Ga naar inhoud


Uitleg satelliet ontvangst.


Saucer
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten


12 uren geleden, Sprietje zei:

In Beerta

Die heb ik gemist , oeps !!

Volgens de officiële footprint ligt die inderdaad buiten de 60cm !!

Nu zag ik dit net , in Oldenburg , Duitsland: 85cm

https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1rrr-R0bBAmK-UPgA7RaCYTeRN3A&ll=53.17147300000003%2C8.216742999999992&z=18

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle reacties.

 

De schotel is een Triax 88.

Heb enkele foto's erbij gedaan. Meerdere pogingen gedaan om een beter signaal te krijgen; o.a schotel wat verdraaid, skew veranderd, elevatie enz. zonder resultaat.

 

De ene LNB was een Strong, de andere een Inverto.

De dubbele was van Canal Digital, met de 19.2 kop in de klem. (Heb geprobeerd om de foto's te draaien maar krijg het niet voorelkaar.)

 

Het is dus niet verwonderlijk dat het een vrij zwak signaal is. Ik had al zo'n vermoeden dat ik op rand van de footprint zit. 

Zal binnenkort een transponder zoeken die voor heel Europa is. Het signaal zal dan merkbaar beter zijn. 

 


Groet Saucer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sprietje:

 

Denk je, dat het de elevatie is? Mast staat niet helemaat verticaal, maar ik gebruik de aanduiding niet om uit te richten, hooguit als indicatie.

Ik heb de elevatie, toen ik er mee bezig was, ook nog veranderd, maar het signaal werd er niet beter van.

 

Zal morgen nog eens met de elevatie gaan stoeien, maar denk dat ik het niet beter krijg. (met de Inverto LNB
)


Cookiemonster:

Hoe draai je de foto's???

 

 

 

20220324_155558[3266].jpg

20220324_155459[3267].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Saucer zei:

 

Sprietje:

 

Denk je, dat het de elevatie is? Mast staat niet helemaat verticaal, maar ik gebruik de aanduiding niet om uit te richten, hooguit als indicatie.

Ik heb de elevatie, toen ik er mee bezig was, ook nog veranderd, maar het signaal werd er niet beter van.

 

Nee, ik zie denk ik iets anders aan de schotel wat niet klopt. Daarom graag een foto van de schotel van opzij genomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Saucer zei:

Mast staat niet helemaat verticaal,

Voor een vaste schotel is dat niet absoluut belangrijk , wel makkelijker !!

 

3 uren geleden, Saucer zei:

Cookiemonster:

Hoe draai je de foto's???

Ik kopiëer ze naar paint , aldaar draaien , en dan copy paste vanuit paint op sat4all 🙂

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen.

Sprietje;

Heb wat foto's gemaakt. Hopelijk duidelijk genoeg. Mocht dat niet zo zijn, moet ik alles verplaatsen, ik heb niet meer ruimte.

 

Ik zat gisteravond nog even te zappen en bedacht ineens dat ik wel eens naar BBC red button had gekeken, destijds zonder storing. Nu krijg ik alleen een blokkerig beeld. Er is dus duidelijk wat niet goed. (P.S. het lukt mij niet om de foto's te draaien, ook als ik ze een kwartslag draai, komen ze toch weer gedraaid op de pagina te voorschijn)

 

Groet Saucer.

20220325_092405[3284].jpg

20220325_092015 (Middel).jpg

20220325_092300[3286].jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de indruk dat je lnb-arm wat te laag hang waardoor de lnb te veel over de schotel kijkt.
De lnb-arm wordt aan de achterzijde van de schotel geborgd door twee kunststof borgnokken. Klap de arm eens uit de vergrendeling en plaats er een vulling van 2 of 3mm tussen voordat je hem weer in de vergrendeling klikt. Kijk even welke dikte het beste resultaat geeft. De arm komt nu hoger te staan. Controleer het signaal nu nog eens. Je zult de elevatie van de schotel wel iets bij moeten stellen om maximaal signaal te krijgen. Kijk ook eens of je beter signaal krijgt door de lnb iets dichter naar de schotel te zetten. Ik zie dat hij nu zo ver mogelijk achteruit staat tot tegen de lnb-klem.

 

Triax 88 lnb-arm.jpg

Borgnokken voor lnb-arm.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...