Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Codx zei:

Je hebt absoluut een punt hier, we worden verschrikkelijk gemanipuleerd. 

 

Die manipulatie is ook hel subtiel. Neem onderstaand plaatje

 

35b0c4afd9_FXvIK1KUsAAUDMx-1.jpg?w=600&s=ff106143e54580255ca248f84dfa1ff6

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


32 minuten geleden, ceesv zei:

Dat verschralen kan je corrigeren door de bodem te bemesten, bijvoorbeeld met stikstof.

Verdiep je eens in de beperkingen die de politiek aan boeren gesteld heeft inzake het gebruik van organische mest.

 

Boeren hebben door het voer te veranderen al het nodige gedaan om de samenstelling van die mest aan te passen.

Kan je vd bewering mbt samenstelling voer en mest daar een vb van geven?

 

Het is juist dat bij rundvee de samenstelling vh voer zodanig is gewijzigd dat de koe continu aan de diarree is. Door het hoge eiwit en energiegehalte er een hoog stikstof gehalte is. Dat door het rantsoen er een verhoogde methaan uitstoot is (primair door winden en scheten +/- 66 a 70% vd methaan uitstoot bij melkvee is dat. Slechts max 33% agv de koude vergisting op rooster en vanuit de put). 

 

Door waanzin ideeën om vanuit stront door vergisting biogas op te wekken wordt enerzijds de CO2 kringloop zo opgejaagd dat de CO2 sneller vrijkomt dan de planten het kunnen opnemen. Waardoor er cumulatie komt ipv een neutraal effect. Maar het ergste is dat het restproduct digestaat de hemel in wordt geprezen vanwege verhoogde N gehalte. Alleen wat niemand lijkt te deren is dat de N in digestaat in de vorm van NH3 Ammoniak is. Dat bij het aanwenden van digestaat dus een groot deel vd N direct vervluchtigd (bron proefboerderij De Marke). Dus deze N effectief niets doet. 

 

Proefboerderij De Marke spreekt in navolging van Vlaans onderzoek dan ook niet voor niets uit dat 1 vd oplossingen daarvoor is dat digestaat geïnjecteerd moet worden. Dus dieper dan 8 cm in de bodem gebracht. Alleen dan zit je beneden 70% vd wortelopname capaciteit op grasland. Wat als gevolg heeft dat N uit NH3 na het nitrificatieproces als Nitraat naar het oppervlaktewater en grondwater uitspoelt. 

 

Dus in hoeverre hebben boeren nu daadwerkelijk iets met de voeding gedaan. Ja obv van wetgeving moet er nog het nodige gebeuren. Maar juist die verhoging vd lactatie van de koe in de afgelopen jaren is ingegeven door een rantsoen wat deze ellende veroorzaakt heeft. De lactatie verhoging van 6.500 midden jaren 80 naar meer dan 12.000 nu per jaar is niet het resultaat van een fokprogramma. Maar juist door een rantsoen van energie en eiwitrijk voedsel. Primair samengesteld door import van veevoeder. Waarmee dus de hele mineralen disbalans is veroorzaakt.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

51 minuten geleden, minplus zei:

Ik kan er helaas niets aan doen dat het mijn vakgebied is.

 

Jij hebt wat aan vakgebieden hè. Maar wel kennis uit 1960 lees is net 😂

  • Haha 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Jij hebt wat aan vakgebieden hè. Maar wel kennis uit 1960 lees is net 😂

Dan schiet jouw leesvaardigheid ook te kort, want dat "feit" is nergens terug te vinden hierboven.

 

Zo komt nepnieuws in de wereld.  

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Codx zei:

Van oude gegevens moet je gewoon afblijven, zeker als de huidige gegevens niet eens betrouwbaar zijn. 

 

Het is ronduit bedroevend hoe iemand zo'n cancelcultuur in z'n kop heeft en daarmee niets toelaat in een discussie aan gewogen feiten.

 

Wist je dat meet gegevens en data in een archief terecht komen en dat elke onderzoeker die gewoon kan inzien? Die persoon die denkt dat de meetgegevens en data worden gemanipuleerd of zijn gemanipuleerd, heeft niet eens begrepen dat je oude gegevens gewoon kan opvragen en inzien. En dat is precies waarom ook in de politiek naar voren komt wat men getracht heeft te verhullen en verbergen. Behalve dan een man die zijn sms'jes wist. Maar ook dat is helder geworden. Zo is die schurk Bleker van het CDA ook in zijn functie destijds betrapt op valsheid in geschriften daar hij over de feiten loog ten gunste van de landbouwsector en het ministerie onjuiste rapportages liet maken.

En dus moet er geen seniel spelletje gespeeld worden over feiten in één discussie dat doet sherry baudet wel voor jou.

 

Huidige gegevens over klimaat en bodem die door de NASA en andere organisaties worden aangeleverd zijn heel betrouwbaar!

