Ga naar inhoud


Stikstof


ceesv

Aanbevolen berichten


9 minuten geleden, ceesv zei:

We zullen nooit weten of wel of niet maatregelen treffen wel of niet het "probleem" verholpen hebben.

Voor mij is het stikstof probleem niet tastbaar.

Ik zie een wereld om mij heen die groen is.

 

Een bekende belg heeft daar een treffende uitleg over gegeven.

 

Boer, wat is dat voor poeder wat je op je land strooit?

Awel Urbanus, dat is tegen olifanten!

 

Maar boer, er zijn hier toch helegaar geen olifanten?

 

Goei poeder toch?

Ervan uitgaande dat visuele waarneming niet alles zegt. Dat wetenschappelijk het "probleem" breed onderkent wordt. Dan kan ik niet anders dan vertrouwen op die wetenschap icm met wat ik waarneem (een vergrassende heide waar bramen en brandnetels groeien op plekken waar die eerder niet thuis horen bijv.).

 

Maar zoals eerder betoogt de N problematiek is slechts 1 vd uitingsvormen vd nadelige invloed vd ongekende schaalvergroting in de agrarische sector. Ook de sociale,  maatschappelijke en economische structuren die het platteland in stand hielden zijn daardoor vernietigd. Ter illustratie de vergrijzing in kleine gemeenschappen slaat veel harder toe dan in grote kernen, met alle gevolgen vandien. Maar naast dit is er meer.

 

Dus hoewel N slechts een aspect is, staat die N wel symbool voor meer nadelige gevolgen door de schaalvergroting. Gevolgen die opgelost moeten worden, willen we verder kunnen. Dus daarom is deze uitlating vd financier belangrijk. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk er zijn meerdere "fracties" die strijden om de Stikstof Problematiek.

Boeren die willen stoppen.

Boeren die willen vernieuwen en verduurzamen met geld.

Boeren die willen vernieuwen en verduurzamen zonder geld.

En Boeren die geen geld meer krijgen om te vernieuwen en te verduurzamen.

Dan heb je de kredietverleners.

Dan ook de Overheid die geld ter beschikking zou moeten stellen voor die uitkoop met wat lastige procedures en heel veel vragenformulieren.

Dan heb je de Farmers Defence die helemaal niks willen doen.

Dan heb je ook nog een heleboel mensen die het topic aangrijpen om op z'n Trumps elke zinnige samenwerking tussen bovenstaande fracties te ontwrichten. Ja wellicht enkel voor het krijgen van stemmen maar geen oplossing weten.

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dan heb je ook nog een heleboel mensen die het topic aangrijpen om op z'n Trumps elke zinnige samenwerking tussen bovenstaande fracties te ontwrichten. Ja wellicht enkel voor het krijgen van stemmen maar geen oplossing weten.

 

Ze gaan het probleem simpelweg ontkennen. Ook "op zijn Trumps"

En vervolgens komen ze met een eigen - helemaal zelf bedachte - "waarheid" die lekker bekt. Eveneens "op zijn Trumps".

 

Er zijn Tweede Kamer fracties die zelfs gewag maken van "nieuwe cijfers". Maar vervolgens hebben ze die niet beschikbaar.

Maar de toon is wel gezet voor meer "onderbuik-protesten".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoel niet de tweede kamer fracties!

Maar je hebt gelijk bij de politieke fractie in de tweede kamer daar zitten er ook enkele tussen die nog nooit een witte boterham pindakaas en verse dag melk hebben gehad bij hun ontbijt tijdens hun jeugd.

 

Laat "de mediator" maar eens knutselen deze zomer, waar normaal alleen maar komkommers in het nieuws komen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik bedoel niet de tweede kamer fracties!

Die heb ik eraan toegevoegd. 😉

 

Ik vrees dat het  

 

JA21 - Stikstofplan

 

de deur wagenwijd openzet naar meer sjoemelpraktijken en de facto geen beleidsomslag.

