Ga naar inhoud


BVN


boudeman

Aanbevolen berichten

Wat ik nog even niet begrijp is of je de Astra 23,5 nu wel of niet ontvangt.

Donderdag schreef je:

Wat me hier in Oostenrijk opvalt bij BVN, bij slecht weer, onweersbuien en zo, valt BVN op 19g als eerste weg, dan alle NL zenders op 23.5g. Meeste Astra 19 zenders blijven dan gewoon te ontvangen. Canal Digitaal op 23.5 heeft minder sterke ontvangst hier dat is bekend, maar waarom is ontvangst BVN zo slecht, wegens mpeg4?

 

16 uur geleden schreef je:
Maar moest zoveel mogelijk uit beeld blijven. Wel op allerlei posities uitgeprobeerd, maar geen 23.5 signaal, dat is er alleen meer naar buiten toe dus niet vanaf balkon rand wat toch al een ongewenst zicht op zou leveren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uren geleden, Sprietje zei:

Het is dus duidelijk dat je schotel te dicht tegen het dak zit waardoor de satellietsignalen het bovenste deel van je schotel niet bereiken.

De situatie lijkt me duidelijk:

23 uren geleden, ronny forgeron zei:

In het verleden had ik alleen voor astra 19.2 een 45 cm schotel aan de buitenkant van  het balkon hangen die ik deelde met 2 Duitse medebewoners. De VvE noemde dit Ein Verschäming des Hauses etc  ik had geen  toestemming gevraagd etc. Toen de Duitsers op kabel overgingen,  vervangen dooreen 45 cm schoteltje met zuignap voet op balkon rand, dat ik steeds weghaalde. Toen CD naar 23.5  ging had ik een grotere schotel nodig, deze 64cm dus. Maar moest zoveel mogelijk uit beeld blijven. Wel op allerlei posities uitgeprobeerd, maar geen 23.5 signaal, dat is er alleen meer naar buiten toe dus niet vanaf balkon rand wat toch al een ongewenst zicht op zou leveren. De huidige positie was de beste, meer naar buiten kan niet, wat op foto niet zichtbaar is, er zit een uitschulping onder in de dakbalk.

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

De berg in de richting van de Astra 19.2 (en Astra 23,5) is zeker niet te hoog om de signalen goed te kunnen ontvangen. Het kruis geeft aan waar de Astra 19,2 staat en dit is een flink eind boven de berg. Maak je dus niet ongerust dat de berg de slechte ontvangst veroorzaakt.

Met dank aan Jens T. Sætre die voor al die schitterende berekeningen en visuele plaatjes zorgt in zijn calculator.

 

positie Astra 19,2.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan de ervaring van @Tonskidutchbevestigen.

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je een hier iets aan @Sprietje

https://support.mozilla.org/nl/kb/websites-niet-geladen-foutmeldingen-analyseren-verhelpen

 

ik had bijvoorbeeld geschiedenis wissen ingeschakeld en toen kon ik ook enkele websites niet zien

 

aanvullend kan er een installatie fout opgetreden zijn

de installeer firefox

en daarna wis de mappenScreenshot_16.png.6a2d529fbd911495ece8330f6bd6eab3.png

 

en dan installeer je de laatste versie nog eens

aangepast door Tonskidutch

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...