Men kan door het hele spectrum heen perfecte beelden leveren en samen met grondradar alsook bodem analyse, chemische analyse en wormpjes tellen in het grondmonster precies verklaren wat er gaande is. Ik ben zelf in enkele van die Laboratoria geweest waar alle monster uit Nederland samenkomen. Er zijn commerciële firma's die dat doen en er zijn overheid instituten die dat doen. bijvoorbeeld deze https://www.agrifirm.nl/nieuws/grondmonsters/

 

Als je ooit een milieu rapport moet opstellen wegens een omgevingsaanvraag voor een bouwwerk kom je der wel achter hoe pietje precies de meetgegevens en dat moeten zijn.

aangepast door Tonskidutch
schrijffoutje
  • Like 1

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

photo_2022-07-23_09-43-28.thumb.jpg.31cc23aee0ff2c08a4506237525be97e.jpg

Hier ook alweer zo'n wappie voorbeeld, of bestonden die nog niet in 2017?

 

  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Men is die gaan gebruiken omdat de inkleuring van de zones met gelijke temperaturen heel veel duidelijker zijn. Begrijp echt niet wat daar mis aan is hoor.

O kijk een vrouw met een broek aan, is dat ook weer een beïnvloeding van ons beeld dan?

 

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, het komt helemaal goed met jullie...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je terug gaat in de geschiedenis, kom je tot een ander conclusie.

 

Recent zijn de gele hesjes in Frankrijk daar een voorbeeld van.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://climate.nasa.gov/

https://climate.nasa.gov/images-of-change?id=534#534-columbia-glacier-melt-alaska

 

Ik stel voor dat we die arme drommels met een geel vestje nu een groene cadeau geven. En straks een blauwe als het drinkwater krap wordt.

Als armoede, verloedering en ziekte bestreden kan worden dan is het samenwerken aan oplossingen en niet het ontkennen van de feiten wat moet gebeuren.

 

Het systeem dat @ceesv aanhaalt is zo massaal en langzaam dat alles wat we actief doen, maar eerder nog het bewust laten*, niet het tij zullen keren @Gerard 76

 

Het zou wel eens tot 2150 kunnen gaan duren in plaats van 2050 juist omdat het klimaat systeem zo complex is met alle actoren en factoren.

 

En wat de stikstof betreft moet een boer ook over de prikkeldraad grens van z'n eigen landbouwgrond heen kunnen kijken daar waar een betere toekomst zou kunnen liggen voor ons allemaal. En nogmaals er is geen enkel voordeel in meer vlees eten en meer suiker nuttigen. Je kan het dus beter laten *.

 

achterwege laten van foutief gedrag en foutieve gewoonten

zoals we er al heel wat hebben ontdekt en als maatschappij erkent hebben; roken, te weinig bewegen, lood in benzine, suiker aan kinderen geven, vetmesten met ongezonde etenswaar om maar een paar op te noemen. Naast de wegwerp cultuur van alles en nog wat, zoals plastics en medicijnen.

 

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gerard 76 zei:

Maar het is een utopie dat we het tij kunnen keren.

 

Maar liever dat ik mij inzet om een "utopisch" streven tot realiteit te doen komen. Dan dat ik mijn tijd aftellende mij bij mijn schepper mag melden. Om dan te erkennen dat ik met mijn handen in mijn zakken heb gestaan en niets met mijn gaven heb gedaan.

 

Oftewel labbekakgedrag met teksten als "Kan ik er wat aan doen?".(Tekst bij campagne voorkomen natuurbranden) of het verspreiden van berichten die nergens op slaan alleen maar om eigen gedrag en gewin te vergoedelijken zijn niet helpend.

 

Voor een ieder geldt kijk in spiegel en stel maar 2 vragen. Vraag 1 wat voor wereld wil ik voor hen die mij lief zijn (dus bijv wereld van geweld en afstraffing of fatsoenlijke omgang en mededogen want ja ieder mens maakt wel eens fouten) en vraag 2 waar draag ik echt aan bij. Laten deze vragen een kompas zijn voor het handelen in alle daagse dingen die u doet. Los van levensovertuiging, omvang beurs, status of ego.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, joop001 zei:

Maar liever dat ik mij inzet om een "utopisch" streven tot realiteit te doen komen. Dan dat ik mijn tijd aftellende mij bij mijn schepper mag melden. Om dan te erkennen dat ik met mijn handen in mijn zakken heb gestaan en niets met mijn gaven heb gedaan.

 

Oftewel labbekakgedrag met teksten als "Kan ik er wat aan doen?".(Tekst bij campagne voorkomen natuurbranden) of het verspreiden van berichten die nergens op slaan alleen maar om eigen gedrag en gewin te vergoedelijken zijn niet helpend.

 

Voor een ieder geldt kijk in spiegel en stel maar 2 vragen. Vraag 1 wat voor wereld wil ik voor hen die mij lief zijn (dus bijv wereld van geweld en afstraffing of fatsoenlijke omgang en mededogen want ja ieder mens maakt wel eens fouten) en vraag 2 waar draag ik echt aan bij. Laten deze vragen een kompas zijn voor het handelen in alle daagse dingen die u doet. Los van levensovertuiging, omvang beurs, status of ego.

Wees realistisch.

 

Denk dat je spreekt voor je eigen gemoedsrust.

 

De mensheid  kan hooguit het tij heel iets vertragen.

 

Een hele generatie kan nu mede dankzij dit geneuzel niet op zichzelf gaan wonen met hun 25e of 30e

 

 

 

 

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...