Oftewel: zoveel mogelijk sabotagepogingen om de kabinetsplannen om zeep te helpen. Ten behoeve van een groep boeren dat goed verdient aan de export.

 

(Waarmee ik niet wil beweren dat de overheid de afgelopen jaren niet ook zelf grootschalig heeft gesjoemeld met allerlei cijfers o.a. m.b.t. Schiphol en Lelystad. Het huidige, grote wantrouwen jegens de overheid is natuurlijk niet uit de lucht komen vallen.(Om in de beeldspraak van de luchtvaart te blijven.))

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Eduard07 zei:

Je zou je informatie ook eens kunnen halen uit de klimaatcijfers en de dagelijkse feiten in plaats van die opzwepende threads op allerlei sociale media die zelf doen wat ze - volgens jou - CNN verwijten: sensatiezucht.

(Nog afgezien van het feit of dit bericht geen nepbericht is of iets dat uit de context is getrokken a la Baudet. Heb je dat wel gecheckt?) 

Oke, nog een voorbeeld, over hoe ze hun cijfers kloppend maken aan het huidige weer fenomeen, want iets anders is het niet, mensen worden bang gemaakt, en jij bent er een van zo veel die dit weer gelooft.

Sinds de corona onzin is begonnen, hebben we wel ineens allemaal opvolgende crisissen, mocht je het je nog niet zijn opgevallen...

En overal hebben ze al spuitjes voor, trouwens, even ter info, vanaf maandag kun je de apenpokken spuiten laten zetten.

 

Het knmi houd al langere tijd hittegolven bij, hier onder een lijst van een oude website van het knmi die opgeslagen is in de waybackmachine website.

https://web.archive.org/web/20160517173918/http://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/hittegolven

 

En dit is de huidige website van het knmi:

https://www.knmi.nl/nederland-nu/klimatologie/lijsten/hittegolven

 

Hier is te zien dat ze bewust data hebben verwijderd, om zo de huidige temperaturen extreem te laten lijken en de schuld straks aan de burgers te geven.

Ik heb met oude boeren gesproken, en die hebben in de jaren 70 water uit de sloten moeten trekken met hun giertonnen omdat zelfs de oude grote bomen het anders niet zouden overleven zonder extra water toe te voegen.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

deze jongen werd er sterk van

 

 

maar feit is wel dat we helemaal niet zoveel koeienmelk moeten drinken na ons 4e a 5e jaar als kleuter

niks calcium voor de botten

niks eiwitten maar verkeerde vetten en lactose / suiker dus

niks gezonde darmflora maar diarree

 

toen men echter melkpoeder uitgevonden heeft als de goedkoopste stof voor elke prefab maaltijd en voedingspreparaat (zit bijna overal in) goede markt voor de export en voedingsINDUSTRIE

 

maar ja hebben ze ook nagedacht over gefermenteerde melk => yoghurt = qua smaak zuur

tja toch weer lactose en bacteriën die je darmflora beïnvloeden

lekker met een snufje suiker en 2% vruchten en kleurmiddel + smaakstoffen

 

Nee maar dan moet je Yakult hebben, levende bacteriën die ook in je darm terecht komen. Zat dat ook al in normale koeienmelk?

 

We kopen wat de reclame ons wijs maakt.

Dus er was een tijd dat boeren meer melk wilden gaan maken!

Echter er kan ook een dik wetenschappelijk onderbouwd boek geschreven worden over melk en het onnut ervan voor onze gezondheid.

Unilever en vooral Nestlé varen er wel bij want markteconomisch is die goedkope melk overal in gemend een TOP prestatie voor de omzet. Blije aandeelhouders

 

we hebben er alleen geen baat bij

 

aangepast door Tonskidutch
aanvulling blauw

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Dus er was een tijd dat boeren meer melk wilden gaan maken!

