Ga naar inhoud


incasso buro


edbe

Aanbevolen berichten

ik moet mijn ei kwijt over de incasso buro, noem geen naam van het buro.

wat zijn dat vieze vuile gore oplichters.

eerst zo genaamd helpen en daarna laten ze je vallen als een baksteen.

we hebben al rechtsbijstand ingeschakeld en het buro heeft slecht ons slecht behandeld...en daar vallen consequenties voor hun.

 

nu hopen dat we snel het geld terug krijgen.

 

 

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wellicht handig als je vertelt wat er fout ging?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

@edbe, was je opdrachtgever of klant?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is in strijd met onze huisregels, en wordt verwijderd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begrijp je nieuwsgierigheid niet.

Het gaat om de kwestie, en dus kun je er anoniem over discussiëren. 

 

(Verder kun je niet zomaar publiekelijk en vrijelijk je gang gaan met namen te noemen als het gaat om faam en goede naam, zoals je -hopelijk- weet. En met een incassobureau zou ik ook driedubbel op mijn hoede zijn. Net als @Edbe.)   

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zal een kleine toelichting geven, haal sommige gevens weg :

4 juni kreeg ik een brief van het incassobureau. Dit ivm een ambulancerit van mijn vrouw. Dit was de Duitse rettungsdienst en notarts. Ik heb hier in December een rekening van gekregen en betaald. Maar nu blijkt dat er nog een andere rekening was verstuurd met 2 herinneringen.
We hebben in blinde paniek op 4 juni contact gehad met het incassobureau en hebben het bedrag maar betaald.

Naderhand ging ik kijken hoe het is misgegaan en hoe het in godsnaammogenlijk is om 3 brieven te missen. Nu weet ik waarom. De originele rekening met de herinneringen is gestuurd naar de goede straatnaam en huisnummer maar de verkeerde postcode, dus je raadt het al we hebben ze nooit gekregen.Ik heb weer contact met het incassobureau gezocht een aangegeven dat ik de extra kosten, € 174,48 terug wil maar hun zeggen dat mijn schuld al 7 mnd openstond en dat ik hiervoor zelf verantwoording moet nemen. Zo kunnen die incasso wel makkelijk geldt verdienen. Dit krijg gelukkig en hopelijk wel een staartje, in mijn voordeel.....

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

 

Wavefrontier T90 is te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie niet in wat het incasso bureau verkeerd gedaan heeft.

Die hebben in opdracht van de rekening steller een vordering geïnd.

 

Je moet bij de rekening steller zijn, en de zaak bij hun aankaarten.

Zij hebben de rekening niet correct geadresseerd.

Neem contact met de ambulance dienst/notartzt op en geef aan dat zij een fout gemaakt hebben en dat de incasso kosten onterecht zij ontstaan.

 

Verder zouden de kosten door je Nederlandse ziektekosten verzekering gedekt moeten zijn, of door je reisverzekering, wanneer je in het buitenland bent.

 

 

P.S. ik hoop dat je vrouw volledig hersteld is, en het goed gaat.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soortgelijke situatie meegemaakt met de gemeentebelasting, brief van incassobureau gekregen, meteen betaald, maar achteraf bleek dat er door de gemeente was verzuimd een herinnering te sturen. Heb hierover vriendelijk met de gemeente gebeld, en ik heb verteld dat ik inderdaad vergeten was te betalen, maar dat ik het jammer vond dat ze mij niet eerst een herinnering stuurden alvorens het incassobureau in te schakelen. Gemeente erkende dat en heeft mij de extra incassokosten terugbetaald. Zoals ceesv zegt, neem contact op met die ambulancedienst, doe het vooral vriendelijk, en vertel precies hoe de vork in de steel zit. 

Succes!

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd al je gegevens controleren, zeker als er een incassobureau aan te pas komt, want als je je rekening op de normale manier betaalt en dat zoals ik lees door postcode/huisnummer niet aangekomen is, dan zal de tegenpartij moeten aantonen dat het wel aangekomen is.

