Ga naar inhoud


dreambox vs Vu+


foryoungandold

Aanbevolen berichten

Ik sta voor de aanschaf van een nieuwe receiver. Jaren geleden heb ik met een Humax5400Z me geammusseerd maar deze doet het niet meer. Dan heeft de hobby wat jaren stilgelegen maar recent heb ik m'n Echostar (Prodelin) 1,2 m offset-antenne terug voorzien van een nieuwe LNB (Bauckhage BW 23 T), de actuator terug operationeel gemaakt zodat ik vlot van 50E - 50W kan gaan zoeken naar kanalen. ... nu de receiver nog aanschaffen 

 

Destijds had de dreambox een goeie naam en zou ik overwegen daar een toestel van te kopen maar ik merk dat bij het lezen van diverse forums Dreambox blijkbaar van z'n pluimen verloren heeft en dat Vu+ een aanrader zou zijn .... 

 

graag jullie raad. Ik zoek een toestel met zoveel mogelijk mogelijkheden (CAM, smartcard, HDD, display op het toestel, Sateliet connectie is OK, C/T hoeft niet, ...) aangezien ik vandaag ook niet goed weet wat die boxen - naast signalen ontvangen 🙂 - ok nog allemaal aan mogelijkheden kunnen bieden 

Zo zou ik geneigd zijn op basis van m'n zoekparameters in het Vu+ gamma : een Vu+ Ultimo 4K aan te schaffen (maar stel me oa. de vraag of die 'discontinued' is), Uno 4K SE, Solo4K of Duo 4K SE

Als ik naar het dreambox gamma kijk dan zou ik me laten verleiden voor een Dreambox DM920 UltraHD of de DM900 Ultra HD

Ik zie effe het bos door de bomen niet meer 

Graag jullie reflecties/advies ....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik persoonlijk ben nog steeds een fan van Vu+. Afhankelijk van jouw wensen en inhoud van je portemonnee en de voorkeur van een image kan jij je keuze bepalen. 
Ik ben erg tevreden met mijn Uno 4Kse met twin FBC tuners. (In totaal 8 tuners)

CI slot + kaartlezer

Harde schijf slot.

Zeer stabiel.

Transcoding waarmee remote kijken op een mobiel device minder belastend is.

Qua plug-ins zal het elkaar niet ontlopen.

 

Wat de toekomst brengt a.g.v de verplichte CI+ module, dat weet niemand. Daarmee vervalt veel functionaliteit bij beiden. 
De prijzen weet ik zo ook niet van de dreamboxen.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou de voor de DM920 gaan.  DM900 kan wel maar zou ik niet doen.   VU+ kan ook maar blijf het idee houden dat die wat minder zijn. Minder uitontwikkeld, meer problemen.  Persoonlijk kan ik ook niet wennen aan de afstandsbediening van de VU+ die zijn niet erg ergonomisch. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn persoonlijke mening:

Indien een ontvanger geen blind scan heeft , dan valt die voor mij sowieso al af !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schreef schotel met actuator, heb je ook een VBOX II voor de bediening?

 

Verder ontlopen de DUO4K SE en de Dreambox 920 elkaar niet zo qua gebruiksgemak met het desbetreffende image ervoor.

 

Een ULTIMO4K is leuk met drie tuner slots maar dan moet je een tweedehandse nemen, die zijn er ook nog.

 

Wat voor CI+ of kaart heb je want niet elke CI+ werkt op de Vu+ (DVB-T2 KPN werkt niet / DVB-C ziggo werkt / DVB-S2 canaldigitaal werkt / oranje kaart werkt met oscam in de interne reader)

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je schreef schotel met actuator, heb je ook een VBOX II voor de bediening?

 

Verder ontlopen de DUO4K SE en de Dreambox 920 elkaar niet zo qua gebruiksgemak met het desbetreffende image ervoor.

 

Een ULTIMO4K is leuk met drie tuner slots maar dan moet je een tweedehandse nemen, die zijn er ook nog.