 

en toen kwam er een Quotum op melk, men wist dat het gewoon teveel en onverstandig was

 

en toen kwam de bevrijding

 

Quote

Afschaffing melkquotum, het einde van een tijdperk

  1. 31-03-2015 13:00
  2. Redactie: Rob Hadders

 

en hebben ze allemaal de koe in de uiers geknepen

 

weet je wie achter die bevrijding zat?

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, alias haha zei:

Ik heb met oude boeren gesproken, en die hebben in de jaren 70 water uit de sloten moeten trekken met hun giertonnen omdat zelfs de oude grote bomen het anders niet zouden overleven zonder extra water toe te voegen.

 

daarvoor hoef ik niet met OUDE boeren te spreken, dat was gewoon op het journaal te zien

ik liep al rond in de jaren 70

 

MAAAARRRRRRRR, toen hadden we ook nog niet zo'n goed georganiseerde waterschappen die de hydrologische kennis hadden van vandaag.

Dat leegtrekken van de sloten was ook toen al fout.

 

Koning Willem heeft het volgens mij een beetje vergeten qua water, daar was die voor zijn huwelijk toch ambassadeur voor?????

Ja hij kreeg wel nog bijscholing recent, oké je kan niet alles onthouden 🤣 met vier vrouwen in je huishouden.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, alias haha said:

Hier is te zien dat ze bewust data hebben verwijderd, om zo de huidige temperaturen extreem te laten lijken en de schuld straks aan de burgers te geven.

Idd bewust verwijderd met als reden:

 

image.png.8bb90ad29346ad2a496077482c6fa5aa.png

 

Maar ga gerust door met je gestook!

Misschien maar beter om helemaal geen mening te hebben en te ventileren over iets waar je geen verstand van hebt.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, theparasol zei:

Idd bewust verwijderd met als reden:

 

image.png.8bb90ad29346ad2a496077482c6fa5aa.png

 

Maar ga gerust door met je gestook!

Misschien maar beter om helemaal geen mening te hebben en te ventileren over iets waar je geen verstand van hebt.

 

Aha, dus de hittegolven zijn herberekend, en komen te vervallen, wat een bullshit...

Het is gewoon een weer fenomeen, of je het nu wil geloven of niet, het is een cyclus die zich gewoon herhaalt.

En stoken wil ik absoluut niet, leef je leven, spuit je vol met mnra, of doe er niks mee, i don't care.

Het is gewoon de wef/nwo agenda, die ze versnelt zijn aan het uitvoeren.

Die droogtes kunnen ze zelf creeren dmv weer controlesystemen(haarp en chemtrails).

Ze kunnen het ook gewoon laten regenen als ze willen, dat kunnen ze al vanaf begin jaren 1900

Zoek het op: Charlie Hatfield "The Rainmaker"

En zo kunnen ze de wolken ook uiteen drijven met simpele hagel kanonnen, en wie weet welke moderne techniek nog meer, dat zullen ze ons echt niet gaan vertellen...

aangepast door alias haha
  • Like 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Reageren op wappies heeft geen zin, dat weet ieder zinnig denkend mens hier inmiddels wel. Ook al begrijp ik theparasol best wel want het blijft van een ergerlijke stompzinnigheid wat ze plaatsen en dat wil je toch eigenlijk wel even corrigeren.

 

@gerrit B Ken je het falsificatieprincipe in de wetenschap? Dat houdt in dat zodra iets uit een onderzoek naar voren komt men alles probeert te vinden om het te logenstraffen en alle tegenargumenten plaatst. Dat houdt de wetenschap messcherp en zorgt dat ze steeds verder komen, zeg maar van een houtvuurtje naar een oliekacheltje naar een gaspit naar een magnetron, etc.

 

Helaas wordt deze aanpak door wappies misbruikt om ermee te verkondigen dat wetenschappers het niet eens zijn en dat wetenschap niet deugt en er echtere waarheden zijn. Die figuren snappen er echt helemaal niets van hoe wetenschap werkt.

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...