Ga naar inhoud


Ziggo zender TLC HD


Mimisiku

Aanbevolen berichten

Werkt (geeft beeld). Kaart 0606.. Wordt niet gezien door OScam.. ECMPID 1FFF, CAID 000000

Andere zender (ONS) gaat wel keurig via OScam….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


TLC HD zou ongecodeerd moeten zijn (KabelTV pakket).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou dan recent gebeurd moeten zijn. TLC SD was ongecodeerd, maar er blijkt sinds gisteren wat veranderd te zijn….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

inderdaad het resultaat van de recente afschakeling van diverse SD kanalen. SD kanaal is verdwenen en vervangen door de HD variant die voorheen gecodeerd was. Leuk dat ze voor FTA gekozen hebben… Ik mag weer aan de bak voor de picon aanpassing..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds deze week zijn ook de televisiezenders
FOX, Comedy Central, Spike, Discovery, National Geographic Channel, Eurosport 1, TLC, MTV HD, Disney Channel, Nickelodeon, VRT één, VRT Canvas, ARD en ZDF in HD-kwaliteit te kijken via het pakket Kabel TV.

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Mimisiku zei:

Update:

inderdaad het resultaat van de recente afschakeling van diverse SD kanalen. SD kanaal is verdwenen en vervangen door de HD variant die voorheen gecodeerd was. Leuk dat ze voor FTA gekozen hebben… Ik mag weer aan de bak voor de picon aanpassing..

 

Nee de SD zenders zijn er gewoon nog, alleen is de codering van de HD variant afgehaald of ze hebben de ECM pid verwezen naar CAID 000000  Maar net hoe je het bekijkt. 

 

 

1_0_1_4ADC_80D_600_FFFF0000_0_0_0_20220411103340.jpg

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na de nieuwe kabelscan echt geen TLC SD meer hoor… Wel zijn ViaPlay, Viaplay Xtra en Ukraine News verschenen..

Enige SD wat ik nog heb zijn:

RTL 4,5

SBS6

RTL7

Veronica/Disney

NET 5

RTL 8

RTL Z

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

Ik heb na de nieuwe kabelscan echt geen TLC SD meer hoor… Wel zijn ViaPlay, Viaplay Xtra en Ukraine News verschenen..

Enige SD wat ik nog heb zijn:

RTL 4,5

SBS6

RTL7

Veronica/Disney

NET 5

RTL 8

RTL Z

 

Nee jij doet een kabelscan dat je het lijstje krijgt van Ziggo zelf.. dat is toch iets heel anders dan alle zenders op het netwerk inlezen.  

aangepast door Codx
  • Bedankt 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Makes sense… Ga even een ‘full’ scan proberen….

 

Update:

 

Volledige scan vindt inderdaad de ontbrekende SD zenders!

Ter verdediging:

Vroegâh vond hij deze zenders bij NetwerkID 05555 gewoon wel…

Dus er is wat gewijzigd….

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is natuurlijk niet alleen TLC HD maar daar viel het op omdat mijn betere wederhelft deze zender veel kijkt…. Het geldt voor alle recent naar HD omgezette kanalen van Ziggo..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Ziggo gaat dat toch per regio?

 

Ziggo is wel groot, maar nog niet volledig centraal geregeld.

 

Ziggo heeft last van veel mensen die op glasvezel overstappen, zijn diverse zenders kwijt geraakt, mogelijk is dit de manier om (ex) klanten (weer) binnen te halen, de aanbiedingen vliegen om mijn oren.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziggo biedt helemaal geen DVB-C aan via glas! TV gaat via coax. Ziggo huurt voor een deel gewoon via KPNnetwerk en de rest via hun GiGanet.. DVB-C wordt alleen via AON glasvezel in oudere glasvezelnetwerken aangeboden. Nieuwe aansluitingen zijn GPON of XGSPON glasvezel… Daarop krijg je een NT of ONT van je provider…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ziggo biedt helemaal geen DVB-C aan via glas! TV gaat via coax. Ziggo huurt voor een deel gewoon via KPNnetwerk en de rest via hun GiGanet.. DVB-C wordt alleen via AON glasvezel in oudere glasvezelnetwerken aangeboden. Nieuwe aansluitingen zijn GPON of XGSPON glasvezel… Daarop krijg je een NT of ONT van je provider…

 

Ziggo wilt hun laatste stuk coax vervangen door glasvezel, het ligt van wat ik begrepen heb al bij de wijk of straatkasten, het laatste stukje naar de woningen zou een betere concurrentie positie geven i.v.m. dat KPNnetwerk, T-Mobile en Deltafibernetwerk glasvezel in woningen aanleggen. Of en hoe Ziggo dat gaat doen weet ik niet, wel dat ze het bij nieuwbouw het graag direct willen meenemen, maar of dat al gebeurt, dat weet ik niet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je leest niet goed… Ze willen het laatste stuke koper (niet coax!!) vervangen…. Coax voor TV blijft nog even…

 

Technisch kan DVB-C door glas maar dat vereist een gigantische ombouw in de bestaande infrastructuur en niet te vergeten alle consumenten (leen) apparatuur..

Nieuwe routers, nieuwe (O)NT, nieuwe STB’s.. En dat voor het gehele netwerk.. Denk niet dat zelfs Ziggo de poen heeft om dat in 1 keer uit te rollen….

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...