 

Het vreemde in het verhaal is dat bij een incassobureau en zo te lezen vierde brief, ineens wel het juiste postcode en huisnummer opduiken? 

 

Incassobureaus werken bij onjuiste benadering met 2 petten tegelijk op, dat is bij wet verboden. Je kan zelfs een klacht over indienen waardoor ze hun tent moeten sluiten, want met 2 petten op wordt er misbruik van 2 systemen tegelijk gemaakt waardoor ze je ineens wel kunnen vinden.

 

Ik begrijp de paniek wel, ze overrulen je en daar schrikken veel mensen van.

 

Je zit begrijpelijk niet op gezeur te wachten, echter speelt een incassobureau daarop in, al zijn er gelukkig ook nette incassobureaus.

 

Een postbode kijkt niet verder dan postcode en huisnummer, want op straatnaam sorteren ze niet.

 

Is er een aangetekende brief verzonden? Zo ja, dan moet daar een bewijs van zijn waar deze bezorgt is. Als dat niet het geval is, dan zal de verzender het moeten bewijzen wat niet kan, of deze komt met brieven met een verkeerde postcode aanzetten, dan is het direct duidelijk. 

 

Je hebt al een rechtsbijstand verzekering opdracht gegeven het uit te zoeken, die weten dondersgoed of er met 2 petten door het betreffende incassobureau gewerkt is, voor de rest is het afwachten, je hebt het immers uit handen gegeven.

 

Sta niet vreemd te kijken als je rechtsbijstand verzekering zelf de kosten betaalt dan er achteraan te gaan, ze maken een afweging in de kosten die gemaakt moeten worden om er achteraan te gaan of het zelf te vergoeden. 

 

Wat ik vreemd vindt is dat er geen contact met de zorgverzekering is gemaakt, juist in grensgebieden is dat belangrijk i.v.m. dat Duitsland niet met de DBC codes van het Nederlandse zorgstelsel werkt. DBC codes bepalen in Nederland de vergoeding, in Duitsland is dat een ander verhaal. 

 

Trek je leermoment er uit als je zoiets nog eens meemaakt, niet in paniek raken als er een brief van een incassobureau komt, of dat ze op bezoek komen, die maken ook fouten of maken soms misbruik van situaties. Het is uiteraard niet leuk, maar al doende leert men.

 

Ik hoop dat het met je vrouw goed gaat, gezondheid is onbetaalbaar. 

 

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, edbe zei:

Nu weet ik waarom. De originele rekening met de herinneringen is gestuurd naar de goede straatnaam en huisnummer maar de verkeerde postcode, dus je raadt het al we hebben ze nooit gekregen

 

Dat is onzin. Zelfs zonder postcode komt je post gewoon aan. Die verdwijnt niet zomaar. 

 

42 minuten geleden, Miauw zei:

Een postbode kijkt niet verder dan postcode en huisnummer, want op straatnaam sorteren ze niet.

 

Zelden zoveel onzin gelezen. Voor de bezorger is de postcode niet belangrijk. 

 

Voor de betweters, ik heb tijdens mijn studie 7 jaar bij de post gewerkt. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Psychosammie zei:

Voor de bezorger is de postcode niet belangrijk.

Zeker van ?? Ik heb hier al wat staaltjes gezien !!

Ik heb al 3 keer een brief gehad met hetzelfde adres , andere postcode ,

die brief was voor dus die andere persoon !! Ik heb die persoon gecontacteerd ,

want hun naam stond telkens op de brief !! Via 1207 vond ik hun vaste lijn !!

Ik heb hen de 1ste keer gebeld , en de brief aan de post terugbezorgd !!

De andere 2 keren heb ik die persoon terug gecontacteerd , en kwam die naar mij !!

Soms hadden wij zelfs een facteur die de post willekeurig bij iemand

in de bus duwde , die heeft ondertussen z'n ontslag gekregen (Terecht) !!

En als je dan 1 buur hebt die er zich geen fluit van aantrekt ....