 

Wat voor CI+ of kaart heb je want niet elke CI+ werkt op de Vu+ (DVB-T2 KPN werkt niet / DVB-C ziggo werkt / DVB-S2 canaldigitaal werkt / oranje kaart werkt met oscam in de interne reader)

 

 

Om de actuator te bedienen heb ik nog een manueel te bedienen toestel met een 50-tal posities ... misschien op termijn ook een goed verjaardagscadeau om een VBOXII te vragen ... maar eerst de receiver aanschaffen 🙂

 

Je spreekt van de Ultimo 4K ... maar zijn die niet meer nieuw te koop dan? .. ik zie ze nog wel staan op sommige websites alsook op de Vu+ website. Is me niet duidelijk of ie discontinued is of niet) 

Los van de prijs: Zou je dan eerder opteren voor de Ultimo of voor de Duo4K SE? ('k zie nl. technisch op het eerste zicht niet zo veel verschillen behalve dat de DUO4KSE sinds 2020 op de markt is en de Ultimo4K sinds 2016. )

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De VU+Ultimo4K wordt niet meer gemaakt. De VU+Duo4Kse is feitelijk een VU+Ultimo4K light. Zelfde SoC, maar mist het legacy 3de tuner slot. Sowieso is het aanbod VU+ flink uitgedund. Het voedt de geruchten dat VU+ feitelijk dood is en puur de rest voorraad wordt uitverkocht.

 

De DM920 is eigenlijk ook al een oudje, maar biedt met de juiste tuner(s) wel alles wat je wilt. Dus ook blindscan..

Besef wel dat op een DM920 officieel geen OpenPli draait (alleen HomeBuilds).

 

Heb de DM920 alweer een tijdje en getest met meerdere Images via Barry Allen 12.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, foryoungandold zei:

PS. welke van de vermelde ondersteunen dan geen blindscan?

Ikzelf heb er nooit een gehad , best bij de specificaties kijken 🙂

Blind scan is mooie optie ivm feedhunting en om compleet nieuwe zenders

te zoeken zonder dat ge moet wachten tot er iemand een zenderlijst maakt

en die om de zoveel tijd update !! Zoiets is geheel niet interessant ivm feedhunting !!

Ik zie dat dat ge ook betaal TV wil kijken , veel mogelijkheden !!

Op 1 jaartje na , jaren geleden , TVV , verder geen ervaring wegens enkel FTA 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dreambox 920 is zo te zien ietsje duurder. Of de grote problemen opgelost zijn weet ik niet maar vast wel.

Verder zijn de verschillen met de VU Duo 4K se niet heel groot.

Ik ben zelf en VU fan vanwege de open software, dus iedereen kan eraan meewerken om dingen te verbeteren.

Met afstandsbedieningen heb ik bij VU geen problemen gehad. Die van een 13 jaar oude VU Duo doet het nog steeds perfect. Net als de ontvanger trouwens na de bekende aanpassing.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het goed begrijp dan biedt een ultimo4k een mooie optie met veel mogelijkheden - quasi gelijk aan een dm920 maar de ultimo4k bevat dus geen blindscan. Mijn doel zou in eerste instantie zijn freechannels te gebruiken maar ook het feedhunting te proberen te begrijpen en doorgronden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk werkt het wel met in het 3de tunerslot een dual of single  S2 tuner (zelfde als duo2) .Hangt wel van het image af.Als je er een dual tuner inzet dan werkt het wel altijd enkel op de eerste tuner van de module

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, foryoungandold zei:

Als ik het goed begrijp dan biedt een ultimo4k een mooie optie met veel mogelijkheden - quasi gelijk aan een dm920 maar de ultimo4k bevat dus geen blindscan. Mijn doel zou in eerste instantie zijn freechannels te gebruiken maar ook het feedhunting te proberen te begrijpen en doorgronden.


Of dát zo is waag ik voorzichtig te betwijfelen. Een Ultimo 4K is in mijn optiek hét summum van een satelliet / kabel ontvanger. 
Los van dát is de Ultimo 4K niet meer nieuw te koop. De Duo 4Kse en de Uno 4Kse en de Zero en de Zero 4K nog wel.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blindscan op FBC tuners is lastig (en vaak door de driver geblokkeerd). Is blindscan een ‘must’ dan zorgen voor een gewone twin-tuner…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

maar dan moet je een tweedehandse nemen

 

als je tzt nog een goed werkende Vbox II kan vinden ben je ook in de tweedehandsmarkt onderweg, vandaar de opmerking

ik zou de Vu+ DUO4K SE (second edition) nader bekijken daar ze bijna overal verkrijgbaar zijn.

12 uren geleden, bellejt zei:

Vermoedelijk werkt het wel met in het 3de tunerslot een dual of single  S2 tuner (zelfde als duo2) .Hangt wel van het image af.Als je er een dual tuner inzet dan werkt het wel altijd enkel op de eerste tuner van de module

in de DUO4K zitten twee tunerslots en daar kan ook een normale twin tuner in zonder FBC, dus gewoon doen

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...