Ga naar inhoud


Veel Amerikanen in Polen, hopelijk een nieuwe zender


D-box

Aanbevolen berichten

  • Moderator
41 minuten geleden, D-box zei:

Voor de liefhebbers:

PBS America

PBS heeft niets met het leger of met AFN te maken, het staat voor Public broadcasting, zeg maar onze Nederland 1.

 

22 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dat ging dan alleen in zwart-wit en zonder geluid tenzij je een TV had die NTSC kon. 

Ik heb in die tijd de nodige tv's omgebouwd voor multi standaard ontvangst.

Een extra probleem voor de ontvangst van AFN Soesterberg was de frequentie waarop ze uitzonden, die zat net boven onze TV Band V.

Die liep tot 854 MHz, kanaal 68

AFN Soesterberg zat op kanaal 70, met 25 kW.

Moderne tv's uit die tijd met een PLL tuner kon je niet op die frequentie afstemmen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Waar ik woonde in Duitsland was het US kanaal 20. Dat was bij ons kanaal 21. Dat ging dan net.

Ik meen dat AFN Wiesbaden zelfs met 100 kW uitzond.

Verder een paar steunzendertjes met enkele Watts voor een kazerne blok.

Aschaffenburg, Babenhausen, etc.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trok AFN gewoon binnen op mijn multifunctionele TV met mijn Yagi antenne; en @ceesv, je kan beter naar PBS America kijken dan naar zenders die Russische propaganda broadcasten; ik ben blij met PBS America en met FORCES TV (hoewel die Brits is) je wordt door die zenders tenminste niet in de maling genomen.

 

Het liefste had ik AFN, maar die zenders zijn nu allemaal gecodeerd.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

....

Moderne tv's uit die tijd met een PLL tuner kon je niet op die frequentie afstemmen.

Nou dan ben ik blij dat ik een oudere TV had (er zat een grote "toeter" aan de achterkant van wel een halve meter, het merk weet ik niet meer).

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je kijkt naar RT DOC HD, krijg je nu ook propaganda van de USSR te zien; ik vind het niet erg, je moet de vijand kunnen begrijpen; hoemeer je weet over de vijand, deste sterker je staat.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dat ging dan alleen in zwart-wit en zonder geluid tenzij je een TV had die NTSC kon. 

In de jaren 90 had ik een NTSC to PAL convertor , RF via VHF K11 ,

of via scart aansluiting , leuk om de toenmalige NTSC-feeds in kleur te bekijken !! 🙂

Ik heb dat bakje nog steeds , gekocht in Nijmegen !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even off-topic een welgemeende raad:

Meerdere uitroeptekens

Of je nou een boek, blog of gedicht schrijft: wees spaarzaam met uitroeptekens. En dan bedoelen we ook echt spaarzaam. Het is goed om enthousiasme te tonen in je tekst, maar als je hierin doorslaat gaan lezers zich ergeren. Gebruik nooit meer dan één uitroepteken.

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zomaar een mening uit het internet van taal puristen?

Onze taal is een levende taal, de regels verschuiven.

 

Hier een andere opvatting, staat ook op het internet!

 

Meerdere uitroeptekens achter elkaar geven meer nadruk:

  • Hij weet echt niet waar hij mee bezig is!!!
  • Vanavond feest!!!

 

We zijn hier op een satelliet forum, zolang het op Nederlands, of Vlaams lijkt, en binnen algemeen aanvaarde gedragsregels valt mag je hier meerdere uitroep tekens achter elkaar plaatsen om iets nadruk te verlenen.

 

Terug on topic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 17-3-2022 om 12:06, Tonskidutch zei:

geniet er nog maar eens van

https://www.wolfmanjackradio.com/

 

en dagelijks op Tune in

Ik luisterde vaak naar WRNO World Rock of New Orleans uit Louisiana, gewoon via de korte golf, prachtig.

aangepast door D-box
Toevoeging
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 17-3-2022 om 12:06, Tonskidutch zei:

geniet er nog maar eens van

https://www.wolfmanjackradio.com/

 

en dagelijks op Tune in

Ja, the Wolfman en natuurlijk op Zaterdag (dacht ik zo) Casey Kasem met de American Top40. AFN stond altijd aan toen, alle zittingen van het Watergate hearings waren er te volgen. Wie nu wel eens in de US moet zijn en na het werk op z'n hotelkamer de TV aan zet merkt snel dat het in NL nog niet zo slecht zit. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-3-2022 om 02:10, cookie monster zei:

NTSC to PAL convertor , RF via VHF K11 ,

of via scart

 

20220507_232813.jpg

20220507_233312.jpg

20220507_233346.jpg

20220507_233424.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...