Ga naar inhoud


BVN


boudeman

Aanbevolen berichten


14 uren geleden, Sprietje zei:

Met dank aan Jens T. Sætre die voor al die schitterende berekeningen en visuele plaatjes zorgt in zijn calculator.

 

positie Astra 19,2.jpg

Link?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt toch niet goed gelezen. Ik heb geen kabel ( en ookgeen internet mogelijkheid op tv) en ik schreef dat de ontvangst van alle Duitse zenders is altijd goed. En schotel buitenkant balkon is uitgesloten, kan ik ook niet bij voor montage. Ik ontvang 23.5 dus wel, anders was ik over de ontvangst bij slecht weer er ook niet over begonnen. Ik schreef dat op andere plekken de vorige schotel 23.5 niet ontvangt toen ik bij de installatie experimenteerde. Die was kleiner en lichter met maar 1 lnb, dus die kon ik beter hanteren.

De lnb's heb ik nu recht in de houder na gepruts aan het rubber, ontvangst zenders die ik bekijk allemaal beter, behalve Ned1... ( maar wel BVN)

aangepast door ronny forgeron
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg de indruk dat @ronny forgeron het er zo maar laat. Door de lnb's in de juiste richting te zetten is de ontvangst allemaal beter geworden (behalve NPO 1) schrijft hij. Als NPO 1 niet beter is geworden, dan vraag ik me af hoeveel beter de andere zenders dan zijn geworden. Misschien toch niet voldoende om bij regen het probleem van wegvallende zenders te voorkomen. Daarvoor zou de schotel toch iets lager gemonteerd moeten worden. Ook een duo-lnb gaat zeker bij regen verbetering geven.
Verder schrijf je dat je geen internetmogelijkheid hebt op je tv. Dat is op te lossen door een dongel te nemen van een paar tientjes. Dat kun je de zenders van Canal Digitaal via internet bekijken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Sprietje zei:

Verder schrijf je dat je geen internetmogelijkheid hebt op je tv.

Dat is op te lossen door een dongel te nemen van een paar tientjes.

Tenzij de TV geen ingebouwde computer bevat 😉

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chromecast benodigd Wi-Fi en dat hebben we hier niet. We hebben geen kabel en geen internet hier, veel te duur voor een vakantiewoning, daarom heb ik al 30 jaar een schotel. Alleen internet via de mobiel.

Gisteravond zware regen en bewolking, dat had ik even afgewacht om te zien hoe en wat. Alle zenders nog goed, alleen Ned1  weg. (En misschien andere zenders waar ik nooit naar kijk, maar dat weet ik dus niet en doet er ook niet toe) RTL 4 nieuws goed kunnen bekijken, 8 uur journaal op BVN bekeken, nu veel sterker dus goed alternatief voor Ned1. Daarna MDR, steeds maximale ontvangst. CNN en Sky news bleven ook maximaal. ( De Oostenrijkse DVB T2 die ik ook heb met een oude KPN  binnen antenne onder de balkon rand blijft altijd goed ook bij slecht weer hoewel we hier op de rand van het zendgebied zitten)

Het beter richten van de lnb's heeft dus al geholpen, nu wil ik ook ze wat meer naar achteren plaatsen, maar dat doe ik dan wel met de Kerst, de houder is nu heel moeilijk te openen, wat hulpmiddelen mee nemen dan.

In ieder geval dank voor alle adviezen en mooi uitgewerkte foto's met info en tekeningen. Top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je NPO 3 dan wel goed want zit op zelfde transponder

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vul het nog even aan, alle zenders op beide satellieten hebben L(evel) 90 , 

de Q(quality) is voor de meeste zenders 70 en hoger , ook Ned2. Ned 1 is tussen 30 en 45 en schommelt steeds waar de andere stabiel zijn. Ned3 uitgeprobeerd, is tussen 60 en 65.

In Santpoort is op de Dreamboxen alles in dB uitgedrukt, is voor Astra 23.5 van 7 tot 9 afhankelijk weer, 19.2 en 28.2 11 tot 14 afhankelijk weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...