Ga naar inhoud


Veel Amerikanen in Polen, hopelijk een nieuwe zender


D-box

Aanbevolen berichten

Toen de Amerikanen nog in Soesterberg waren hadden ze een eigen TV zender, genaamd AFN; die trok je uit de lucht dmv een gewone antenne (volgens mij heette die een Yaggi antenne), zelfs in Amsterdam trok je m uit de lucht;  - je had wel een multifunctionele TV nodig want ze broadcasten in een andere norm , ik geloof dat het NTSC heette, maar dat weet ik niet meer zeker- (ik zag net op het journaal dat er weer veel Amerikaanse troepen in Polen zijn en ik hoop dat ze daar ook een zender zullen opstarten en dat ie dan via de satelliet zal broadcasten!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik zou zeggen,zoek er een uit.

 

https://nl.kingofsat.net/find.php?question=AFN

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, D-box zei:

Toen de Amerikanen nog in Soesterberg waren hadden ze een eigen TV zender, genaamd AFN; die trok je uit de lucht dmv een gewone antenne (volgens mij heette die een Yaggi antenne), zelfs in Amsterdam trok je m uit de lucht;  - je had wel een multifunctionele TV nodig want ze broadcasten in een andere norm , ik geloof dat het NTSC heette, maar dat weet ik niet meer zeker- (ik zag net op het journaal dat er weer veel Amerikaanse troepen in Polen zijn en ik hoop dat ze daar ook een zender zullen opstarten en dat ie dan via de satelliet zal broadcasten!

 

"Uit de lucht trekken". Mooie term. Kende ik nog niet.

Ik heb in het Rhein Main gebied gewoon in de jaren 80 en kon de AFN zender uit de lucht trekken vanuit Wiesbaden. Kanaal 21 UHF. En inderdaad met een lange Yagi. Ging goed omdat ik in de buurt woonde van een Amerikaanse nederzetting.

Geen geluid en zwart-wit. Het begin was er. Dus een geluidconverter gebouwd van 5,5 mHz naar 4,5 mHz en omschakelbaar. Voilá we hadden bij onze 4 of 5 Duitse zenders eindelijk AFN TV in zwart wit.  Dus volop kijken naar JR in "Dallas" en Dynasty. Dat was het...hahaha....

Later kocht ik zelfs een Grundig Multinorm TV, kon in kleur kijken en heb daar veel plezier van gehad. En ik kreeg ooit eens een echt NTSC TV...zo´n grote bak van een Amerikaan. En die deed het ook goed op de AFN.

Maar nu in 2022 is dat allemaal heel anders. Wie zit er te wachten op TV uit Amerika? We hebben nu toch alles wel zo´n beetje via satelliet, Netflix, Prime, etc. En zo geweldig was de Amerikaanse TV nou ook weer niet.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Zilverhippie zei:

Er kunnen best nog wel andere redenen of andere programma's zijn waarom de topic starter AFN zou willen bekijken.

Dat is natuurlijk waar.

Ik keek zelf de sport programma's wegens de Baseball. Die zijn echter inmiddels ook op Vodafone/Kabeldeutchland te bekijken.

Destijds in Stuttgart kon je van de vriendelijke militair een gesloten AFN box kopen en met een klein schoteltje had je AFN op TV.

Nadien kon dat (zo vertelde men mij) met Biss keys hetgeen natuurlijk niet legaal was.

Maar via het kabel abonnement van Vodafone/Kabeldeutschland in Dresden was de Amerikaanse sport ook in het TV abo.

 

12 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

En zo geweldig was de Amerikaanse TV nou ook weer niet.

poe een boude bewering als ik alleen al aan "All in the Family" denk.

Children Of The Sun

Dead Can Dance

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht dat er wat meer edities van de radiozender AFN The Eagle bijkomen.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de liefhebbers:

PBS America:

28,2E/11343V/27500/DVBS.

 

FORCES TV (Brits)

28,2E/11836H/27500/DVBS.

 

Maar het liefste had ik AFN gehad; toen de Amerikanen nog in Soesterberg waren, had ik die gewoon FTA met mijn Yagi antenne.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...