken van een ander glasvezelnet.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Jürgen zei:

Maar ja, ik begrijp nu dat Ziggo daar geen glasvezel heeft liggen dan wel gebruik mag maken van een ander glasvezelnet.

 

Dat mogen ze wel, dat is in de wet vastgelegd. Maar zoals gezegd past dat niet in hun straatje, omdat de laatste meters coax moet zijn en die coax behoort toe aan Caiway.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De verschil met een glasvezelnet en de laatste meter koper is, dat je met een "echte" glasvezel aansluiting een directe verbinding hebt met het PoP, het point of presence en daardoor geen leiding capaciteit deelt.

Bij een aansluiting tot de wijkkast delen de abonnees van de wijkkast gezamenlijk een aansluiting en capaciteit.

Een directe glasvezel aansluiting verzekert hogere snelheden in drukke tijden.

 

Verder kan de kwaliteit van de laatste meters koper of coax je snelheid negatief beïnvloeden.

VDSL is doorgaans 100/50 asynchroon.

Glasvezel is doorgaans synchroon, snelheden van 500/500 zijn gebruikelijk.

 

Ik heb periodiek updates voor mijn auto van rond de 35 GB, dan maakt die hogere snelheid zeker een verschil in download tijd.

Op mijn woonlocatie in Frankrijk moet ik het doen met een 150/50 4G verbinding met max 80 GiG/maand.

 

Wanneer je de keuze hebt, zou ik met het oog op de toekomst glasvezel de voorkeur geven.

Gebruik je het internet alleen voor e-mail en wat surfen maakt het niet uit wat je kiest, belangrijk is dat het stabiel is.

 

Verder kan een argument zijn of de provider je achter een dubbel nat zet of dat je bijvoorbeeld een statisch ip adres krijgt, indien je van buiten toegang wilt hebben tot apparaten thuis.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...