Ga naar inhoud


Wavefrontier T90 project (edbe)


edbe

Aanbevolen berichten


  • Moderator
11 minuten geleden, Tonskidutch zei:

belangrijker is dat ie te lood staat

Bij een T-90 maakt dat nu net niets uit.😎

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Voila

 

Ik denk niet dat Tonski dat topic heeft gelezen, want ik geloof dat @edbe daar niet veel wijzer van wordt.

Het herinnert mij er in ieder geval aan dat de kennis op dit forum van deze materie zeer matig is/was.

 

Hier het juiste antwoord op je vraag:

De positie van de schotel/LNB afstellen met de dB of SNR balk (ze zijn van elkaar afgeleid) op maximale waarde.

Daarna de skew van de LNB maximaal finetunen. Zoek de posities op waarbij de SNR of dB schaal omlaag gaat, en ga tussen die 2 posities in zitten.

 

Als je een sterk signaal hebt dan zul je merken dat de SNR balk al snel op 100% staat. Dus dan gebruik je verder alleen de dB schaal.

De BER staat op de meeste ontvangers altijd op 0 en heb je niks aan, evenals de AGC, die geeft maar een globale sterkte indicatie.

 

aangepast door Old Satterhand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...