Ik kreeg vorig jaar zelfs een brief bestemd voor een vorige bewoner

(20 jaar terug) , die was reeds overleden , 20 jaar geleden , tja .... !!

Ik had de verzender gecontacteerd , ik kende ook de kinderen van de overledene ,

ik heb dan vervolgens hen die brief bezorgd !!

In geval wanneer je brieven met verkeerd adres in uw bus ontvangt ,

2 schuine strepen over het adres , en de brief komt niet meer aan op uw adres !!

Gelukkig gebeurt zoiets maar heeeeeeeel zelden !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat is onzin. Zelfs zonder postcode komt je post gewoon aan. Die verdwijnt niet zomaar. 

 

 

Zelden zoveel onzin gelezen. Voor de bezorger is de postcode niet belangrijk. 

 

Voor de betweters, ik heb tijdens mijn studie 7 jaar bij de post gewerkt. 

 

 

Hier wordt alleen naar postcode en huisnummer gekeken, misschien omdat ik in een straat woon die huisnummers tot in de 1000 lopen, dat weet ik niet. Ik kan elke onzinnige naam op een brief laten zetten, mijn huisnummer aanvullen met een letter, zelfs de straatnaam hoeft niet te kloppen, als de postcode en huisnummer er op staan komt het gewoon aan.

 

Ik krijg ook wel eens post juist op mijn postcode en husnummer binnen, straat in een compleet andere gemeente. Nu ben ik iemand die dat op de brief aangeef en dat weer in de brievenbus doe, er zijn ook genoeg mensen die het achter het raam van een portiekflat plaatsen in de hoop dat iemand die brief herkent voor wie deze is wat vrijwel zinloos is, zeker als het een andere gemeente is.

 

Voor een oude buurvrouw die al jaren geleden naar een zorgcentrum verhuist is en de zoveelste buurvrouw ditmaal een Poolse die niet weet wat ze ermee moet doen en geen Nederlands spreekt gooit het op de brievenbussen in de hal. Met de buurvrouw die er ooit gewoond heeft heb ik een afspraak gemaakt dat ik bedelbrieven retour afzender stuur, mocht er echte post tussen zitten, dan bel ik haar op en lever het op afspraak bij haar af.

 

Toen ze net verhuist was kwamen er vooral veel bedelbrieven binnen, ouderen blijken daar nogal gevoelig voor te zijn, toen ben ik met alle post die bij de toen nieuwe buurvrouw binnen kwam een aantal maal naar het zorgcentrum van mijn oude buurvrouw gegaan om het één en ander met haar uit te zoeken.

 

Ik geloof dat er goede postbodes zijn, helaas gaat het zo nu en dan mis, en dan is het bij mij, ach, die stuur ik wel de goede kant op, de druk is best hoog heb ik begrepen, voor mij een kleine moeite, ik hoop dat een ander die moeite voor mij ook neemt als het ergens verkeerd gaat.

 

Ik dwaal af, het gebeurd dat brieven onbedoeld verkeerd terecht komen, dan is het afwachten wat de ontvanger ermee doet. Als ik het eerste bericht lees, dan is het op postcode en huisnummer bezorgt, anders waren de eerdere brieven wel aangekomen. 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat is onzin. Zelfs zonder postcode komt je post gewoon aan. Die verdwijnt niet zomaar. 

 

 

Zelden zoveel onzin gelezen. Voor de bezorger is de postcode niet belangrijk. 

 

Voor de betweters, ik heb tijdens mijn studie 7 jaar bij de post gewerkt. 

 

De post wordt niet door de postbode geselecteerd. Die bezorgt slechts op straat en huisnummer. Sortering vindt in een eerder stadium plaats (op het Sorteercentrum). (Waarmee ik niet wil beweren dat een postbode geen foute bezorgingen kan doen.) 

 

(Vind je toon trouwens nogal onvriendelijk. Vast niet zo bedoeld, maar misschien even een slechte "bui" na de vele regen op 2e Pinksterdag? 😬)

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...