Ga naar inhoud


KPN met TV via VDSL veel minder regionale/provinciale en lokale omroepen, klopt dat?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik het begin dat ik VDSL van KPN had kon ik volgens mij alle regionale/provinciale omroepen en veel meer lokale omroepen ontvangen (niet alle).

 

Heeft KPN TV via VDSL verschillende regionale/provinciale en verschillende lokale omroepen verwijderd?

 

Provinciale/regionale omroepen is wel leuk om te zien als ik in de nacht wat afwisseling zoek, lokale omroepen lig ik niet echt wakker van, maar toch, ik mis sinds enige tijd verschillende zenders.

 

Weet iemand of en hoe het één en ander en wanneer dat veranderd is?

 

Alvast dank.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wanneer precies weet ik niet meer maar het is al weer een poos geleden dat KPN het aanbod aan regionale zenders inderdaad heeft beperkt tot de eigen provincie en de aangrenzende provincies. Als je ze toch wilt zien kun je het online proberen via de site van de betreffende omroep.

2x Vu+ Zero (S), 1x Vu+ Uno 4k (C)

2x Vu+ Duo 4k. 28E/23E/19E/13E/Ziggo

1x DB 7020 (C).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me ook af hoe op een IPTV platform dat een besparing oplevert, immers er wordt toch pas bandbreedte gebruikt als je ook daadwerkelijk naar de zender kijkt?

Zal wel verderop in het netwerk qua bandbreedte voor de distributie zijn denk ik?

 

By the way: Op mijn Enigma2 ontvanger heb ik tesamen 161 (Nederlandse) regionale en lokale TV zenders (via internet) gewoon in een zaplijst, dus gewoon op de TV te bekijken en te bedienen met de afstandsbediening.

 

aangepast door Alex1970
  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

KPN maakt gebruik van locale servers. Ik meen dat die edge-servers worden genoemd.

Ik kan me zo voorstellen dat die alleen de relevante regionale en lokale zenders streamen.

Wellicht om onnodig ip traffic naar remote edge-servers te voorkomen heeft men die verwijderd uit de lijst?

 

Voor dit soort kwesties is het beter om het KPN forum te bezoeken, zoals @kees321 al adviseerde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het topic gelezen dat achter de link zit, foutje met mazzel zeggen ze. Ook veel lokale omroepen zijn verdwenen, echter wordt de grens wel heel raar getrokken.

 

Lokale omroepen trekken mij niet zo, de kwaliteit is vaak slecht, dan heb ik het nog niet eend over de inhoud.

 

Regionale/provinciale omroepen trekken mij deels wel, vooral tijdens de nachtelijke uren wanneer er op de commerciële meuk TV het toch nog erger kan dan op prime time.

 

AT5 is van lokale omroep voor Amsterdam niet gefuseerd met RTV-Noord-Holland, maar landelijk commercieel verder gegaan, ook die hebben best leuke TV in de nacht wat herhaling zijn die ik nog niet gezien heb.

 

Bestaat er een VU+ ontvanger die naast de FTA DVB-T2 en satelliet zenders ook iptv kan combineren in één geheel? (kan ik denk ik beter op het VU+ forum stellen, maar wie weet dat het hier al gelezen wordt)

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet de IPTV van KPN als je dat bedoeld.

Wel IPTV streams die je bijvoorbeeld op de website van de omroep kan zien.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Alex1970 zei:

Niet de IPTV van KPN als je dat bedoeld.

Wel IPTV streams die je bijvoorbeeld op de website van de omroep kan zien.

 

Ja, en bijvoorbeeld van NL-ziet, Canal Digitaal, Ziggo heeft ook een TV app, dus zeg maar van diverse aanbieders, kan dat ook?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dat werkt niet.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, ceesv zei:

Nee, dat werkt niet.

 

 

Jammer, dan moet ik wat anders gaan verzinnen, iets met bijvoorbeeld een NVidia Shielt TV Pro ernaast, in heb begrepen dat Google met Android AV1 ondersteuning gaat eisen, geen idee wat het precies is, maar bij nieuwe apparatuur gaan ze dat eisen, anders ondersteunen ze de apparatuur niet meer.

 

Ik moet nog een goede combinatie voor FTA satelliet, FTA DVB-T2 en streaming kan vinden, VU+ apparatuur heeft de voorkeur, juist door je veel zenders tegelijk kan opnemen die niet gecodeerd zijn. Een hoofbox in de woonkamer en bij boxen in de slaapkamer, op streaming van IPTV loop ik als ik het goed begrepen heb vast.

 

Ik heb ook HBOmax met 50% korting voor de rest van mijn leven of hoe lang ik het abonnement wil laten lopen, dat vindt ik ook belangrijk het liefst in 1 apparaat te hebben, de bij ontvangers dat van de hoofdontvanger kunnen streamen. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-5-2022 om 00:12, Miauw zei:

 

 

Bestaat er een VU+ ontvanger die naast de FTA DVB-T2 en satelliet zenders ook iptv kan combineren in één geheel? (kan ik denk ik beter op het VU+ forum stellen, maar wie weet dat het hier al gelezen wordt)

 

Via mijn ontvanger heb ik de FTA DVB-T2 zenders, de satellietzenders en internetzenders (zoals bv TV West en TV Noord) allemaal in één zenderlijst.   

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoveel regionale zenders werken nu niet meer. Ik kan de regionale afzenderlijst al ongeveer een jaar niet bijwerken. Kan iemand aub een zip-bestand uploaden in m3u of enigma2 formaat. Heel erg bedankt. Ik ben in Australië.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...